انتقادات کاپیتان داماش گیلان از شرایط داماش و فوتبال گیلان؛

گلایه مختاری از عدم حضور در انتخابات هیأت فوتبال | هیچگونه دریافتی تا به امروز نداشتیم

مختاری اظهار داشت: همه تیم ها دریافتی داشتند اما ما هیچ دریافتی تا به امروز نداشته ایم. دریافتی که هیچ، حتی به ما سر هم نمی زدند و مثل یتیم ها شده بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از وارش اسپرت، آنقدر شرایط این روزها برای داماش پر از حاشیه و سوال هست که در پی پاسخی برای آن از سوی کاپیتان داماش باشیم؛ به خصوص آنکه خود او یکی از سوالات در حواشی ابتدای لیگ یک بود. مصاحبه با محمد مختاری را در چهار آیتم زیر می خوانید.

دلایل ذخیره نشینی در ابتدای فصل و حواشی آن  

من در سه بازی اول به دلیل محرومیت و کلاس های مربیگری حضور نداشتم و در خصوص بازی های بعد هم که در قرارداد هیچ بازیکنی نوشته نشده است که باید تمام بازی ها را فیکس بازی کند.

تیم ۲۵ بازیکن دارد و همه آن ها به صورت جدی تمرین می کنند و این نظر کادرفنی است که بگوید کدام بازیکن می تواند در ترکیب قرار بگیرد. از من کاپیتان و بازیکنان باتجربه تر گرفته تا جوانان تیم هیچ فرقی بین آن ها نیست و هیچکس نمی تواند بگوید من باید فیکس بازی کنم. هر بازیکنی خوب تمرین کند و آماده تر باشد، فیکس بازی می کند. از این بابت من اصلا ناراحت نبودم و هرگز هم چنین اجازه ای به خودم نمی دهم که در مورد آن نظری بدهم. در مورد حواشی ایجاد شده در این خصوص هم باید بگویم که این سوال را خیلی از هواداران از من داشتند و باید تاکید کنم که دلیلی وجود ندارد چون من کاپیتان تیم هستم حتما فیکس بازی کنم. ما بازیکن جوانی به اسم سینا شاه عباسی داریم که الان دارد بهترین بازی ها را انجام می دهد. از نظر من حتی می شود که من بیرون بنشینم و سینا بازی کند.

تعطیلی هشت روزه تمرینات از سوی بازیکنان 

ببینید مطمئنا بیشترین ضرر در ابتدا متوجه خود بازیکنان و همینطور تشکیلات تیم و.. است، ولی شرایطی بود که هیچکس از خود مسئولین تیم تا مسئولین استانی بعد از اینکه در لیگ یک حضور پیدا کردیم به ما حتی سر هم نزدند. شرایط خیلی بحرانی شده به نحوی که بازیکن ما پول ندارد کفش یا چیزی بخرد، یا پول بنزین ماشین را تهیه کند. وقتی چنین اتفاقاتی را شاهد هستیم دیگر نمی شود انتظار داشت که مغز کشش داشته باشد و انتظار برخورد حرفه ای از بازیکن را داشت.

هیچ کس در آن شرایط سخت نیامد به ما یک خسته نباشید بگوید. از مسئول فوتبال استان گرفته تا هر مسئول دیگری در استان نیامد بپرسد که حالتان چطور است. وقتی ما شروع کردیم همه می گفتند بهترین و با تشکیلات ترین تیم داماش است، ولی بعد از آن دیدید که همه تیم ها دریافتی داشتند اما ما هیچ دریافتی تا به امروز نداشته ایم. دریافتی که هیچ، حتی به ما سر هم نمی زدند و مثل یتیم ها شده بودیم. ما بازیکنان مجبور شدیم اینکار را انجام دهیم تا صدای مان به گوش دیگران برسد. مطمئنا در درجه اول ضرر را خودمان کردیم و باشگاه و هواداران؛ اما شایدهر کس دیگری هم بود همین کار را می کرد… باز دم غیرت بچه ها گرم که دوباره برگشتند و دارند کار می کنند.

انصراف حاجی پور از تیم داری 

در چند سال گذشته داماش به لحاظ مدیریت از باثبات ترین تیم ها به شمار می رفت. مطمئنا این یکی از دلایل موفقیت تیم بود و اینکه همه یک جورهایی داماش را دوست داشته باشند، همین موضوع بود. یکی از موضوعاتی که به یک باشگاه شخصیت می دهد مدیریت آن باشگاه است؛

می دانم که آقای حاجی پور خیلی زحمت کشیدند و تلاش کردند تا تیم به لیگ یک بیاید، ولی متاسفانه بعد از آنکه تیم به لیگ یک رسید به دلیل مشکلات اقتصادی که پیش آمد، همانطور که گفتم کلا بچه ها در شرایط خوبی قرار ندارند. ما چهار ماه تمرین کردیم اما یک ریال هم به بچه ها پرداخت نشد. کاری به شخص آقای حاجی پور یا آقای الطافی مدیرعامل تیم ندارم، بلکه می گویم اینطور درست نیست که یک تیم به حال خودش رها شود. آقای حاجی پور دارد از جیبش هزینه می کند اما این تیم مسئول استانی هم دارد. این تیم که فقط برای مالک داماش نیست، بلکه برای جوانان این شهر و استان است. بروند بررسی کنند چند نفر از برد این تیم خوشحال یا از باختش ناراحت می شوند؟ اما به نظر می رسد این موضوع برای بقیه آنقدر اهمیت ندارد و همه چیز را بر عهده آقای حاجی پور گذاشته اند. ما هم این بین فقط آقای حاجی پور را می شناسیم، چون مالک تیم هستند و نمی توانیم به کسی دیگر امیدی داشته باشیم. من ۱۲ سال است که در این استان فوتبال بازی می کنم. آن زمان که داماش اوضاعش خوب بود، می دیدیم بسیاری از مسئولینی که الان هم سمت دارند می آمدند، پشت درب اتاق آقای عابدینی نوبت می ایستادند که آقای عابدینی آن ها را فقط برای یک لحظه ببیند. اما متاسفانه الان شرایط به شکلی شده است که کسی اهمیتی به تیم داماش نمی دهد. فکر می کنم غیر از آقای حاجی پور هم نمی توان از کسی انتظاری داشت.

بازیکنان هم به حق از آقای حاجی پور انتظار دارند که مشکلات شان را برطرف کند، چون این بازیکنان به هر حال با آقای حاجی پور قرار داد امضا کرده اند. اینکه او تنهاست را ما درک می کنیم ولی در نهایت باید او ورود کند تا این مشکلات را حل کند. من فکر می کنم به غیر از ایشان نمی شود از کسی دیگر در این شهر انتظاری داشت و او باید وضعیت را مشخص کند.

انتخابات هیات فوتبال گیلان نزدیک است؛ آیا به شما حق رای دادند؟

خیر! من خودم علاقه ای به این مسائل ندارم که حتما حضور داشته باشم، اما خب من ۱۲ سال برای این شهر فوتبال بازی کردم؛ فکر می کنم انتظار بی جایی نباشد که حداقل احترام می گذاشتند و یک بفرما به من می زدند. من که اگر این اتفاق می افتاد قبول نمی کردم، ولی فکر می کنم این احترامی بود برای شخصی که این همه سال در فوتبال شهرشان زحمت کشیده است. به هر حال متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد و در نهایت من خوشحال هستم که دارند به یک جوان بها می دهند تا بیاید نظر و رای بدهد؛ ایکاش دوستان در بقیه سمت ها و صندلی ها هم یک فرصتی به جوانان می دادند تا جوان ها بیایند و عرض اندامی داشته باشند!

Share