مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

سرمایه‎گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریالی در صنعت گردشگری گیلان با اشتغال بیش از چهار هزار نفر

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از برآورد سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیاردی در صنعت گردشگری گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرود امیرانتخابی از برآورد سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیاردی در صنعت گردشگری گیلان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: با توجه به پیگیری های امور سرمایه گذاری تعداد ۳۰۰ پروژه جدید با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که اشتغال ۴۲۰۰ نفر در سطح استان را به همراه خواهد داشت.

امیرانتخابی در ادامه عنوان کرد: از میان ۳۰۰ پروژه جدید؛ ۳۶ طرح هتل، ۱۶ طرح مجتمع گردشگری، ۱۱ طرح هتل آپارتمان، ۱۲۶ طرح بوم گردی، ۳۴ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی ،۵۳ طرح مهمانپذیر و … می باشد.

وی در رابطه با تسهیلات سامانه کارا –بخش اشتغال روستایی اظهار داشت: با عنایت به ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در سال ۹۷ و شش ماهه ۹۸ ثبت نام شده در سامانه کارا بخش اشتغال روستایی تعداد ۴۲۵۸ طرح در معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری و ادارات شهرستانی بررسی و در نتیجه ۲۷۳۲ طرح (گردشگری – بوم گردی – صنایع دستی) در کمیته های مختلف فنی استان با برگزاری جلسات متعدد، مصوب و به بانک های مربوطه معرفی گردیدند.

وی افزود: از تعداد طرح های معرفی شده به تعداد ۱۳۰۰ طرح (گردشگری – بوم گردی – صنایع دستی) به پرداخت رسیده است. ۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان وجود دارد.

Share