18 مهر ماه در گالری پویا؛

نمایشگاه نقاشی «هر کس به درد خویش مویه می‌کند» افتتاح می‌شود

نمایشگاه نقاشی گروهی «هر کس به درد خویش مویه می‌کند» متشکل از برخی آثار متأخر منیر صحت، حامد بهروزکار و عنایت سیگارودی سه تن از نقاشان گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایشگاه نقاشی گروهی «هر کس به درد خویش مویه می‌کند» متشکل از برخی آثار متأخر منیر صحت، حامد بهروزکار و عنایت سیگارودی سه تن از نقاشان گیلان است.

سه نقاش با سه دغدغه، سه دیدگاه و سه تکنیک متفاوت، اما نه متضاد، که بر شناخت و به‌رسمیت شناختن تفاوت‌های آن‌ها صحه می‌گذارند، همان‌ که در عنوان و قاب نخست این نمایشگاه مورد تاکید است: هر کس به درد خویش مویه می‌کند.

منیر صحت بر شکستن تصویر رایج زن پافشاری دارد، اما با لحنی زنانه. حامد بهروزکار چه به لحاظ محتوایی چه به لحاظ ساختاری، نقدی بر اسطوره و فرهنگ می‌نگارد، اما با حروفی باستانی، و عنایت سیگارودی مرگ و فقدان را هدف گرفته تا ضمن ستایش جاودانگی، آن را بی‌اعتبار کند. آنچه در این میان مشترک است پارادوکس است و طنزی پنهان که سعی دارد اضطراب ناشی از این تناقضات را تخفیف دهد.

این نمایشگاه از هجدهم مهر ماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۷، در گالری پویا گشایش می‌یابد و به مدت یک هفته، به‌جز روز جمعه، صبح و عصر برپا خواهد بود.

آدرس: رشت، سبزه‌میدان، ابتدای خیابان لاکانی، پلاک ۱۹۶

Share