امام جمعه موقت آستارا

عدم شفاف‌سازی آرا توهین به شعور مردم است | با حمایت از تولید داخلی خارجی‌ها را تحریم کنیم

امام جمعه موقت آستارا با اشاره به شفاف سازی در رای نمایندگان مجلس گفت: مردم از نمایندگان شفاف سازی آرا انتظار دارند، عدم شفاف‌سازی توهین به شعور مردم است، چرا نمی خواهید مردم از آرای شما اطلاع پیدا کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام ناصر صالحی با برگزار شد.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه اول تقوا را باعث نجات انسان‌ها دانست و گفت: ایمان مکمل تقوا است و قرآن کریم در کنار آنها ما را به صداقت دعوت می‌کند، وای بر دروغگویان و کسانی که تمام امورات خود را با دروغ پیش می‌برند.

حجت‌الاسلام صالحی همراهی با اهل بیت را باعث عاقبت به خیری انسان دانست و تصریح کرد: بنا به فرمایش امام رضا (ع) زیارت قبور اهل بیت همانند زیارت ایشان در حیات بوده و ثواب و برکات بسیاری در زیارت امامان ذکر شده است.

خطیب جمعه موقت آستارا با اشاره به برگزاری برنامه‌های فاخر در این شهرستان از اربعین سال گذشته تاکنون گفت: حب الحسین یجمعنا برنامه‌ ای فاخر مذهبی به نام اباعبدالله از سال گذشته در این شهرستان انجام گرفته و مومنان به نام سالار شهیدان(ع) برنامه های متنوعی برگزار می کنند.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به اتفاقات اخیر در عراق گفت: ابتدا خواسته‌های مردم عراق برخورد با فساد اداری و توجه به مطالبات آنها بود، ولی رسانه‌های معاند سعی در خارج کردن این اجتماعات از مسیر اصلی خود داشتند و بحث مقابله با مرجعیت شیعه و برجسته‌سازی دخالت ایران در عراق از دیگر اهداف دشمن در این اتفاقات بود.

حجت‌الاسلام صالحی ریشه اعتراضات عراق را نا امیدی آمریکا از ساقط کردن حکومت این کشور دانست و بیان کرد: استکبار جهانی و آمریکا سعی در اجرایی کردن توطئه‌های خود داشته و امروز شکست مفتضحانه آنها در منطقه نشانه تضعیف و باطل شدن اهداف دشمن است.

خطیب جمعه موقت آستارا با اشاره به اعمال آمریکا در طول تاریخ در منطقه گفت: روزی نیست که مصیبت افغانستان را نبینیم و این همه حاصل توطئه‌های آمریکا بوده و یک حرف درست ترامپ حضور آنها در خاورمیانه را یک اشتباه بزرگ دانستن است.

صالحی ادامه داد: مقاومت اجازه قدرت نمایی آمریکا در منطقه را نخواهد داد و عربستان باید با کشورهای منطقه آشنایی کرده که در این صورت می‌تواند به عنوان ام القرآن کشورهای منطقه نقش مهمی را ایفا کند.

امام جمعه موقت آستارا با اشاره به شفاف سازی در رای نمایندگان مجلس گفت: مردم از نمایندگان شفاف سازی آرا انتظار دارند، عدم شفاف‌سازی توهین به شعور مردم است، چرا نمی خواهید مردم از آرای شما اطلاع پیدا کنند؟ عده‌ای ظاهرشان با باطن یکی نبوده و می‌خواهند منافقانه عمل کنند.

صالحی شفافیت آرا را موجب کاهش فساد دانست و عنوان کرد: عده‌ای که اعمال پنهانی در جهت خیانت به آرای مردم می کنند، میش هایی در لباس گرگ هستند، مردم به تمام امور آگاه هستند و باید آنها را از تمام اتفاقات مطلع کرد.

وی با اشاره به بروکراسی اداری زمانبر در ادارات گفت: باید امر مجوز گیری در زمان تحریم تسهیل شود، مسئولین کشور باید به نخبگان و توان داخلی اهمیت داده و با حمایت از تولید داخلی خارجی ها را تحریم کنیم.

صالحی برخورد با فساد را باعث خوشحالی مردم دانست و بیان کرد: کسانی که از این قضیه ناراحت هستند مشکلی دارند و منافعشان به خطر می‌افتد.

امام جمعه موقت آستارا با تبریک هفته بهداشت روان از ۱۸ مهر گفت: جلوگیری از مشکلات سلامت، کاستن از فشار های عصبی، تغذیه سالم، ورزش و رو آوردن به خداوند و ائمه از مسائلی است که آرامش روانی انسان را در پی دارد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share