معصومه جهانچی در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتری بانوان حرفه‌ای نیستند | شهردار رشت ناگهانی از تیمداری منصرف شد

جهانچی گفت: سعی ‌می‌کنم با تلاش و پشتکار خودم به جایگاهی که استحقاق دارم، برسم؛ در این چند سال نیز همین کار را کردم و نه کسی سفارش من را کرد و نه وابسته به جایی بودم آن هم در این دوره و زمانه که باید فردی یا ارگانی از شما حمایت کند تا به جایگاهی برسی ولی خداروشکر روی پای خودم ایستادم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معصومه جهانچی، مسئول امور بانوان هیأت فوتبال استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا درباره آخرین وضعیت فوتبال و فوتسال زنان در گیلان به سابقه خود اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌های قبل بازیکن تیم‌های مختلف لیگ برتری فوتسال مانند باشگاه‌های مقاومت، پگاه، ملوان جوان، داماش و سپیدرود بودم و از همین باشگاه‌ها به تیم ملی معرفی شدم.

تیم‌های فوتسال بانوان گیلان جزو تیم‌های مطرح کشور بودند

وی با اشاره به اینکه همه تلاش خودمان را کردیم تا یک تیم لیگ برتری بانوان در فوتسال و فوتبال داشته باشیم، گفت: تیم‌های فوتسال بانوان استان گیلان جزو تیم‌های مطرح کشور بودند و اگر بخواهیم به سوابق تیم‌های لیگ برتری فوتسال بانوان نگاه کنیم، کارنامه بسیار خوبی داریم.

جهانچی ادامه داد: ما با سپیدرود دوم ایران، با احرار سوم لیگ برتر فوتسال کشور شدیم همچنین سه بار خانم‌گل فوتسال ایران از تیم سپیدرود رشت بود.

سرمربی سابق تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت افزود: این همه افتخارات برای تیم‌هایی است که هرگز حامی و اسپانسر خوبی نداشته اند و همیشه ما مربیان و مدیران تیم باید مسئولین را می‌دیدیم تا تیم‌ها را روپا نگه داریم.

تیم‌های لیگ برتری بانوان ما هزینه‌ زیادی ندارند

مسئول امور بانوان هیأت فوتبال گیلان تأکید کرد: استان گیلان از نظر اقتصادی، استان صنعتی نیست ولی تیم‌های لیگ برتری بانوان ما که این همه افتخارآفرینی نیز می‌کنند، هزینه‌ زیادی ندارند تا اینکه بخواهند هیچ اسپانسری داشته باشند و کسی سمت این تیم‌ها نیایند.

جهانچی گفت: حدود سه سال پیش تیم سپیدرود که بنده سرمربی آن بودم را به دلیل نبود اسپانسر در لیگ برتر از دست دادیم و امتیاز آن را به نامی‌نو اصفهان واگذار شد.

سرمربی سابق تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت با اشاره به اینکه تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت سابقه سه سال حضور در لیگ برتر را داشت، تصریح کرد: سال گذشته که سرمربی این تیم بودم با وجود کم بودن بازیکنان و دیر بسته شدن تیم، در لیگ برتر ششم شدیم.

تنها ۴۰ درصد قراردادهای سال گذشته خود را از شهرداری رشت دریافت کردیم

جهانچی با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد قراردادهای سال گذشته خود را از شهرداری رشت دریافت کردیم در خصوص حرفه‌ای بودن یا نبودن تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت به دیارمیرزا، گفت: تنها تیمهای حرفه‌ای در فوتبال و فوتسال ایران، تیم‌های لیگ برتری فوتبال آقایان در رده‌سنی بزرگسال هستند و سایر تیم‌ها غیرحرفه‌ای به حساب می‌آیند و این موضوع در اساسنامه موجود است و اگر از فدراسیون فوتبال نیز استعلام کنید این موضوع را اعلام می‌کند.

هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتری بانوان حرفه‌ای نیستند

جهانچی افزود: حتی تیم‌های آقایان در لیگ دسته اول و دوم فوتبال کشور نیز حرفه‌ای محسوب نمی‌شوند و هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتری بانوان حرفه‌ای نیستند.

سرمربی سابق تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت اظهار کرد: زمان تعیین تکلیف تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت مصادف شد با تغییر و تحولات در شهرداری رشت بنابراین مذاکرات زیادی با شهرداری رشت نتوانستیم انجام دهیم اما با اعضای شورای شهر صحبت کردیم.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر از جمله خانم شیرزاد، آقایان علوی، رسولی، حاجی‌پور و عاقلمنش می‌خواستند که تیم ما آماده شود و در لیگ شرکت کند اما تلاش‌های این عزیزان نیز بی‌نتیجه ماند.

شهرداری رشت اجازه ورود تیم فوتسال بانوان را در لیگ برتر صادر کرده بود

سرمربی سابق تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت با اشاره به اینکه برای شهرداری رشت در نامه‌ای اجازه ورود تیم فوتسال بانوان را در لیگ برتر صادر کرده بود، گفت: این نامه پس از تغییر و تحولات شهرداری و در زمان حضور آقای حاج‌محمدی زده شد و با صدور این مجوز، ما به فدراسیون اعلام آمادگی کردیم که در مسابقات شرکت خواهیم کرد و حتی یک هفته تمرین نیز کرده بودیم و اسم ما در جدول مسابقات نیز آورده شده بود اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که یک دفعه شهردار رشت در زمان اعزام تیم به مسابقات از تیمداری منصرف شدند.

نمی‌دانم چه شیطنت‌هایی صورت گرفت و چه اتفاقاتی رخ داد

وی افزود: نمی‌دانم چه شیطنت‌هایی صورت گرفت و چه اتفاقاتی رخ داد که شهرداری رشت تیم فوتسال بانوان را حرفه‌ای تشخیص دادند و گفتند شهرداری‌ها نمی‌توانند تیمداری حرفه‌ای کنند!

جهانچی در گفتگو با دیارمیرزا ادامه داد: من احساس می‌کنم کسانی که در اطراف شهردار تازه منصوب شده رشت بودند باید ایشان را توجیه می‌کردند که تیم فوتسال بانوان حرفه‌ای نیست و هزینه آنچنانی ندارد و خیلی کمتر از تیم فوتسال آقایان شهرداری رشت که در دسته اول بود، هزینه داشتیم.

مسئولین برنامه‌ریزی جامعی برای ورزش بانوان داشته باشند

سرمربی سابق تیم ملی زیر ۱۵ سال ایران در خصوص وضعیت نامساعد تیم‌های فوتبال و فوتسال بانوان استان گیلان نیز به دیارمیرزا گفت: با توجه به اینکه گیلان یک استان صنعتی نیست و اسپانسرها به دنبال تیم ها نمی‌آیند، مسئولین گیلان و مدیران ورزش استان باید برنامه‌ریزی جامعی برای ورزش بانوان داشته باشند.

وی افزود: در گیلان در بین ورزش‌های گروهی بانوان، فقط فوتبال و فوتسال در بالاترین سطح کشور بازی می‌کردند و بازیکنان ملی‌پوش داشتند؛ مانند تیم ملوان که سال‌ها در لیگ برتر بانوان کار می‌کند و تیم مطرحی است، تیم شهرداری و سپیدرود رشت نیز در فوتسال همیشه حرفی برای گفتن داشتند و توانستند از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز کمک زیادی به استان کردند.

جهانچی یادآور شد: نداشتن اسپانسر و عدم تبلیغات مناسب در خصوص تیم‌های بانوان گیلان سبب شد که این تیم‌ها دچار مشکل شوند و مسئولین نیز خودشان ورود نمی‌کنند تا با شرکت‌های مختلف صحبت کنند و امتیازاتی برای ترغیب کردن آنها به تیمداری قائل شوند.

هر وقت به تیم‌های بانوان توجه شد، آنها نتایج خوبی گرفتند

وی افزود: شما ببینید اوضاع مالی تیم‌های سپیدرود، داماش و ملوان چگونه هست و این تیم‌ها چقدر از نظر مالی مشکل دارند تا برسیم به تیم‌های بانوان. مسئولین تلاش می‌کنند تیم‌های آقایان را حفظ کنند تا اینکه تیم‌های بانوان را حمایت کنند و این موضوع جالب نیست زیرا هروقت به تیم‌های بانوان توجه شد، این تیم‌ها نتایج خوبی گرفتند ولی باید بگویم این همت مدیران بالای استان را می‌طلبد.

۱۰۰ میلیون از پول‌هایی که هزینه کرده‌ام را نگرفتم

جهانچی گفت: بنده به عنوان مسئول امور بانوان هیأت فوتبال گیلان و خانم واحدی نائب ریئس بانوان هیأت فوتبال استان گیلان تنها می‌توانیم تا جایی از تیم‌های بانوان حمایت کنیم ولی قضیه کلان مالی نیازمند حضور مسئولین بالای استان گیلان است. تا اینجا هم تاکنون ۱۰۰ میلیون از پول‌هایی که هزینه کرده‌ام را نگرفتم که علاوه بر قراردادهای خودم، پول هتل و مسافرت‌ها نیز هست و دیگر بیشتر از این توان ندارم و ما تلاش خودمان را انجام دادیم.

مسئول امور بانوان هیأت فوتبال گیلان اظهار کرد: خانم بخشی که مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز می‌گویند تیم‌ها خصوصی هستند و نمی‌توان به آنها کمک کرد اما امیدواریم که سال آینده به تیم ملوان در فوتبال کمک شود و استان گیلان نیز یک تیم در لیگ برتر فوتسال کشور داشته باشد.

۵ سال سرمربی تیم زیر ۱۵ سال بانوان کشور بودم

وی در خصوص حضور خود در تیم ملی فوتبال بانوان نیز با اشاره به اینکه ۵ سال سرمربی تیم زیر ۱۵ سال فوتبال بانوان کشور بودم، گفت: ما در مسابقات مختلف شرکت کردیم و مقام‌های زیادی کسب کردیم البته هدف ما بازیکن‌سازی بود و تمام تلاش ما بر روی این موضوع بود.

جهانچی با اشاره به سختی کارهای خود در این ۵ سال، اظهار کرد: در بازی‌های زیر ۱۹ سال که تیم ملی فوتبال بانوان شرکت کرد حدود ۱۳ بازیکن، بازیکنانی بودند که ما در این ۵ سال آموزش دادیم و به نظرم این یک روزمه بسیار خوبی برای بنده بود و این کارنامه بدی نبود.

وی افزود: یک ماه به عنوان سرمربی زیر ۱۶ سال انتخاب شدم که در این مدت به مسابقات دوستانه هنگ‌کنگ رفتیم و آنجا از تیم هنگ‌کنگ شش گل خوردیم که سپس کمیته فنی گفت چرا این تعداد گل خوردید و از بنگلادش شکست خوردید که گفتیم این تیم‌ها، تیم‌های خوبی هستند و ضعیف هستند همچنین بازیکنان تنها یک ماه با ما تمرین کرده بودند و بنا به دلایلی خانم صوفی‌زاده از من خواستند که به عنوان کمک مربی در تیم ملی حضور یابم.

جهانچی ادامه فعلا اردوی‌های تیم ملی شروع نشده است و قرار شد نزدیک به بازی‌ها اردوها را برگزار کنند زیرا هزینه‌های زیادی دارد البته باید بگویم فدراسیون در سال‌های اخیر بر روی تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

سعی ‌می‌کنم با تلاش و پشتکار خودم به جایگاهی که استحقاق دارم، برسم

مسئول امور بانوان هیأت فوتبال گیلان گفت: سعی ‌می‌کنم با تلاش و پشتکار خودم به جایگاهی که استحقاق دارم، برسم. در این چند سال نیز همین کار را کردم و نه کسی سفارش مرا کرد و نه وابسته به جایی بودم آن هم در این دوره و زمانه که باید فردی یا ارگانی از شما حمایت کند تا به جایگاهی برسی ولی خداروشکر روی پای خودم ایستادم تا اینجای کار سربلند باشم.

حمایت اصحاب رسانه از ورزش بانوان، جای تقدیر دارد

وی در پایان با اشاره به اینکه رسانه‌ها سبب می‌شود ورزش استان گیلان پیشرفت کند، گفت: حمایت اصحاب رسانه و انعکاس خبرهای ورزش بانوان و درخواست شما از مسئولین جهت حمایت از ورزش بانوان، جای تقدیر دارد و امیدوارم ورزش بانوان استان گیلان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

Share