امام جمعه آستارا:

ورزش می‌تواند جلوی گناه و اقدام به جرم را بگیرد|دستگیری زم شاهکار اطلاعات سپاه بود

حافظ نیا فراهم کردن زمینه و امکانات ورزشی ارزان قیمت را وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: دولت و خیرین با فراهم کردن امکانات برای اقشار مختلف مردم سلامتی را در جامعه افزایش دهند زیرا ورزش می‌تواند جلوی گناه کردن و اقدام به جرم را هم بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول تقوا را باعث نزول رحمت الهی دانست و گفت: اگر دچار مشکل هستیم با توجه به معیار تقوای خود می توان مسیر حل مشکلات را هموارتر کرد و تقوا معیار خداشناسی است.

 حافظ نیا تقویت باورهای دینی را از مهم ترین مراحل تقوا دانست و عنوان کرد: باور دینی باید با اعتقاد واقعی همراه باشد، چرا باید به دنبال مسائلی برویم که آسیب را برای انسان به همراه دارد؟ برای مثال یک زائر پیاده اربعین حسینی (ع) باید در تمام امورات دینی نیز معتقد باشد.

وی آشنایی با احکام دینی را از مراحل تقوا دانست و بیان کرد: انسان باید با احکام دینی آشنایی کامل داشته باشد و تفکر غلط از وسوسه‌های شیطان است، قرائت قرآن می‌تواند مومن را به قدری تحت تاثیر قرار بدهد که حتی فکر گناه به ذهن خطور نکند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به ۲۶ مهر آغاز هفته تربیت بدنی گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ورزش برای جوانان یک امر لازم و ضروری است، تقویت و مدیریت نیروی جوانی با ورزش میسر شده و پیاده‌روی ارزان ترین ورزش برای انجام دادن است.

حافظ نیا فراهم کردن زمینه و امکانات ورزشی ارزان قیمت را وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: دولت و خیرین با فراهم کردن امکانات برای اقشار مختلف مردم سلامتی را در جامعه افزایش دهند زیرا ورزش می‌تواند جلوی گناه کردن و اقدام به جرم را هم بگیرد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به ظرفیت های ورزشی این شهرستان گفت: دولت باید با شناخت ظرفیت‌های این شهرستان پروژه استخر سرپوشیده آستارا در کمترین زمان بهره برداری برساند و باید این خواسته مردم را عملی کند.

حافظ نیا با اشاره به اربعین حسینی اباعبدالله (ع) گفت: دسته عزاداری و پیاده‌روی فردا از مقابل مسجد محمد رسول الله (ص) این شهرستان به سمت امامزادگان شریف از ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد و جاماندگان اربعین حسینی (ع) شور کم نظیری را رقم خواهند زد.

امام جمعه آستارا با اشاره به عملیات سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در دستگیری روح الله زم گفت: دستگیری زم شاهکار اطلاعات سپاه بود، این عملیات با سطح بالای آمادگی اطلاعات سپاه و دستگیری سرشبکه سایت و کانال آمدنیوز یکی از عاملان فتنه انجام شد و این یک عملیات انقلابی بوده و از طرف مردم غیور از سربازان گمنام امام زمان در سازمان های امنیتی کشور تقدیر و تشکر می کنم.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۱۵ کیلومتر مرز دریایی و ۳۲ کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share