سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تأکید کرد:

کسانی که فساد مسئولان را «سوت» می‌زنند؛ تشویق شوند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: کسانی که ضابط هستند یا اینکه فسادها را افشا می‌کنند، نباید مورد تنبیه قرار بگیرند؛ بلکه باید مورد تمجید واقع شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی به اصلی‌ترین اولویت مبارزه با فساد اشاره و اظهار کرد: اعتماد سازی ملی به مبارزه با فساد برمی‌گردد؛ مردم نگران هستند که عده‌ای به شکلی بخواهند با دست برد زدن به بیت‌المال رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت‌ها که تا الان در کشور ادامه دارد، را پایمال کنند.

در حکومت اسلامی بحث اول و اساسی جدیت به خرج دادن برای مبارزه با فساد است

وی در ادامه افزود: در حکومت اسلامی بحث اول و اساسی جدیت به خرج دادن برای مبارزه با فساد است و قطعا باید با مسئولانی که به بیت‌المال دست دازی می‌کنند، به شکل ویژه‌ای برخورد شود و البته از آن طرف هم باید مسئولانی که عاشقانه و بدون هیچ تخلف و چشم داشتی در سالیان مدیریتی خود به کشور خدمت کرده‌اند را مورد تشویق و تمجید قرار داد.

باید مسئولانی که مبتلا به فساد شده‌اند را از حیثت انداخت

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: باید مسئولانی که مبتلا به فساد شده‌اند را به شیوه‌ای از حیثت انداخت، تا مردم متوجه شوند که برخورد با فساد مسئولان به صورت جدی در حال دنبال شدن است.

تصویب لایحه قانون تجارت برای پیشگیری از فساد است

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس به تصویب طرح‌هایی در قوه مقننه برای جلوگیری‌ از فساد اشاره و اظهار کرد: قوانینی چون قانون تجارت، اصلاح قانون پولشویی با هدف پیشگیری از فساده بوده است.

 قضات در خشکاندن فساد نهایت دقت را داشته باشند

وی در ادامه افزود: قوه قضائیه باستی در گماردن قضات دقت کافی را داشته باشد؛ چرا که قضات کار کشته، متعهد، با اخلاق می‌توانند در خشکاندن فساد نهایت دقت را انجام دهند.

پیگیری طرح تشویق افشاگران فساد را در کمیسیون قضایی

سخنگوی کمیسیون قضایی به طرح تشویق افشاگران فساد در کمیسون قضایی اشاره کرد و گفت:  انشالله این طرح را در کمیسیون تصویب می‌کنیم و کسانی که ضابط هستند یا اینکه فسادها را افشا می‌کنند، نباید تنبیه و توبیخ شوند؛ بلکه باید مورد تمجید قرار بگیرند.

Share