در راستای فعال سازی کریدور چین، قزاقستان، ایران

واردات بیش از ۵۳ هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین از مجتمع بندری کاسپین

با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی “انواع تایرهای خودروهای سواری” نیز به زودی از این کریدور وارد کشور خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی “انواع تایرهای خودروهای سواری” نیز به زودی از این کریدور وارد کشور خواهند شد.

مجتمع بندری کاسپین به عنوان مرکزی برای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از جمله لاستیک انواع خودروها تبدیل شده و در همین مسیر و در جهت تسهیل حمل و نقل و کاهش هزینه های حمل کالا و در راستای جبران کمبود تولیدات داخلی این محصول، تأمین نیازهای بازار مصرف و رفع موانع تحریمی، واردات لاستیک خودروهای سنگین از طریق منطقه آزاد انزلی در حال انجام است.

براین اساس مجتمع بندری کاسپین نقش کلیدی در تأمین مواد اولیه و کالاهای اساسی “از طریق بنادرشمالی کشور” ایفا نموده و پیرو توافقات صورت گرفته و نشست های تخصص برگزار شده از سوی این سازمان با طرف های چینی و قزاقی در خصوص تأمین بخشی از کالاهای مورد نیاز کشور از مسیر این کریدور بین المللی جدید، لاستیک خودرو بعنوان یکی از کالاهای استراتژیک صنعت حمل و نقل داخلی، از مسیر مجتمع بندری کاسپین و کریدور تجاری چین، قزاقستان، ایران وارد کشور شده و جهت مصرف داخل کشور در حال ترخیص می باشد.

کوتاهی مسیر، کاهش هزینه های حمل و نقل، ارائه مشوقهای قانونی متنوع جهت ایجاد مزیت های رقابتی از سوی این سازمان بهمراه نزدیکی به تهران و شهرهای پرجمعیت کشور از جمله مهمترین دلایل استقبال بازرگانان کشور به کریدور چین، قزاقستان، ایران با محوریت این منطقه عنوان می شود و براین اساس تاکنون ۲۱۲ دستگاه کانتینر مشتمل بر بیش از ۵۳ هزار حلقه لاستیک، توسط دو شرکت وارد کننده رسمی لاستیک خودروهای سنگین از مسیر مجتمع بندری کاسپین به کشور وارد شده تا با بهره گیری از مزیت های موجود شاهد کاهش زمان و هزینه های حمل و نقل و قیمت تمام شده کالاهای وارداتی از طریق مجتمع بندری کاسپین به بازارهای مصرف داخلی و خارجی باشیم.

گفتنی است تاکنون ۲۱ کشتی از مسیر کریدور چین، قزاستان،ایران، انواع مواد اولیه و کالاهای اساسی مورد نیاز را وارد کشور نموده و با پیگیری های انجام شده از سوی این سازمان، به زودی انواع تایرهای خودروهای سواری نیز از این کریدور وارد کشور خواهند شد.

Share