جعفرزاده ایمن‌آبادی مطرح کرد:

رانت اطلاعاتی در کشور فساد ایجاد می‌کند| مناطق آزاد را به بخش خصوصی واگذار کنیم

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: رانت اطلاعاتی در حد وحشتناکی در کشور فساد ایجاد می‌کند. باید تدبیری بیندیشیم تا کسانی که به اطلاعات دسترسی دارند نتوانند از آن اطلاعات استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم واگذاری مناطق آزاد به بخش خصوصی، گفت: باید اقتصاد کشور از جمله مناطق آزاد را به بخش خصوصی بدهیم.

او با انتقاد از رانت اطلاعاتی در کشور و خرید زمین از سوی برخی افرادی که مطلع می‌شوند زمین‌های یک منطقه افزایش قیمت خواهد داشت، توضیح داد: ما برای فساد برنامه نداریم و پیشگیری نمی‌کنیم؛ برای مثال شوراها در مورد احداث بزرگراه، آزادراه و اتوبان در داخل شهر مطالعه‌ می‌کنند و بعدها متوجه می‌شویم خیلی از اعضای این شورا بی‌واسطه و باواسطه اراضی آن بخش را خریداری کرده‌اند. آنها بودجه می‌گذارند، راه را برای احداث باز می‌کنند و قیمت زمین‌شان افزایش می‌یابد.

رانت اطلاعاتی در کشور فساد ایجاد می‌کند

این نماینده مجلس ادامه داد: رانت اطلاعاتی در حد وحشتناکی در کشور فساد ایجاد می‌کند. باید تدبیری بیندیشیم تا کسانی که به اطلاعات دسترسی دارند نتوانند از آن اطلاعات استفاده کنند.

جعفرزاده گفت: باید پیشگیری و برای آن برنامه‌ریزی کرد، نباید در هر موضوعی به دنبال پلیس‌بازی باشیم.

او همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگو با بیان اینکه ایران اروپا را از خواب بیدار کرده است، گفت: من فکر نمی‌کردم مقاومت تا این حد جواب بدهد. با توجه به روحیاتی که از ترامپ سراغ داشتم تصور می‌کردم شاید تحریم‌ها اوضاع را تشدید کند، اما جرات و جسارت ایران در زدن پهپاد، ضبط کشتی‌های انگلیسی و سایر اقداماتی که به‌ نوعی به ایران منتسب می‌شود- درست و غلط آن با خودشان- نشان داد ایران توانسته قدری اتحادیه اروپا را از خواب بیدار کند و هسته مرکزی تصمیم‌گیری آمریکا را هم دچار تشتت کرده است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: حساب ایران از حساب سایر کشورها جداست. از اعمال تحریم‌ها یک سال می‌گذرد و این موضوع نشان داد محاسبات خزانه‌داری آمریکا، مبنی بر اینکه منابع ایران بیش از سه ماه پاسخ نمی‌دهد، اشتباه بود. ایرانی‌ها دارای برنامه هستند و می‌توانند متناسب با سیاست‌های تعیین‌شده از سوی رهبری، به نحوی کشور را اداره کنند که آمریکا نتواند کاری کند یا حداقل اثرات تحریم را کاهش دهند. شاید ما نتوانسته‌ باشیم اثرات تحریم را به‌ صورت کلی رفع کنیم، اما این اثرات کاهش‌ یافته است.

بزرگ‌ترین دغدغه آمریکا توسعه نظامی ایران است

جعفرزاده با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین دغدغه آمریکا توسعه نظامی ایران است گفت‌وگو را پایان داد: وقتی آمریکایی‌ها کوتاه آمده‌اند و تنها روی موشک‌هایی که برد بیش از ۲ هزار کیلومتر دارد فشار می‌آورند یعنی بزرگ‌ترین دغدغه آنها توسعه نظامی ماست. ما باید هوشمندانه عمل کنیم، اما مقاومت جواب داده و از بیان آن می‌توانیم متوجه شویم ضعف‌های آنها چیست.

Share