فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:

عده‌ای با حذف نام شهدا از روی کوچه‌ها درصدد کتمان حقایق هستند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه انس با شهدا قرب الهی را به دنبال دارد گفت: عده‌ای با حذف نام شهدا از کوچه‌ها و معابر می‌خواهند حقیقت را کتمان کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سردار سیدمحمد باقرزاده عصر دیروز به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در حاشیه افتتاح یادمان دو شهید گمنام تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان اظهار داشت: برخی با حذف نام شهدا از روی کوچه‌ها و معابر می‌خواهند حق و حقیقت را پنهان کنند اما این خواسته آنان شدنی نیست.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح دنبال کردن خط استقامت را برای استمرار نظام اسلامی و حفظ ارزش‌های انقلاب مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: امام حسین(ع) و یاران وفادارش راه و مسیری را برای همه ما ترسیم کردند که با تمسک به آن می‌توانیم همواره در خط مستقیم حقیقت حرکت کنیم.

باقرزاده فراموش نکردن راه حق و حقیقت و هوشیاری و بصیرت مردم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شهادت آرزو و خواسته قلبی تمام اهل بیت(ع) بود و شهدایی نظیر شهید حججی که با رشادت‌ها و شجاعت‌های خود تراز شهادت را در نظام اسلامی بالا برد از همان مسیر امامان معصوم پیروی کردند.

وی با بیان اینکه هم‌نشینی رزمندگان و نیروهای مسلح با شهدا آنان را در مسیری که انتخاب کرده‌اند ثابت قدم می‌کند اظهار داشت: افرادی که برای حق جانبازی می‌کنند و به پای آن می‌ایستند در این هدف خود با مشکلات و سختی‌های بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند بنابراین باید در برابر مصائب جهاد صبر و تحمل پیشه کنند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شکرگزاری و صبوری در برابر مصائب عدیده دنیا را راه و رسم امام حسین(ع) در زندگی دانست و ابراز داشت: شهدا با نثار جان خود انقلاب و اسلام را حفظ کردند و حفاظت و صیانت از آرمان‌های والای آنان بر همه ما در هر رده و مقامی که باشیم واجب است.

باقرزاده با اشاره به اینکه تمامی نیروهای مسلح کشورمان اهل استقامت هستند و برای دفاع از انقلاب اسلامی آمادگی کامل دارند افزود: هوشیاری و بصیرت در این برهه از زمان بسیار ضروری است زیرا هر جا که مؤلفه استقامت و مقاومت مورد غفلت قرار گرفت خسارت‌ها و زیان‌های زیادی متوجه کشور شد.

وی تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری به‌ویژه در سال‌های اخیر نسبت به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ایشان شرایط امروز کشور را از سال‌های گذشته به درستی پیش‌بینی کرده بودند به همین علت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تدوین و به مسئولان اجرایی ابلاغ کردند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  به جانبازی مدافعان حرم و شهیدان برای مقابله با دشمن در صحنه نبرد عراق و سوریه اشاره کرد و بیان کرد: مدافعان حرم در راه پاسداری از انقلاب مجاهدت‌های بسیار زیادی انجام دادند و باید ایثارگری‌هایشان برای نسل امروز جامعه بیشتر تبیین شود.

باقرزاده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان را پیشگام مبارزه با استبداد داخلی و سلطه خارجی دانست و خاطرنشان کرد: تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان از افتخارات استان گیلان محسوب می‌شود هر چند که این خطه شهیدپرور همواره در عرصه دفاع از اهل بیت‌(ع) و ولایت در سطح کشور پیشگام و پیشتاز بوده است.

وی توفیق پیدا کردن در سنگر جهاد و خدمت به اسلام را از موهبت‌های الهی که تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان به آن نائل آمده دانست و گفت: جهاد در نزد پروردگار متعال برکات بسیار فراوانی دارد به طوری‌که در آیات و روایات اسلامی آمده استمرار در حرکت جهاد موجب از بین رفتن گناهان فرد مؤمن می‌شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نخستین فردی که در جهان اسلام اقدام به تأسیس یگان ویژه کرد را امام علی(ع) نامید و اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) تا زمانی که پیامبر اکرم(ص) در قید حیات بودند یک تنه به عنوان گارد مخصوص در صحنه‌ها حضور داشته و از ایشان محافظت می‌کردند.

باقرزاده با اشاره به اینکه دشمن در دوران صدر اسلام همواره درصدد به انحطاط کشاندن جامعه اسلامی بود عنوان کرد: شرب خمر و فساد اخلاقی دو ابزاری بود که معاویه از آن‌ها برای استمرار حکومت خود و به تباهی کشاندن شهر مدینه از آن استفاده می‌کرد اما حضور اهل بیت(ع) نقشه‌های او را بر باد می‌داد.

به گزارش تسنیم در انتهای این مراسم یادمان دو شهید گمنام تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان افتتاح شد که یکی از این شهدای گمنام در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک در منطقه عملیاتی فکه، و دیگری در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

Share