در پی آتش سوزی بامداد روز چهارشنبه

میراث فرهنگی علت آتش‌سوزی بنای تاریخی هادی خان صوفی املش را پیگیری می‌کند

در ساعات اولیه روز چهارشنبه مورخ ۱۰ مهر ۱۳۹۸ طی تماس شورای محل مبنی بر آتش‌سوزی پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان املش(پایگاه کجید) به همراه نیروهای انتظامی پاسگاه سمام و کجید در اسرع وقت به محل اعزام شده و در محل حادثه حاضر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بنای ثبتی هادی خان صوفی واقع در روستای تاریخی امام از توابع بخش رانکوه شهرستان املش در بامداد چهارشنبه دچار آتش سوزی شد.

شهرود امیر انتخابی با اعلام این خبر گفت: در ساعات اولیه روز چهارشنبه مورخ ۱۰ مهر ۱۳۹۸ طی تماس شورای محل مبنی بر آتش‌سوزی پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان املش(پایگاه کجید) به همراه نیروهای انتظامی پاسگاه سمام و کجید در اسرع وقت به محل اعزام شده و در محل حادثه حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه غالب مصالح بکار برده شده در آن از چوب می باشد افزود: آتش سوزی به سرعت به کل ساختمان سرایت نمود و به دلیل گستردگی حریق، عدم دسترسی مناسب جهت رسیدن پرسنل آتش‌نشانی به پای بنا و کمبود امکانات در زمینه اطفاء حریق، تلاش‌های پرسنل آتش‌نشانی و ساکنان محلی نافرجام ماند و بنا دچار حریق شد و آسیب جدی به آن وارد آمد.

امیر انتخابی در انتها گفت: خانه تاریخی هادی خان با شماره ثبت ۱۰۵۸۷ در روستای امام واقع شده است و پیگیری در خصوص علت این حادثه در دست پیگیری است.

Share