مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبر داد:

فرصت شش ماهه برای افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای در گیلان

علی اکبری، مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: افرادی که تحت پوشش هیچ گونه بیمه نیستند، می توانند از فرصت ایجاد شده برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: افرادی که تحت پوشش هیچ گونه بیمه نیستند، می توانند از فرصت ایجاد شده برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت اقدام کنند.

علی اکبری در جلسه شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان گیلان در رشت افزود: افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه ای در گیلان می توانند از اول آبان ماه در اجرای برنامه کشوری بیمه پایه سلامت و ارزیابی وسع، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از دفترچه بیمه ای برخوردار شوند.

وی درباره اجرای برنامه کشوری بیمه اجباری سلامت و ارزیابی وسع اظهار داشت: در اجرای این برنامه دهک های مختلف مشخص می شود بنابراین دهک های یک، دو و سه به صورت رایگان و دهک های بالاتر با مشارکت در پرداخت حق بیمه ای از دفترچه بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطرنشان کرد: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای برای بهره مندی از این فرصت، بایستی در مدت شش ماه به سایت وزارت رفاه (مجری این برنامه) یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به گروه بندی افراد به سه گروه یک، دو و سه در قالب دهک های مختلف برای برخورداری از این طرح در راستای عدالت اضافه کرد: گروه یک شامل دهک های یک، دو و سه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

علی اکبری اظهار داشت: گروه دوم یعنی دهک چهار با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه (سالانه به ازای هر نفر ۲۹۰ هزار و ۴۰۰ تومان) و گروه سوم دهک پنج به بالا با پرداخت صد درصد حق بیمه (سالانه به ازای هر نفر، ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان) تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی یادآور شد: افراد دارای بیمه سلامت شامل گروه های بیمه شدگان سلامت همگانی، صندوق ایرانیان و روستائیان که در زمان حاضر از دفتر چه بیمه سلامت برخوردارند، با اتمام مهلت دفترچه شان بایستی در این باره اقدام و ارزیابی وسع شوند.

در زمان حاضر، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان قرار دارند.

Share