امیر فرحسینی، کاندیدای ریاست هیأت فوتبال گیلان در گفتگو با دیارمیرزا:

فوتبال گیلان نیازمند اصلاح و تغییرات است | رئیس هیأت فوتبال نباید بیشتر از ۸ سال در این سمت بماند

فرحسینی با بیان اینکه احساس می‌کنم که فوتبال استان گیلان که پرطرفدارترین رشته ورزشی است با وجود احترام به تمامی افراد خصوصا آقای الماسخاله، نیازمند اصلاح و تغییرات است، اظهار کرد: به نظر بنده زمان آن رسیده است که پس هشت سال ما شاهد اصلاحات و تغییراتی در ساختار فوتبال استان باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انتخابات ریاست هیات فوتبال استان گیلان در حالی برگزار می‌شود که در ابتدا ۹ نفر از جمله قربانعلی الماسخاله، اسماعیل شاد، فرهاد خراسانی، افشین ناظمی، فرزاد داداش‌زاده، امیر فرحسینی، علی‌اصغر مکرم‌رفتاری، پیام باقری‌دوست و محمود یوسفی‌فر برای رسیدن به این پست کاندیدا شده بودند(اینجا را بخوانید) و پس از بررسی صلاحیت‌ها ابتدا فدراسیون فوتبال در بحث مدیریتی آقایان قربانعلی الماسخاله، اسماعیل شاد و امیر فرحسینی مورد تأیید قرار داد(اینجا بخوانید) اما پس از مدتی صلاحیت افشین ناظمی نیز توسط فدراسیون فوتبال تأیید شد و مشخص که ۴ نفر برای ریاست هیات فوتبال گیلان با هم باید رقابت کنند(اینجا بخوانید).

در این راستا دیارمیرزا در مصاحبه‌هایی جداگانه با ۴ کاندیدای نهایی ریاست هیأت فوتبال استان گیلان به بررسی برنامه‌ها و اهداف آنها می‌پردازد.

 امیر فرحسینی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیولوژی ورزشی است و به مدت ۳ سال و ۵ ماه، معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان را برعهده داشته است و در سابقه او سرمربیگری جوانان سپیدرود نیز دیده می شود.

فوتبال استان گیلان نیازمند اصلاح و تغییرات است

امیر فرحسینی در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه حدود ۳۰ سال است که در متن ورزش استان هستم و  سابقه معلمی ورزش را در کارنامه دارم، گفت: حدود ۲۴ سال به‌صورت مستمر به ویژه در سنین پایه در فوتبال گیلان فعالیت کرده ام.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنم که فوتبال استان گیلان که پرطرفدارترین رشته ورزشی است با وجود احترام به تمامی افراد خصوصا آقای الماسخاله، نیازمند اصلاح و تغییرات است، اظهار کرد: زمان آن رسیده است که پس از هشت سال شاهد اصلاحات و تغییراتی در ساختار فوتبال استان باشیم.

این پیشکسوت فوتبال گیلان همچنین ادامه داد: به اعتقاد من با تغییراتی که می‌تواند در مدیریت هیأت فوتبال استان گیلان ایجاد شود، زمینه‌های بیشتر و بسترهای مناسبی را برای رشد و توسعه فوتبال گیلان فراهم شود.

هیأت فوتبال در حوزه نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ‌های کشوری به شکلی جدی‌تر ورود کند

فرحسینی با بیان اینکه تشکیلات هیأت فوتبال استان گیلان بایستی در حوزه نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ‌های کشوری به شکلی جدی‌تر و مناسب‌تر ورود کند، اظهار کرد: ملوان، سپیدرود، داماش و چوکا پیشانی‌های فوتبال گیلان هستند و این چه معنا می‌دهد که می‌گویند باشگاه‌ها خصوصی هستند و این مسئله خاص است و فلان مسئله دیگر خاص است، ما خاص و عام نداریم.

کاندیدای ریاست هیأت فوتبال استان گیلان به دیارمیرزا گفت: ضمن احترامی که به همه پیشکسوتان شاغل در هیأت فوتبال استان گیلان قائل هستم اما باید در کنار این پیشکسوتان از جوانان نیز استفاده کنیم.

وی افزود: در هیأت فوتبال استان گیلان جوانانی که دارای فکر و اندیشه باشد، کمتر دیده می‌شود و این موضوع یکی دیگر از ضعف‌های هیأت فوتبال استان گیلان است.

عدم ارائه گزارش سالیانه یکی از مشکلات هیأت فوتبال گیلان است

معاون سابق تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه عدم ارائه گزارش سالیانه و مجمع را یکی دیگر از نقاط ضعف هیأت فوتبال استان گیلان دانست و اظهار کرد: خدا روسای سابق هیأت فوتبال استان گیلان آقایان زهرابی و شاملی را رحمت کند.

فرحسینی تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی کشور اما رئیس هیأت فوتبال باید به دنبال جذب اسپانسر برای نمایندگان گیلان در لیگ‌های کشور باشد و نه اینکه یک جا بیاستند تا اسپانسر خودش به به دنبال ما بیایند.

فوتبال گیلان در لیگ برتر کشور نماینده‌ای ندارد و مدیران نیز در این زمینه مقصر هستند

وی با اشاره به اینکه فوتبال گیلان که در چند دهه جزو چهار استان مطرح کشور بود، گفت: متأسفانه فوتبال گیلان در لیگ برتر کشور نماینده‌ای ندارد و نمی‌شود گفت که مدیران در این زمینه مقصر نیستند و کم‌کاری نکردند، پس مسلماً آنها نیز مقصر هستند.

کاندیدای ریاست هیأت فوتبال گیلان ادامه داد: پس از سقوط یک تیم نباید فقط یقه سرمربی تیم را بگیریم بلکه در سقوط یک تیم به دسته پایین‌تر همه مقصر هستند.

چرا اینقدر در زمینه فوتبال پایه اُفت کردیم!؟

فرحسینی وضعیت فوتبال پایه استان گیلان را نامناسب دانست و تصریح کرد: ببینید در چهار-پنج سال اخیر وضعیت تیم‌های ما چگونه بوده است و تعداد بازیکنان رده‌های سنی مختلف گیلان که به تیم ملی دعوت شدند را مقایسه کنید. چرا اینقدر در این زمینه اُفت کردیم!؟

وی با بیان اینکه لیگ گیلان قدیمی‌ترین لیگ بعد از انقلاب کشور است، اظهار کرد: کسانی مثل آقایان تیزکار و غروی داشتیم که اساسنامه و برنامه‌های لیگ‌های کشوری و فدراسیون را تنظیم می‌کردند یا از نظرات آنها استفاده می‌شد اما وضعیت فعلی لیگ استان گیلان را ببینید!

اینکه انتظار داشته باشیم هیأت فوتبال ورزشگاه‌های گیلان را آماده کند، انتظار درستی نیست

کاندیدای ریاست هیأت فوتبال گیلان در خصوص وضعیت ورزشگاه‌های استان گیلان نیز به دیارمیرزا گفت: مالک ورزشگاه‌ها اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان است و هیأت فوتبال گیلان نمی‌تواند ورزشگاه را تجهیز کند مگر اینکه اسپانسری برای این کار مشخص شود. رییس هیأت فوتبال می‌تواند شورای تأمین استان را راضی کند که بازی‌های سپیدرود و داماش در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شود و این کار را رییس هیأت می‌تواند انجام دهد در صورتی که چمن ورزشگاه مناسب باشد که بنده بعید می‌دانم چمن ورزشگاه مطلوب باشد.

وی ادامه داد: کاری دیگری که هیأت فوتبال استان گیلان می‌تواند در خصوص ورزشگاه‌ها انجام دهد این است که با راهکارهای مناسب نقاطی از ورزشگاه که مشکل دارد، استتار کنند اما اینکه انتظار داشته باشیم هیأت فوتبال ورزشگاه‌های تختی، عضدی و سردار جنگل را آماده کند، انتظار درستی نیست.

عادلانه این بود تا زمان برگزاری انتخابات، هیأت فوتبال با سرپرست اداره می‌شد

فرحسینی ضمن تشکر از قربانعلی الماسخاله، ریاست فعلی هیأت فوتبال استان گیلان اظهار کرد: عادلانه این بود که پس از پایان دوره ریاست آقای الماسخاله ایشان کنار می‌رفتند و یک نفر که کاندیدای هیأت فوتبال نباشد به عنوان سرپرست به مدت سه ماه سکان هدایت را برعهده می‌گرفت تا انتخابات برگزار می‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه چرا فوتبال را از قاعده مستثنی می‌کنند؟، گفت: اعلام می‌کنند این کار براساس قوانین فیفا است اما فیفا خیلی از موارد را مطرح می‌کند اما آقایان رعایت نمی‌کنند.

کاندیدای ریاست هیأت فوتبال گیلان اظهار کرد: کسی که سکاندار هیأت فوتبال در زمان انتخابات است می‌تواند در انتخاب رییس هیأت فوتبال تأثیرگذار باشد البته مشکل من شخص آقای الماسخاله نیست، بنده می‌گویم در کشوری که بالاترین پست اجرایی یعنی رییس جمهور بیش از هشت سال نمی‌تواند در این سمت بماند نباید روسای هیأت فوتبال نیز بیش از هشت سال در این سمت بمانند و این فضا باید برای افراد دیگر خصوصا افراد جوان‌تر که فکر بازتری دارند، داده شود.

فرحسینی ادامه داد: این نقص به قانون انتخابات روسای هیأت است که اجازه می‌دهد فردی بیش از هشت در این سمت باقی بماند.

 

Share