رئیس پلیس آگاهی گیلان خبر داد:

زورگیری در پوشش مسافرکشی در گیلان

رئیس پلیس آگاهی گیلان امروز گفت: این افراد که با پراید در شهر رشت و شهرهای شرق گیلان مسافرکشی می کردند مسافران را به مکان های خلوت شهر می بردند و با تهدید با چاقو، استفاده از افشانه فلفل و ضرب و شتم، اموال شان را به سرقت می بردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس آگاهی استان از شناسائی و انهدام باند سارقان مسافرکش نما در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ رحیم شعبانی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت‌ سریالی تحت عنوان مسافرکش در مرکز استان و شهرستان‌های شرق گیلان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شدکه اعضای این باندسارقان ۵ نفر هستند افزود: سارقان به صورت ۴ یا ۳ نفره شب‌ها با یک دستگاه خودرو پراید تحت عنوان مسافر‌کش اقدام به انتخاب طعمه های خود می کردند.

وی ادامه داد: سارقان پس طی مسافتی با تهدید سلاح سرد و پاشیدن اسپری اشک‌آور به صورت مسافر وی را به مکانی خلوت برده و پس از سرقت وسایل همراه مالباخته، وی را در همان‌جا رها می‌کردند.

سرهنگ شعبانی بیان داشت: با تحقیقات گسترده و تلاش‌های شبانه روزی پلیس، اعضاء این باند شناسایی و با هماهنگی قضائی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان که یک خانم ۲۷ ساله و ۴ مرد ۲۰، ۲۵، ۲۶ و ۳۱ ساله بودند در بررسی فنی پلیس به ۱۲ فقره سرقت تحت عنوان مسافر‌‎کش در سطح استان اعتراف کردند.

وی اعلام کرد: ۲ زورگیر اهل گیلان و ۳ نفر دیگر اهل کرمان هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست، برای جلوگیری از وقوع جرائم این چنینی از خودروهای حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

Share