یک منبع از بین نیروهای شورشی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" اعلام کرد:

ورود ۸۰۰۰ شورشی سوری در کنار ارتش ترکیه به خاک سوریه

یک منبع از بین نیروهای شورشی موسوم به “ارتش آزاد سوریه” اعلام کرد، حدود ۸۰۰۰ شبه نظامی از نیروهای مخالف مسلح سوری به اضافه نیروهای ارتش ترکیه با ساز و برگ جنگی وارد خاک سوریه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع در شورشیان موسوم به “ارتش ملی” وابسته به “ارتش آزاد سوریه” اعلام کرد، حدود ۸۰۰۰ نیروی مسلح مخالف به اضافه نیروهای ارتش ترکیه به همراه تجهیزات نظامی شامل تانک و خودروهای زرهی از دروازه کرکمیش ترکیه عبور کرده و وارد شهر مرزی جرابلس در حومه شمال شرقی حلب شده و از آنجا به جنوب شهر جرابلس رفتند. مقصد آنها خط جبهه درگیری با نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در اطراف شهر منبج است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: این اولین سری از نیروهای ارتش ماست که با ترکیه علیه نیروهای کرد وارد عملیات مشترک خواهد شد.
به گفته این منبع، بعد از رسیدن این نیروها و تجهیزات نیروهای پشتیبانی به خطوط درگیری در شمال منبج رسیده‌اند و این نیروها منتظر ساعت صفر برای حرکت به سمت شهر منبج هستند.
حرکت یگان‌های ارتش ترکیه به سمت منبج
همچنین منابع محلی به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند، یگان‌هایی از ارتش ترکیه در شمال سوریه عصر دوشنبه عازم شهر منبج در حومه شرقی حلب شدند.
به گفته این منابع، این نیروها شامل کاروانی از تجهیزات و ساز و برگ جنگی و خودروهای زرهی ارتش ترکیه بود که از سمت شهر جرابلس در شمال سوریه عازم شهر منبج شدند که تحت کنترل ترکیه و گروه‌های هم‌پیمان آن از بین شورشیان “ارتش آزاد سوریه” است. این منطقه در جریان عملیات “سپر فرات” که از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ توسط ترکیه اجرا شد، به تصرف این کشور درآمد.
ترکیه روز جمعه فرماندهان گروه‌های شورشی سوری موسوم به “ارتش ملی” و “جبهه ملی برای آزادسازی” را جمع و ادغام آنها در “ارتش مخالفان مسلح سوری” را برای مشارکت در عملیات شرق فرات اعلام کرد.
در این راستا وزارت دفاع ترکیه نیز گفته آمادگی خود را برای عملیات تکمیل کرده است.
Share