استاندار گیلان در همایش روز روستا:

نشاط اجتماعی در روستاها افزایش یابد | ۳۷ درصد جمعیت استان روستایی است

استاندار گیلان تصریح کرد: از نهادها و دستگاه های فرهنگی می خواهیم که با همت مضاعف نشاط اجتماعی در روستاییان را افزایش دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در همایش روز روستا گفت: این روز بهانه ای برای تجلیل و گرامیداشت جامعه روستایی و عشایری کشور است.

ارسلان زارع با بیان اینکه تامین مواد غذایی کشور بیشتر بر روی دوش جامعه عشایری و روستایی است، گفت: از بیش از ۲ میلیون جمعیت استان حدود یک میلیون نفر در روستاها ساکن هستند و این یعنی اینکه ۳۷ درصد از جمعیت استان روستایی است.

استاندار گیلان گفت: حجم بزرگی از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی در روستاها هستند و با اتکا به انها می توانیم اقتصاد استان را رونق دهیم.

وی با بیان اینکه دولت به زیر ساخت های روستایی توجه ویژه داشته است، یادآور شد: از جمله مزیت های روستاهای گیلان نسبت به روستاهای کشور در زمینه گردشگری و توریسم است.

زارع ادامه داد: با برنامه ریزی مناسب مدیران می توانند از این ظرفیت در روستاهای گیلان بهره برداری خوبی در جهت توسعه استان داشته باشند.

استاندار گیلان بر ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با درآمد مناسب و بیمه های حمایتی تاکید کرد و گفت: روستاهای گیلان در بخش کشاورزی محصولات استراتژیکی مثل برنج و چای را که بیش از ۶۰ درصد از مصرف کشور را شامل می شود، تولید می کنند.

وی ادامه داد: با همه تنگناهایی که دولت داشته اما از چایکاران حمایت شد و صنعت نوغانداری نیز از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی است.
زارع درباره توسعه اجتماعی روستاها نیز اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در روستاها از تاکیدات دولت بوده است که مدیران و مسئولان استان در این زمینه باید بیشتر تلاش کنند.

وی ادامه داد: با توجه به بروز آسیب های اجتماعی در جامعه انتظار داریم که روستاییان پر نشاط باشند.

استاندار گیلان تصریح کرد: از نهادها و دستگاه های فرهنگی می خواهیم که با همت مضاعف نشاط روستاییان را افزایش دهند زیرا از مواردی است که در جذب تورسیت و گردشگر تاثیر بسزایی دارد.

وی در مورد پسماند روستاها نیز اظهار کرد: انتظار دارم که با کوشش و همیاری مردم این معضل را حل و فصل شود.

زارع در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با حضور حداکثری مردم در انتخابات و فعالیت های دهیاران شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

Share