براساس نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی شد؛

کاهش موقتی ناپایداری‌های جوی استان گیلان | نفوذ سامانه بارشی از اواخر روز جمعه

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گیلان از کاهش موقتی ناپایداری‌های جوی در استان طی امروز (پنجشنبه) تا عصر فردا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار غلامی بیان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای خنک و تضعیف تدریجی ناپایداری طی امروز در منطقه است بناباراین ابرناکی و مه آلود بودن هوا، در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و برای عصر و شب کاهش ابر مورد انتظار است.

وی ادامه داد: از اواخر وقت فردا (جمعه)، مجددا با نفوذ سامانه بارشی و تقویت ناپایداری شرایط برای بارندگی و وزش باد گاهی شدید تا یکشنبه هفته آینده مهیا می شود.

غلامی آسمان امروز گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، کاهش دما، بعضی نقاط بارندگی و وزش باد، بتدریج کاهش ناپایداری و ابر، در دامنه های جنوبی کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و احتمال رگبار موقتی عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و وزش باد، بارش پراکنده باران پیش بینی کرد.

غلامی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۵ درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای استان طی فردا را با ۱۰ درجه مربوط به دیلمان و ماسوله ذکر کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای امروز رشت را ۲۲ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان را نیز ۱۷ درجه عنوان کرد.

Share