مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد

طراحی مجدد آرامگاه دکتر حشمت | قوانین دست و پاگیر عامل کندی رسیدگی به بافت تاریخی انزلی

امیرانتخابی گفت: جلسات متعددی برای وضعیت بافت قدیمی و میراثی انزلی گذاشتیم اما میراث فرهنگی مجری قانون است و قوانین مصوب شده ای وجود دارد که نمی توانیم خلاف آن عمل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهرود امیر انتخابی در گفتگو با دیارمیرزا درباره علت پیشرفت کند عملیات احداث آرامگاه دکتر حشمت که پروژه مشترک شهرداری رشت و میراث فرهنگی محسوب می شود، به دیارمیرزا گفت: طرحی که برای مزار دکتر حشمت در نظر گرفته شده بود در عرصه موجود قابل احداث نبود بنابراین دوباره در نقشه طراحی مزار تجدید نظر شد و به زودی کار ساخت آرامگاه شروع می‌شود.

وی همچنین در ادامه گفتگو با دیارمیرزا درباره انتقادات معاون عمرانی استاندار گیلان از میراث فرهنگی بابت عدم رسیدگی به وضعیت بافت تاریخی انزلی گفت: جلسات متعددی برای وضعیت بافت قدیمی و میراثی انزلی گذاشتیم اما میراث فرهنگی مجری قانون است و قوانین مصوب شده ای وجود دارد که نمی توانیم خلاف آن عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ادامه داد: برای تسریع کار مکاتبات لازم و بررسی از منطقه صورت گرفته است و کاملا قبول داریم که باید انعطاف بیشتری در برخی قوانین ایجاد شود.

امیر انتخابی با اشاره به اینکه سال ۸۸ طرح باز آفرینی به استاندار وقت گیلان ابلاغ شده بود، گفت: این امر باید در مناطق صورت گیرد و برای انجام آن قوانینی که سبب کندی روند اجرای کار می شود نیاز به تغییرات دارد.

وی افزود: مثلا در قانون آمده است که تا ارتفاع ۸.۵ متر مجاز به ساخت نیستند در حالی که بافت های تاریخی ارتفاع ۸.۵ دارند و هرچقدر ما دلیل و مدرک ارائه کنیم که این مسئله تاریخی است به علت سفت و سخت بودن قوانین کارها پیش نخواهد رفت.

Share