آیت‌الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت:

کارگران زیر خط فقر هستند | وضعیت هپکو و هفت‌تپه در دیگر مناطق کشور تکرار نشود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: دولت بستر رونق تولید را توسط سرمایه‌گذاران داخلی فراهم کند تا سرمایه‌های کشور به خارج نرود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۱۳ مهرماه سال ۱۳۵۷ امام(ره) از عراق به پاریس هجرت کرد و بستر پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد.
وی با تبریک روز پست و هفته نیروی انتظامی، افزود: شنبه ۱۳ مهرماه مصادف با روز نیروی انتظامی است و این روز به نام حافظان امنیت عمومی جامعه نامگذاری شده است.
امام جمعه رشت با اشاره به تقدیم ۱۳ هزار شهید نیروی انتظامی، بیان کرد: ناجا ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این افتخاری برای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.
آیت‌الله فلاحتی، اقتدار و امنیت موجود در مرزها و داخل کشور را مرهون تلاش ناجا دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی توانسته از بخشی ناهنجاری‌ها که عده‌ای در جامعه ایجاد می‌کنند، جلوگیری کند.
وی به شهادت امام حسن مجتبی(ع) به روایتی در هفتم ماه صفر اشاره کرد و گفت: از صدا و سیما می‌خواهیم در این زمینه برنامه‌های لازم را تولید و پخش کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، خاطرنشان کرد: خود را برای سفر آخرت آماده کنید قبل از آن‌که عجل به سراغ‌تان بیاید و بدان که تو در طلب دنیایی اما کس دیگری تو را طلب می‌کند و آن مرگ است.
آیت‌الله فلاحتی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نورانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: افتخاری بالاتر از این برای پاسداران نیست که رهبر معظم انقلاب فرمودند از سپاه راضی هستم و به دنبال آن فرمودند که به وضع موجود قانع نیستم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۸ را رونق تولید نامگذاری کردند، اظهار کرد: روز گذشته در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به گیلان بر تلاش مجاهدانه دولتمردان در عرصه تولید و فناوری‌های جدید تاکید داشتیم.
امام جمعه رشت، خواستار راه‌اندازی کارخانه‌های فرسوده و ورشکسته گیلان شد و افزود: زندگی کارگران در واحدهای تولیدی دارای رکود با مشکل مواجه شده و برای رونق فعالیت این واحدها باید دستگاه‌های مربوطه تلاش ویژه داشته باشند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دولتمردان به تنهایی نمی‌توانند تمام مشکلات جامعه را برطرف کنند، تصریح کرد: دولت بستر رونق تولید توسط سرمایه‌گذاران داخلی را فراهم کند تا سرمایه‌های کشور به خارج نرود.
وی، دستمزد ماهانه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کارگران را زیر خط فقر دانست و بیان کرد: دولت تلاش کند وضعیت شرکت‌های هپکو و هفت تپه در دیگر مناطق کشور تکرار نشود.
نماینده ولی فقیه در گیلان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر دولت جوان، انقلابی و پای کار اشاره کرد و گفت: ملت ایران آن‌قدر ارتقای معنوی پیدا کرده که دولتمردان باید برای این مردم بی‌وقفه تلاش کنند.
آیت‌الله فلاحتی با تاکید براشتغال جوانان و توجه به بازارهای داخلی و منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد گزارش‌های عملی دولتمردان باشیم.
وی در ادامه به تربیت انسان در نظام خانواده از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: نقش موعظه در تربیت انسان در اسلام حائز اهمیت است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه موعظه در سه محور موعظه‌کننده، موعظه و موعظه‌شونده قابل بحث و بررسی است، اظهار کرد: کسی که دیگران را تربیت می‌کند و مسائل تربیتی را انتقال می‌دهد، واعظ است و پدر و مادر نیز به نوعی واعظ هستند.
آیت‌الله فلاحتی به سه ویژگی واعظ اشاره کرد و افزود: واعظ آنچه را که می‌گوید باید تمام همتش را به‌کار گیرد به گفته‌های خود عمل کند و گفتارش با رفتارش متناقض نباشد.
وی با تاکید براینکه موعظه‌کننده باید دلسوز باشد، بیان کرد: ویژگی سوم واعظ این است که موعظه‌کننده باید خلوص نیت داشته باشد.

Share