رئیس شورای شهر رشت:

سرمایه گذاران صف کشیده اند | اجرای لایحه «عوارض مالیات بر ارزش افزوده» خطرناک است

حاجی پور اجرای لایحه «عوارض مالیات بر ارزش افزوده» را خطرناک دانست و گفت: اگر لایحه «عوارض مالیات بر ارزش افزوده» اجرایی شود یعنی باید شهرداری ها تعطیل شوند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهر رشت در جلسه ای که با حضور نمایندگان شهرستان رشت و در محل شورا برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما برگزاری کیفی جلسات است و حضور نماینگان در این جلسه به آن کیفیت بیشتری می‌بخشد.

حاجی پور با بیان اینکه رشت طی این سالها به حق خودش نرسیده، اظهار کرد: برای این امر به انسجام بزرگ نیاز داریم اما مطمئنم با وجود نمایندگان خدوم این شهرستان می توانیم رشت را به جایگاه خودش برگردانیم و برای این امر باید ما اعضای شورا از نمایندگان کمک بخواهیم.

احیای رودخانه های رشت نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان است

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه سه درخواست از نمایندگان دارد، اظهار کرد: بنده با چنین سن و سالی آمدم که به رشت خدمت کنم. امروز می دانم که شرایط سخت اقتصادی است و درخواست ما باید به گونه ای باشد که قابل برآورده شدن باشد.

وی ادامه داد: نمایندگان با ارتباطاتی که با بدنه دولت دارند، می توانند به ما کمک کنند. شورا به کمک نمایندگان برای اجرای تبصره ماده سه آب و فاضلاب  که مربوط به پاکسازی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود است، نیازمند است.

حاجی پور با بیان اینکه مردم رشت به طور داوطلبانه خواستار پاکسازی رودخانه‌ها هستند، افزود: در مورد دو رودخانه‌ها توانستیم با اجرای تبصره سه اقداماتی در جهت پروژه فاضلاب انجام دهیم و برای احیای این دو رودخانه نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان داریم.

وی افزود: در فاز اول به طول ۶.۵ کیلومتر لوله گذاری از بالای رودخانه‌ که از لاکان شهر شروع می شود را آغاز خواهیم کرد. در حال حاضر در ۴۲ نقطه شاهد ورود فاضلاب به رودخانه هستیم.

حاجی پور گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب عدم ورود فاضلاب بیمارستانها به رودخانه است که در حال حاضر بالای ۹۰ درصد از بیمارستان‌ها دارای زباله سوز بیمارستانی هستند.

وی اظهار کرد: کاملا واقف هستیم که دولت در شرایط سخت اقتصادی است و اگر از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتباری که نیاز داریم درفاز اول احیای رودخانه، ۳۰ میلیارد هم دریافت کنیم، استقبال می کنیم چون همه همت ما این است که بحران دو رودخانه که یک بحران کشوری و حتی جهانی است را از بین ببریم.

سرمایه گذاران صف کشیده اند/ اجرای لایحه «عوارض مالیات بر ارزش افزوده» خطرناک است

به گزارش دیارمیرزا، رئیس شورای شهر رشت در مورد مشکلات ترافیک شهر رشت نیز اظهار کرد: خیابانهای رشت گنجایش کافی برای این حجم از ماشین‌ها را ندارند که یکی از علت‌ها حضور ماشین های منطقه آزاد است که متاسفانه خیابان به اندازه تردد انها نیست.

وی گفت: سرمایه گذاران بسیاری را دعوت کردیم و در این مدتی که رئیس شورا هستم، سرمایه گذاران صف کشیده اند و شورا به دنبال سرمایه گذار می‌رود.

رئیس شورای شهر رشت از دیگر دلایل به وجود آمدن ترافیک را حضور ماشین های سنگین عنوان کرد و گفت: از شما می خواهم که کمر بندی ۹۰ متری که سالهاست را کد دار کنید.

وی افزود: بخشی از مشکلات ترافیکی به ما بر می گردد و با شجاعت قبول می کنیم که ناوگان ما مشکل دارد.

حاجی پور با بیان اینکه یک اتفاق بسیار خطرناک در قبال شهرداری های کشور در حال انجام است، اظهار کرد: به طوریکه سهم شهرداری‌ها به خزانه دولت واریز و سپس به استانداری داده شود تا استانداری این بودجه را تخصیص دهد.

وی ادامه داد: اگر لایحه «عوارض مالیات بر ارزش افزوده» اجرایی شود یعنی باید شهرداری ها تعطیل شوند چون ارزش افزوده و عوارض را در بودجه شهر بسیار تاثیر گذار است.

Share