زوار گیلانی در دو مرحله به رشت برمی‌گردند

نرخ بلیت اتوبوس از رشت به مهران | زوار خارجی از گیلان به مرز شلمچه منتقل می‌شوند

مرز مهران تنها محور خروجی گیلانیان از رشت است و زوار اربعین حسینی می‌توانند بلیت‌های این مسیر زمینی را ببین ۱۴۰ تا ۲۶۰ هزار تومان خریداری کنند.

رشت به مهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، در ایام اربعین مسیر رشت به مرزهای خروجی کشور ازجمله مهران در استان ایلام یکی از محورهایی که پرتردد است.

به دلیل نزدیکی مرز مهران به مرکز استان گیلان، اکثر زائران حسینی این محور را برای خروج از کشور استفاده می‌کنند و افزایش تقاضای این مسیر زمینی موجب شده تا نگرانی‌ها برای اضافه پرداختی به سودجویان در استان شیوع پیدا کند؛ هرچند مسؤولان تصمیم‌گیر در این رابطه این ادعا را رد می‌کنند.

آمادگی ۱۸۰ اتوبوس از ۸۷ شرکت برای انتقال زوار اربعین به مرز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در‌این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه این اداره کل مسؤول کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین است، اظهار کرد: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طرح جابجایی زوار اربعین حسینی را از ۱۷ مهر تا سوم آبان ماه سال جاری هدف‌گذاری کرده است.

محمدرضا نازک‌کار با اشاره به تمهید مقدمات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص اعزام زائران اربعین به مرزهای خروجی کشور افزود: ۸۷ شرکت با استعداد ۱۸۰ دستگاه اتوبوس عملیات جابه‌جایی مسافران را انجام خواهند داد.

جابه‌جایی بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر از رشت به مهران طی پارسال

وی با اشاره به آمار حمل‌ونقل مسافرین داخلی سال گذشته گفت: در سال گذشته بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر در ایام اربعین از خاک گیلان به سمت مرزهای خروجی کشور جابه‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از افزایش زوار اربعین طی امسال خبر داد و بیان کرد: با توجه به برداشته شدن روادید برای زوار اربعین پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی زائران را شاهد باشیم.

زوار خارجی از گیلان به مرز شلمچه منتقل می‌شوند

نازک‌کار به نقل‌وانتقال مسافران خارجی اربعین حسینی از طریق امکانات و تجهیزات حمل‌ونقل عمومی گیلان اشاره کرد و گفت: زوار خارجی اربعین حسینی از کشورهای روسیه، آذربایجان و گرجستان از طریق مرز آستارا وارد ایران شده و از طریق وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس به مرزهای شلمچه منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به سیاست‌های اتخاذشده راهداری در خصوص جبران تقاضا مسافرین رشت به مهران گفت: راهداری به شرکت‌های حمل‌ونقلی توصیه کرده تا از پیش‌فروش بلیط از رشت به سایر مقاصد کشور در اوج سفر که از ۲۴ مهر تا ۲۹ ماه بعد است، خودداری کرده و تمام امکانات و تجهیزات خود را در خدمت زائران اربعین بگذارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به امکانات موجود برای جابجایی مسافران غیر اربعین بیان کرد: مسافرین در اوج سفر می‌توانند از وسایل نقلیه همچون سواری‌های خطی و یا مینی‌بوس‌ها استفاده کنند.

زوار گیلانی در دو مرحله به رشت برمی‌گردند

نازک‌کار از دومرحله‌ای شدن جابه‌جایی‌ها در هنگام برگشت مسافران اربعین خبر داد و افزود: مسافران اربعین ابتدا باید از مرز مهران به پایانه برکت کرمانشاه و سپس از کرمانشاه به رشت منتقل شوند.

ثبات نرخ بلیت اتوبوس‌های حمل‌ونقل مسافر گیلان از ابتدای سال تاکنون

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر استان گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ثبات قیمت نرخ بلیت اتوبوس‌ها در گیلان اظهار کرد: آخرین افزایش نرخ بلیت در گیلان برای اتوبوس‌های حمل‌ونقل مسافر مربوط به اول فروردین امسال بوده است.

ناصر یوسفی با بیان اینکه افزایش نرخ بلیت اتوبوس ابتدای امسال توسط کانون مرکز و سازمان راهداری به ما اعلام شده، افزود: ابتدای سال ۲۰ درصد بر نرخ بلیت‌ها افزوده شد و تاکنون نیز ثابت است.

وی با تأکید بر اینکه نرخ کرایه اتوبوس‌های حمل‌ونقل مسافر در گیلان افزوده نشده، تصریح کرد: اگر شرکتی خارج از نرخ اعلام شده در ابتدای امسال وجهی را از مسافرین و زائران اربعین دریافت کند، مطابق مقررات کمیسیون ماده ۱۲ برخورد قانونی نسبت به آن‌ها اعمال می‌شود.

نرخ بلیت اتوبوس از رشت به مهران بین ۱۴۰ تا ۲۶۰ هزار تومان است

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر استان گیلان با اشاره به نرخ بلیط اتوبوس ویژه ۴۴ نفره از رشت به مهران گفت: قیمت این نوع اتوبوس در ابتدای امسال از رشت به مهران ۱۴۳ هزار تومان بوده که هم‌اکنون ۱۴۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه نرخ بلیط اتوبوس ۳۲ نفره VIP در حدود ۱۹۰ هزار تومان است، افزود: طبق مصوبه ابتدای سال نرخ بلیت اتوبوس ۳۰ نفره ۲۰۰ هزار تومان و نرخ بلیت اتوبوس تخت شو نیز ۲۴۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه نرخ بلیت اتوبوس‌ها برای همه شهرهای مبدأ گیلان به مهران جز آستارا، ثابت است، تصریح کرد: نرخ بلیت هر یک نفر از آستارا به مهران با اتوبوس‌های ویژه ۱۵۰ هزار تومان، ۳۲ نفره ۲۰۰ هزار تومان، ۳۰ نفره ۲۲۰ هزار تومان و VIP تخت شو ۲۵ نفره ۲۵۰ هزار تومان است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر استان گیلان با تأکید بر ارائه سرویس ویژه به زوار اربعین بیان کرد: همه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر گیلان موظف هستند از ۲۴ مهر تا ۲۹ ماه بعد، تمامی سرویس‌های خود را در مسیر رشت به مهران ارائه دهند.

Share