فرماندار لاهیجان در جلسه کمیته برنامه ریزی

منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لاهیجان برای شروع حداقل زیرساخت‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد

میرغضنفری گفت: یکی از موضوعاتی که در حوزه اقتصادی سال ها برای شهرستان مطرح است، منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لاهیجان می باشد که از سال ۸۳ بدون هیچ پیشرفتی باقی مانده و برای شروع حداقل زیرساخت‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد که این مهم باید تعیین تکلیف گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کمیته برنامه ریزی به ریاست مهندس میرغضنفری فرماندار شهرستان لاهیجان و با حضور دکتر محمدی رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گیلان و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.
در این جلسه فرماندار شهرستان لاهیجان ضمن بزرگداشت و تبریک به حافظان امنیت و سبز پوشان نیروی انتظامی گفت: قطعاً یکی از مهمترین موضوعات مهم هر جامعه امنیت می باشد که به برکت حضور عزیزان نیروی انتظامی و دیگر خادمین عرصه حفظ امنیت و آرامش، کشور جمهوری اسلامی ایران از این نعمت بهره مند است.
وی اضافه کرد: شهرستان لاهیجان در سال جاری به عنوان اولین شهرستان اقدام به تشکیل جلسه کمیته برنامه ریزی نمودکه اعتبار ابلاغی در جلسه قبلی مبلغ۱۹۷۴۰۰۰۰۰ ۳۳ تومان بوده که در حال حاضر در حال ابلاغ به دستگاه ها برای پیگیری های قانونی و اخذ قراردادهای قانونی درحال تدوین و اقدام است که اولویت بنابر قانون با پروژه های نیمه تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران در نظر گرفته شده است که درهمین راستا از بخش الزامات قانونی تملک سرمایه ای، چهار میلیارد و هشتصد و هشتاد و هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در حوزه بنیاد مسکن، ۱۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای سپاه پاسداران، یک ونیم میلیارد تومان مجموعه آبفار و ۲۰۰ میلیون تومان برای نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است.
میرغضنفری در ادامه گفت: در سال گذشته نیز از اعتبارات ره آورد سفر ریاست جمهوری برای شهرستان مبلغی درنظرگرفته شده که شامل دو میلیارد تومان در مورد موضوع چای، ۵ میلیارد تومان تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری، ۵ میلیارد تومان مجموعه ورزشی تختی، ۵ میلیارد تومان تاسیسات فاضلاب شهری و ۳۰ میلیارد تومان ساماندهی سواحل رودخانه های شهرستان مشخص گردیده است که درطول دو سال به شهرستان تخصیص داده می شود.
مقام عالی دولت در شهرستان در ادامه ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که در حوزه اقتصادی سال ها برای شهرستان مطرح است، منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لاهیجان می باشد که از سال ۸۳ بدون هیچ پیشرفتی باقی مانده و برای شروع حداقل زیرساخت‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد که این مهم باید تعیین تکلیف گردد.
فرمانداری شهرستان لاهیجان بنا به لزوم جلسه در مورد مشکل پسماند نیز گفت: یکی از از مهم ترین مسائل و دغدغه تمام مدیران شهرستانی و مردم موضوع ساماندهی محل پسماند شهرستان می باشد که این موضوع باید بانگاه ویژه در استان راهکاری اندیشیده شود.

Share