معاون خدمات شهری شهرداری رشت به نقص در جمع آوری زباله اعتراف کرد:

نقص در ماشین‌آلات و ضعف مدیریت پیمانکار، عامل اصلی تاخیر در جمع آوری زباله‌ها

در تعداد بسیار معدودی از محلات حاشیه شهر رشت همچون پشت شرکت دخانیات، انتهای صف سر، انتهای حمیدیان به طرف پاره بیجار و … نقص در ماشین آلات و ضعف مدیریت پیمانکار رفت و روب منطقه چهار رشت عامل اصلی تاخیر در جمع آوری زباله ها بوده که تذکرات شفاهی و کتبی لازم و جرائم مربوطه بر پیمانکار مترتب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در تعداد بسیار معدودی از محلات حاشیه شهر رشت همچون پشت شرکت دخانیات، انتهای صف سر، انتهای حمیدیان به طرف پاره بیجار و … نقص در ماشین آلات و ضعف مدیریت پیمانکار رفت و روب منطقه چهار رشت عامل اصلی تاخیر در جمع آوری زباله ها بوده که تذکرات شفاهی و کتبی لازم و جرائم مربوطه بر پیمانکار مترتب شده است.

علی مقصودی با اعلام این مطلب افزود: به یقین می توان گفت که پاکبانان عزیز از هیچ تلاش و کوشش برای پاکیزگی شهر مضایقه نکردند و علی‌رغم همه کاستی‌ها، کمبودها و تاخیر در پرداختها، هیچ تقصیری متوجه پاکبانها نیست.

وی افزود: در شهر رشت در حدود ۵۰۰ هزار واحد ملکی وجود دارد و اگر هر شب افزون بر ۳۵۰ هزار واحد ملکی زباله‌های خود را بیرون بگذارند، تعداد بسته های کوچک زباله عددی بسیار قابل توجه خواهد بود و با در نظر گرفتن این موضوع آشکار خواهد شد که عملکرد مدیریت پسماندهای شهرداری تا چه حد گسترده و قابل توجه است و به خاطر اینکه بخش اعظم این عملیات در طول شب انجام می شود بیشتر شهروندان در جریان این میزان از عملیات گسترده رفت و روب نیستند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت تاکید کرد: البته به این نکته نیز باید توجه کنیم آیا همه شهروندان زباله های خود را سر ساعت ۹ شب بیرون می گذارند؟ فارغ از این که حوزه عملکردی مدیریت پسماندهای شهرداری، بدون شک دارای نواقصی بوده اما نقش فرهنگ شهروندان در زمینه رعایت بهداشت عمومی با قرار دادن زباله در ساعت مشخص نیز بسیار حائز اهمیت است، قطعاً همگان استحضار دارند که فرهنگسازی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و علی رغم همه تلاشهای انجام شده در جهت فرهنگ سازی مدیریت زباله ها همچنان شاهد آن هستیم که جمع قابل توجهی از شهروندان زباله های خود را در ساعتهای مختلف و بدون رعایت حقوق شهروندی دیگر شهروندان در هر ساعت و هر جایی از سطح شهر رها می کنند و به همین دلیل شهرداری باید به صورت مداوم در حال جمع آوری زباله باشد.

 مقصودی افزود: شهرداری نهایت تلاش خود را انجام می دهد تا این بی دقتی و رعایت نکردن ساعت مقرر خارج کردن زباله از خانه از سوی عده قلیلی از شهروندان، موجب اخلال جمع آوری و بهداشت شهر نشود.

وی با تشکر از همه پاکبانها و همکاران شهرداری که در حوزه مدیریت پسماندها فعالیت می کنند، از بابت نقص عملکردی پیمانکار در برخی از محلات حاشیه شهر نیز خاطر نشان کرد: قطعاً پیگیری و نظارت جدی تر در این زمینه انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت در پایان از همه شهروندان خواست تا هر گونه نقص عملکرد شهرداری در حوزه های مختلف اعم از پسماند، فضای سبز، آسفالت، حوادث، خطرات و دیگر موارد را به سامانه رایگان ۱۳۷ شهرداری اعلام فرمایند، تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

Share