استاندار گیلان تاکید کرد:

کارنامه مدیریتی جوانان قابل قبول است | باید باور قلبی به تفکر جوان گرایی داشت

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نه فقط در سخن، بلکه در عمل، ثابت کرده که به جوانان اعتقاد دارد؛ اظهار داشت: با ورود جوانان در عرصه های مدیریتی، شاهد کارنامه قابل قبولی از آنان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر ارسلان زارع در ستاد ساماندهی جوانان که ظهر امروز با حضور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور، برگزار شد، اظهار داشت: جوان، عنصر پویا، تلاشگر و پرتحرکی است که حضور فعال او در بخش ها و عرصه های مختلف؛ اثربخش است و زمینه سازی برای این حضور، نه فقط در قالب شعار، بلکه به عنوان یک راهبرد عملیاتی مورد نظر دولت است.
وی به تجربه‌های تاریخ معاصر از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دوران پر افتخار دفاع مقدس و عصر سازندگی و دوره های بعدی ایران اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: جوانان در عرصه های مختلف انقلاب اثربخش و در عین حال موفق بوده اند و اگر می خواهیم موفقیت های گذشته، تکرار شود؛ باید به جوانان میدان بیشتری دهیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نه فقط در سخن، بلکه در عمل، ثابت کرده که به جوانان اعتقاد دارد؛ اظهار داشت: با ورود جوانان در عرصه های مدیریتی، شاهد کارنامه قابل قبولی از آنان هستیم.
استاندار گیلان افزود: رئیس جمهوری به همه نهادها و وزارتخانه ها دستور داد که در دو بخش استفاده از جوانان و بانوان، نگاه ویژه ای داشته باشند.
وی گفت: باید باور قلبی به تفکر جوان گرایی داشت و از سوی دیگر همگان باید بپذیرند که جوان و تفکر پوینده در کنار تجربه میانسالان، راه عبور کشور عزیزمان از دشواری‌های کنونی است و بر همین مبنا، در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند؛ تاکید به استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان هستیم.
دکتر زارع به دیدار نخبگان جوان با رهبر معظم انقلاب در روز گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در این جلسه رهبر انقلاب به شوق سرشار، انگیزه تحسین برانگیز و اعتماد به نفس جوانان نخبه تأکید کردند و هر جوان نخبه را پاره تن ایران عزیز دانستند.
وی یکی از مهمترین مولفه هایی که نسل جوان را از دیگران متمایز می سازد، برخورداری از امید دانست و افزود: حرکت امیدوارانه جوانان در بخش های مختلفی که به آنان سپرده می شود؛ راهگشای بسیاری از چالش‌هایی است که با آن درگیر هستیم.
نماینده عالی دولت در گیلان گفت: فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش بنیان از مهمترین بخش‌هایی است که می توان از پویایی جوان و تحرک آنان برای توسعه کشور استفاده کرد.
استاندار گیلان تصریح کرد: یکی از نیاز‌مندی‌های امروز کشور در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری، بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با تکیه بر ابزار فناورانه روز است که ارزش افزوده بالایی را به همراه دارد.
وی اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان و خدمتگزار مردم؛ از هر ایده خلاقانه ای برای ایجاد اشتغال حمایت می کنم و جوانان نیز باید با پشتکار و شناخت دقیق فرصت ها، نقش آفرینی اثربخشی داشته باشند، ضمن اینکه در این بخش باید از سازمان های مردم نهاد نیز استفاده کرد.
دکتر زارع تأکید کرد: باید به این باور برسیم که امروز اشتغال زایی، نیازمند کارآفرینی و تفکری خلاق است و فضاهای متعدد کسب و کار، در کنار حمایت های مادی و معنوی دستگاه های مسئول، به برنامه ریزی هایی توأم با پویایی و نشاط نیاز دارد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه گیلان دارای ظرفیت های کم نظیری در حوزه جوانان بویژه آنکه طی روزها و ماه های اخیر، شاهد درخشش های خوبی از جوانان نخبه و ورزشکار استان در میادین ورزشی کشوری و فراملی هستیم
استاندار گیلان افزود: باید این پتانسیل ها تقویت و در عین حال از خود آنان برای رفع مشکلات مربوط به جوانان، استفاده کنیم تا به موفقیت برسیم.

Share