امام جمعه آستارا:

مدیران نباید کار مردم را درگیر قوانین دست و پا گیر کنند | انسان باید به دنبال دنیا برود تا از فقرا دستگیری کند

حافظ نیا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم بی‌نظمی را حاصل بی‌تقوایی دانست و گفت: مدیران نباید کار امروز را به فردا بگذارند و کار مردم را درگیر قوانین دست و پا گیر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اشخاص دنیا طلب و جمع کنندگان صرف مال دنیا گفت: انسان باید طالب دنیا باشد تا به مردم، محتاج و نیازمند نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا دومین مورد نیک بودن طلب دنیا را برای رفاه خانواده دانست و عنوان کرد: اهل و عیال بر گردن انسان حق داشته و برای رفاه آنها همواره باید تلاش کرد.

حافظ نیا سومین مورد را برای رسیدگی و دلجویی از همسایگان و نیازمندان دانست و تصریح کرد: انسان باید به دنبال دنیا برود تا از فقرا و نیازمندان دستگیری کند و اگر جمع کردن ثروت برای این امر باشد عمل پسندیده است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم بی‌نظمی را حاصل بی‌تقوایی دانست و گفت: مدیران نباید کار امروز را به فردا بگذارند و کار مردم را درگیر قوانین دست و پا گیر کنند.

وی با اشاره به برخی افراد در ادارات گفت: این عده به گمان به صورت اجبار در آن اداره شاغل بوده و منتظر لحظه پایان وقت اداری هستند، افراد باید توجه به حلال بودن حقوقی که می‌گیرند را داشته باشند و مشکلات مردم را با دلسوزی و تقوا حل کنند.

خطیب جمعه آستارا ضمن تبریک مجدد هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر میهن اسلامی گفت: دلاورمردان خاک وطن همواره باید زحماتشان ارج نهاده شده و قدر دانشان باشیم.

وی با اشاره به همراهی اروپایی‌ها با آمریکایی‎ها در اجرای راهبرد فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران گفت: اروپای بدعهد و بد ذات خبیثی که مقام معظم رهبری رفتارشان را به ما گوشزد کرده بودند را مشاهده کرده و جمله “نمی شود روی حرف آنها حساب کرد” را کاملاً دیدیم.

حافظ نیا محکومیت ایران با ادعاهای واهی را حاصل سخنان بیهوده دشمنان دانست و عنوان کرد: اتهام ایران به اعمالی که خودشان انجام می دهند حقیقتاً عجیب بوده و حمایت از عربستان و کشتار مردم بی دفاع یمن گوشه ای از تفکرات آنها است، در این دنیای پست ارزش آرامکو از جان مردم یمن بیشتر است و جان انسان ها متاسفانه در نگاه غربی ها ارزش ندارد.

امام جمعه آستارا با اشاره به پیش شرط رفع تحریم منوط به عدم نفوذ ایران در منطقه گفت: قرار بود این تحریم‌ها با برجام برداشته شود نه اینکه پیش شرط دوباره ای باشد! آیا پس از یک سال در خروج از برجام امروز به این تفکر رسیده اید؟

حافظ نیا با تشکر از سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: ملت انقلابی به هرگونه اقدام و شیطنت دشمن پاسخ قاطعانه ای خواهد داد.

وی قدرت کشور در مقابل دیگر کشورها را حاصل ایستادگی و پایبندی ملت، اقتدار نیروهای مسلح و پشتوانه رهبری دانست و بیان کرد: اقتدار کشور خواب را بر دشمن حرام کرده و هرگز توان زورگویی به جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.

حافظ نیا با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خبرگان رهبری گفت: ایشان لازمه پیشرفت کشور را در چند مورد دانستند، لازمه اول توکل بر خدا که از ویژگی‌های مومنان است و سپس ایستادگی و مقاومت، امید به آینده، اعتماد به جوانان انقلابی، حمایت واقعی از تولید داخلی و قطع امید کامل از بیگانگان است، قطع امید از بیگانه و توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار خواهد داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۱۵ کیلومتر مرز دریایی و ۳۲ کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share