آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

قداره‎کش‌ها نزد روحانی آمدند تا با ترامپ گاودوش عکس بگیرد | حقوق کارگران نباید با تاخیر پرداخت شود

نماینده ولی فقیه در گیلان به شدت گرفتن برخورد با فساد در اداره های استان اشاره کرد و گفت: از مسئولان استانی می خواهیم برخورد با مفسدان را سرعت ببخشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا انسان را بیمه می کند.
وی به آغاز عملیات ثامن الائمه(ع) در ۵ مهرماه سال ۱۳۶۰ به فرمان امام(ره) اشاره کرد و افزود: عملیات ثامن الائمه(ع) موجب شکست حصر آبادان شد.
امام جمعه رشت با اشاره به ولادت امام محمدباقر(ع) در سوم ماه صفر مصادف با ۱۰ مهرماه، بیان کرد: امام محمدباقر(ع) بنیانگذار دانشگاه توحید و فقه آل محمد(ص) است.
آیت الله فلاحتی با روایتی از محمدباقر(ع) مبنی براینکه صله رحم ۵ فایده دارد، تصریح کرد: صله رحم اعمال انسان را پاکیزه می کند، صله رحم موجب افزایش مال و ثروت می شود، صله رحم بلا را از خانواده دور می کند، صله رحم موجب می شود خدا در قیامت حساب را بر انسان آسان کند و صله رحم عمر انسان را افزایش می دهد.
وی به محاصره کشور مسلمان یمن توسط آل جهود، امارات و صهیونیست ها از هوا، زمین و دریا در مدت ۵ سال گذشته اشاره کرد و گفت: آل سعود دیوانه جنایت های بسیاری علیه مردم یمن مرتکب شده و ۱۱ میلیون کودک یمنی در وضعیت بحرانی هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سکوت رسانه های امپراطوری استکبار در برابر جنایت علیه مردم یمن، خاطرنشان کرد: با هدف قرار دادن شرکت نفت آرامکو توسط پهپادهای یمنی، تمام رسانه های استکبار بسیج شدند و با فرافکنی می خواهند وانمود کنند ایران در این حمله دست داشته است.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: عربستان با گودالی که برای خود ایجاد کرده ناچار است دست گدایی به طرف دیگر کشورها دراز کند.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل، اظهار کرد: آدم های قداره کش جهانی نزد رئیس جمهور ما آمدند تا با ترامپ گاودوش عکس بگیرد اما باید بدانیم پشت خنده اروپایی شمشیر زهرآلود است.
امام جمعه رشت به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جمهوری عزت در سایه مقاومت تحقق پیدا می کند و این امر موجب تعالی ملت ایران در دنیا می شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عزت در سایه مقاومت است، تصریح کرد: ذلت برای کسانی است که به قدرت های استکباری تکیه می کنند.
وی ادامه داد: هر رسانه ای که در درون جامعه ایرانی دم از مذاکره می زند بداند در مقابل اندیشه های مقام معظم رهبری حرکت می کند و مردم دیگر آنها را نمی پذیرند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضائیه را در برخورد با فسادها نباید تنها گذاشت، بیان کرد: قوای دیگر باید به قوه قضائیه کمک کنند.
آیت الله فلاحتی به انتصاب فردی معتقد در راس دستگاه قضای گیلان اشاره کرد و گفت: کسانی که دنبال هر نوع فساد اداری هستند بدانند آهسته آهسته اجتماعاتی در استان در حال شکل گیری است که با فساد برخورد شود ضمن اینکه از مسئولان استانی می خواهیم برخورد با مفسدان را سرعت ببخشند.
وی با بیان اینکه بعضی از واحدهای تولیدی گیلان به صورت نیمه فعال هستند، اظهار کرد: مدیران باید به وضعیت واحدهای مذکور رسیدگی کنند.
امام جمعه رشت با اشاره به افزایش تولید برنج در ۳ استان کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واردات محصول برنج را به بخش های خصوصی واگذار کردند، از مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و وزرای دولت می خواهیم تلاش کنند تا کشاورزان و کارگران آسیب نبییند.
آیت الله فلاحتی به عقب ماندگی پرداخت حقوق کارگران در بعضی از شرکت های دولتی و خصوصی در گیلان اشاره کرد و افزود: کارگران با این حقوق زندگی خود را می گذرانند و نباید با تاخیر پرداخت شود.
وی در ادامه به راهکارهای مکتب اسلام در تربیت انسان و فرزند اشاره کرد و یادآور شد: یکی از راهکارهایی که در مکتب اسلام برای تربیت انسان مطرح بوده، موضوع موعظه است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نخستین موعظه کننده خدای متعال است، خاطرنشان کرد: انسان ها موعظه را بیشتر و بهتر از امر و نهی می پذیرند.
آیت الله فلاحتی، دومین موعظه کننده در عالم هستی را پیامبر خدا(ص) دانست و یادآور شد: موعظه به دو صورت گفتاری و رفتاری است.

Share