همایش دانشجویی "اربعینی‌های گیلان" برگزار شد

هر زائر گیلانی به نیابت از یک شهید در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کند

رحمانی با اشاره به اجرای پویش “نائب‌الشهید” در ایام اربعین امسال خاطرنشان کرد: امسال هر زائر گیلانی به نیابت از یک شهید در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش دانشجویی “اربعینی‌های گیلان” با حضور جمعی از دانشجویان عازم به پیاده‌روی اربعین و خانواده‌های شهدای استان گیلان در مجتمع خاتم‌الانبیاء رشت برگزار شد.

پدر شهید مدافع حرم بابک نوری در این همایش حرکت اربعین فرصتی برای صدور فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: “شهید بابک نوری” جان خود را در مسیر صدور فرهنگ مقاومت و انقلاب اسلامی تقدیم اسلام کرد.

وی خطاب به زائران سیدالشهدا(ع) عنوان داشت: از شما جوانان می‌خواهم تا در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدا باشید و به یاد آن‌ها قدم بردارید.

دبیر قافله عاشقی استان گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه همایش پیاده‌روی اربعین هر سال رونق بیشتری پیدا می‌کند گفت: حضور افرادی با ادیان و نژادهای مختلف در همایش عظیم اربعین فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی است.

مجید رحمانی با تاکید بر اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری اربعین فرصتی مناسب برای زمینه‌سازی ایجاد تمدن اسلامی است، تصریح کرد: کاروان‌های “قافله عاشقی” استان گیلان در تلاش هستند تا این امر را در راهپیمایی اربعین محقق کنند.

وی ضمن تشریح برنامه کاروان‌های “قافله عاشقی” استان گیلان در راهپیمایی اربعین امسال عنوان داشت: برگزاری سوگواره هنری قافله عاشقی، اجرای پویش “پاک‌ترین مسیر”، اجرای طرح “عهد اخوت” با هدف ترویج نهج‌البلاغه از جمله اقدامات امسال این کاروان‌ها است.

رحمانی با اشاره به اجرای پویش “نائب‌الشهید” در ایام اربعین امسال خاطرنشان کرد: امسال هر زائر گیلانی به نیابت از یک شهید در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کند.

Share