به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان؛

نشست «برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایرانی در دفاع مقدس» در رشت برگزار شد

نویسنده کتاب سه جلدی «عشق تا بی نهایت» در نشست «برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایرانی در دفاع مقدس»، تقویت اعتماد به نفس در زنان را از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس دانشت و گفت: امروز زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف می‌درخشند و در حال نقش‌آفرینی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست «برگی از دلاوری های شیرزنان ایرانی در دفاع مقدس» با محوریت بررسی نقش زنان در جنگ ۸ ساله با هماری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان و با حضور فاطمه رفیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان؛ پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ اکرم رحمانی، نویسنده کتاب سه جلدی «عشق تا بی نهایت»؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان، نمانیدگان دستگاه های فرهنگی استان، جمعی از معلمین و دانش آموزان، کتابداران و اصحاب رسانه در مدرسه متوسطه شاهد رشت برگزار شد.

رفیعی: بانوان ایثارگر گیلانی حاضر در دفاع مقدس معرفی شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در ابتدای این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز فعالیت مدارس با تأکید بر لزوم معرفی بانوان ایثارگر گیلانی حاضر در دفاع مقدس، گفت: بانوان نقش بی بدیلی در دفاع از آب و خاک میهن اسلامی ایفا کردند.

فاطمه رفیعی با اشاره به نقش بارز بانوان در وقایع تاریخی دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس در پشت صحنه جبهه‌های جنگ فعالیت کرده و در نقش‌های مختلف خدمات‌رسانی می کردند.

رفیعی در ادامه گفت: رزمندگان در میدان جنگ از آبرو و حیثیت ایران اسلامی دفاع کردند و بانوان ایرانی همراه و همدل با همسران و برادران خود گام به گام با آنها حرکت کردند.

وی با اشاره به صبر و نقش بی بدیل زنان دلاور در دوران جنگ تحمیلی، بیان کرد: با حضور و همراهی بانوان بود که رزمندگان با اطمینان خاطر به جبهه‌های نبرد رفتند اما متاسفانه بسیاری از این بانوان گمنام هستند و معرفی نشده‌اند.

رفیعی با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی تمام اقشار و قومیت‌های ایرانی با هر جنسیتی در کنار یکدیگر قرار گرفتند، افزود: همدلی و انسجام و وحدت اقشار مختلف جامعه  سبب سربلندی ایران اسلامی شد، امروز نیز با همین اتحاد می‌توانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

وی بر لزوم معرفی بیشتر این بانوان گیلانی حاضر در هشت سال دفاع مقدس، گفت: باید جامعه به ویژه نسل جوان ما این بانوان را بشناسند.

کرمی: در لحظه لحظه های هشت سال دفاع مقدس شاهد معجزات الهی بوده‌ایم

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در ادامه این نشست ویژه با تاکید بر نقش بانوان در کنار رزمندگان در عرصه‌های مختلف نبرد، اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی بانوان از طریق دوخت لباس، تهیه مواد غذایی، امدادرسانی و سایر موارد در پشت جبهه‌ها جنگ از رزمندگان حمایت می کردند.

پریسا کرمی با بیان اینکه لحظه به لحظه هشت سال دفاع مقدس شاهد معجزات الهی بوده‌ایم، افزود: بسیاری از رزمندگان در جنگ تحمیلی به سن قانونی نرسیده بودند اما شرایط موجود را به خوبی درک کرده و با تغییر تاریخ تولد در شناسنامه‌های خود سعی می‌کردند که نقشی در دفاع مقدس ایفا کنند.

وی تاکید کرد: دفاع از میهن اسلامی یک عمل مردانه بود ولی زنان دلاورانه بار زندگی را به تنهایی بر دوش خود می‌کشیدند و با کمترین امکانات زندگی خود و فرزندان و خانواده‌هایشان را اداره می کردند.

اکرم رحمانی: تقویت اعتماد به نفس در زنان از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس بود

نویسنده کتاب سه جلدی «عشق تا بی نهایت» نیز در نشست«برگی از دلاوری های شیرزنان ایرانی در دفاع مقدس» به رشادت ها و نقش زنان در جنگ هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: امروز نیز افزایش اعتماد به نفس بانوان و خودباوری این قشر سبب درخشش آنها در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی شده است.

اکرم رحمانی با اشاره به روند جمع آوری و ثبت خاطرات همسران جانبازان و شهدا، افزود: تا خانواده شهدا زنده هستند باید خاطرات آنها را برای نسل‌های آینده در راستای انتقال فرهنگ، ارزش و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس مکتوب کرد.

رحمانی با اشاره به حضور زنان ایرانی در بسیاری از قیام‌های طول تاریخ کشور به ویژه هشت سال جنگ تحمیلی افزود: بانوان در بخش پشتیبانی، امداد و نجات و حمایت‌های عاطفی به ایقای نقش پرداختند.

وی تقویت اعتماد به نفس را از دستاوردهای انقلاب برای زنان دانست و گفت: امروز زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف می‌درخشند و در حال نقش‌آفرینی هستند.

نویسنده کتاب «عشق تا بی نهایت» با بیان اینکه کتاب‌های بسیاری در حوزه زنان و دفاع مقدس نگارش شده است افزود: کتاب«من زنده ام» از معصومه آباد، «دختر شینا» از بهناز ضرابی زاده، «عروس جنوب» از شمسی خسروی و کتاب «دا» خاطرات سیده زهرا حسینی از جمله کتاب‌هایی است که به خاطرات بانوان رزمنده می‌پردازد.

گفتنی است معرفی رمان «هستی» نوشته‌ فرهاد حسن‌زاده و برنده جایزه بخش کتاب‌های داستانی نوجوان نخستین جشنواره هدهد سفید توسط «فاطمه زودلی» از دانش آموزان مدرسه متوسطه شاهد رشت و تقدیر از اکرم رحمانی، نویسنده کتاب سه جلدی«عشق تا بینهایت» در حوزه دفاع مقدس پایانبخش این نشست ویژه بود.

Share