معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در همایش روز روستا

گیلان فعالترین استان در بخش اشتغال روستایی است | نتوانستیم اشتغال را به روستاها ببریم

امید با تاکید بر اینکه روستا به تنهایی آباد نمی شود و باید دارای زیرساخت های مناسب باشد، یادآور شد: سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور در سال ۹۷ سهم خوبی بوده و امروز به ۲۰ درصد رسیده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در همایش روز روستا با بیان اینکه گیلان دارای پتاسیل بسیاری خوبی است، گفت: امیدوارم با ظرفیت های خوبی که در گیلان وجود دارد شاهد پیشرفت روز افزون این استان باشیم.
امید با تاکید بر اشتغال روستایی گفت: به اعطای تسهیلات پایدار روستایی کمک خواهیم کرد و در این مورد نشستی را هفته آینده در تهران خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاهای کشور کارهای بسیار ارزشمند و خوبی صورت گرفته است و روستاها شرایط بسیار عالی دارند، اظهار کرد: در عرصه زیر ساخت روستایی بسیار خوبی داریم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه ۶۲ هزار آبادی در کشور دارای کد هستند، اقزود: در بخش زیر ساخت روستاها از ۳۹ هزار روستای کشور دارای امکانات زیربنایی هستند.

وی اظهار کرد: از ۲۱ میلیون جمعیت روستایی کشور ۲۰ میلیون نفر در روستای بالای ۲۰ خانوار زندگی می کنند.

امید ادامه داد: امروز ۵۸ هزار روستاهای کشور دارای برق هستند، در بخش خدمات گاز که از خدمات ارزشمند است، سطح پوشش به بالای ۸۵ درصد رسیده است. همچنین در دولت تدبیر و امید ۹۰۰ برابر رشد در بخش ارتباطات داشتیم.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات که به سمت دهیاری‌ها رفته ۱۹ هزار میلیارد بوده است، گفت: بیش از ۱۶ هزار میلیارد در دولت تدبیر و امید بوده است.
این مسئول با بیان اینکه کاهش جمعیت، آسیب هایی به بخش دولت و شهرهای کشور وارد می کند، تصریح کرد: جمعیت روستایی قبل از انقلاب ۲۱ میلیون نفر بوده و الان هم ۲۱ میلیون نفر است با این تفاوت که در حال حاضر ۲۶ درصد جمعیت را تشکیل می دهند و این نشان می دهد که ما نتوانستیم اشتغال را به روستاها ببریم.
وی با تاکید بر اینکه روستا به تنهایی آباد نمی شود و باید دارای زیرساخت های مناسب باشد، یادآور شد: سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور در سال ۹۷ سهم خوبی بوده و امروز به ۲۰ درصد رسیده است.
امید در مورد سهم تسهیلات روستایی نیز اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد منابع از صندوق توسعه ملی تعلق گرفت که از این میزان ۹ هزار میلیارد جذب شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بالای ۹۰ درصد از روستاهای کشور دارای راه آسفالته هستند.
وی افزود: دولت به دنبال این است که منابع اشتغال روستایی تا ۵ سال در اختیار دولت باشد.
امید با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت خوبی دارد، اظهار کرد: تیم مدیریتی استان بسیار خوب است و از سهم تسهیلاتی روستایی گیلان که ۴۰۰ میلیارد تومان بوده تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان جذب شده است.
وی ادامه داد: فعالترین استان در بخش اشتغال روستایی گیلان است و سعی می کنیم که منابع را به استان تزریق کنیم.

Share