اظهارات انتقادی دو عضو شورای انزلی علیه یکدیگر و شهردار انزلی

دعوای اقلیت و اکثریت یک دعوای زرگری است| پروژه‌های عمرانی و بودجه، مجازی افزایش یافت نه در واقعیت

جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی عصر روز یکشنبه در محل شورا برگزار شد که شاهد اظهارات انتقادی دو عضو شورای انزلی علیه یکدیگر و شهردار انزلیبودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هشتادو سومین جلسه عادی و علنی شورای شهر انزلی، با موضوع گزارش هزینه و درآمد مرداد ماه شهرداری، تصویب جدول زمانبندی جلسات عادی و علنی شورا در شش ماه دوم سال ۹۸، نامه شهرداری درخصوص تعیین و تکلیف ادامه همکاری با شرکت حامیان خدمتگذاران گیل، تعیین اجاره بهای قرارداد شرکت های مسافربری، تعیین و تکلیف دکه های جنب بقعه بی بی حوریه، تعیین و تکلیف ملک مرحومه فاطمه مهماندوست، بررسی تفریغ بودجه ۹۷ شهرداری، اصلاح ردیف هایی از بودجه، تعیین و تکلیف سرقفلی مغازه داران ضلع غربی خیابان شهدای شمالی، نامه شهرداری درخصوص زمین مورد تصرف آقای حسن معانی جو، حضور شرکت بهبودگستر در کارخانه کمپوست عصر روز یکشنبه (۷ مهرماه) در محل شورا برگزار شد.

اعضای شورا از پرداختن به مسائل حاشیه ای و سیاسی خودداری کنند

هادی حیدری در ابتدا با تبریک هفته دفاع مقدس و روز آتش نشانی و ایمنی، اظهار کرد: امنیت امروزمان را مدیون رشادتهای رزمندگان عزیزمان در هشت سال دفاع مقدس هستیم. عرض تبریک دارم خدمت آتش نشانان عزیزمان، به اعتقاد بنده آتش نشانان کسانی هستند که با به خطر انداختن جان خود از مال و جان مردم صیانت می کنند و این جای تقدیر و سپاس دارد. انشالله که کاستی هایی که در این مجموعه وجود دارد با همت اعضای محترم شورای شهر و با ارائه راهکارهایی که می دهند و همچنین درایت شهردار محترم مرتفع گردد.
رییس شورای شهر بندرانزلی با تقدیر از حضور اکبری مقدم در جلسه گذشته خاطرنشان کرد: حضور ایشان در جلسه قبل برای رفع دغدغه های شهروندان بود تا قدم هایی برای عمران و آبادی شهرمان بردارند و در آن نشست مساعدت و قول هایی دادند که انشاالله با پیگیری های شهردار محترم این اتفاق بیفتد و شهر از این قضیه بهره ببرد.
وی در ادامه به تصادف تلخ زائرین حسینی اشاره کرد و گفت: عرض تسلیت داریم به مناسبت عروج شهادت گونه زائرین اربعین که خداوند روح این عزیزان را قرین رحمت کند.
رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به جلسه شهرداران و روسای شهر شهرهای استان عنوان کرد: در روز های گذشته جلسه ای در این موضوع برگزار شد که با توجه به شرایط ویژه اقتصادی حاکم بر کشور، ملموس بود که اعتبارات دولتی مانند ارزش افزوده کاملا کمرنگ شده است که نیاز است در این شرایط سخت همه اعضای شورای شهر و کارشناسان محترم بابت ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرمان اندیشه کنند.
وی ادامه داد: در این خصوص باید از کارشناسان کمک بگیریم تا این عزیزان به همراه اعضای شورا راهکارهای خودشان را ارائه دهند تا به یک نتیجه مطلوب برسیم. با ایجاد درآمد پایدار می توانیم مشکلات پرداخت حقوق پرسنل که برای ما بسیار حائز اهمیت است را مرتفع نماییم.
حیدری با اعلام اینکه در کنار انتقاد باید راهکار هم ارائه دهیم تصریح کرد: انتقاد سریع ترین و راحت ترین کاری است که هر فرد می تواند انجام دهد اما انتظار بر این است که در کنار انتقادهای سازنده ای که صورت می‌گیرد برای تک تک مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم عزیزانمان راهکار هم ارائه دهند.
رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در این جلسه مطرح کرد  از زمانی که تصدی این پست را بر عهده گرفتیم سعی بر این بوده که از پتانسیل های علمی و دانشگاهی استفاده کنیم که سالیان زیادی است که شورای شهر از آن به دور بود که در این خصوص نامه نگاری هایی با سطوح دانشگاهی استان و کشور صورت گرفت که تاکنون نتایج خوبی هم داشته است. از همه عزیزان فعال و دلسوز می خواهیم برای ارائه نظر و پیشنهاد به کارگروه عمران که آقای وکیل منفرد مسئولیت آن را بر عهده دارد و پیگیری های خوبی هم تا کنون انجام دادند، مراجعه کنند.
حیدری در انتها گفت: اگر به پیشینه شورا نظاره کنید خواهید دید که در جلسات نطق های پیش از دستور بسیار اندک بوده، خوشبختانه در این دوره شورا، در اکثر جلسات چندین نطق پیش از دستور داشتیم که این نشان از پویایی این شورا است که موجب خوشحالی است. تنها از اعضای شورا می خواهیم در چارچوب قانون، مصوبات و مشکلات شهری مطالب را عنوان کنند و از پرداختن به مسائل حاشیه ای و سیاسی خودداری کنند که مردم از این مجادلات خسته شده اند.

قرار بود شورای پنجم امید را به دل انزلیچی ها بازگرداند

 یاسر کریم، عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی در سخنان پیش از دستور خود گفت: آقای شهردار بنده به عنوان یک عضو شورای پنجم پیشنهاد می دهم یا روند مدیریتی خود را اصلاح نمایید

متن سخنان پیش از دستور یاسر کریم بخش در ادامه مطلب آمده است:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
برخی از آن مومنان بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملاً وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گذاردند و برخی به انتظار مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر نداند. ( سوره مبارکه احزاب، آیه ۲۳ )

همکاران محترم
دو سال مدت زمان مناسبی است تا خود به عملکرد خویش نگاهی بیندازیم و شعارهای انتخاباتی مان را مرور کنیم، همان وعده هایی که سال ۹۶ در چالش یادآوری وعده ها خواستم تا مردم از شورا مطالبه نمایند.
قرار بود شورای پنجم در سایه اتحاد و همدلی و با حضور در لیستی واحد، امید را به دل های انزلیچی ها بازگرداند، اگرچه لابی گری جزئی از رفتارهای سیاسی است، اما قرار نبود در رای بی سابقه مردم به یک لیست، شاهد لابیگری های شبانه آنهم با نیروی های خارج از شورا و ترجیح منافع شخصی بر منافع شهر باشیم.
قرار بود در شورای پنجم، تخصص و تجربه جایگزین منفعت و کدخدامنشی گردد، نه اینکه برای کسب کرسی ها، خواست مردم که همان اتحاد و یکدلی است را نادیده انگاشته و با یارکشی های پنهانی در انتخاباتی از پیش تعیین شده، یک لابی ۴ نفره در شورا دست به تمامیت خواهی، قلع و قمع دیگر اعضا بزند و عملاً آرای تکرار نشدنی مردم بزرگ انزلی را با شمشیر قدرت طلبی و زیاده خواهی دو شقه نموده و باز اکثریت و اقلیت را که در گذشته بلای جان مدیریت شهری بود، رقم بزند.
مسببان این تقسیم نه بنده و دو عضو محترمِ همراهم در اقلیت هستند، بلکه همان عزیزانی هستند که در انتخاب شهردار نیز، شام آخر در رستوان حوالی دهکده را بر هشدارهای اینجانبان و تعدادی از دلسوزان و بزرگان انزلی ترجیح دادند و اولین خلف وعده را، که همان انتخاب شهردار بومی بود، عملی ساختند و میهمان همان شام، شهردار فردای انزلی شد!

مردم شریف انزلی، بنده به عنوان یک کارشناس ارشد معماری که به لطف اعتماد شما در شورای پنجم حضور دارم، تنها در مسندهای تخصصی ام داوطلب شدم و از آنجاییکه در تقسیمات عزیزان اکثریت شورا، تخصص و تجربه هیچ جایگاهی نداشت، یک حقوقدان به یک معمار ترجیح داده شد تا در سمت تخصصی ساختمان حضور یابد! بوالعجب از این نگاه تمامیت خواه آنهم در شورای تدبیر و امید!
شورا قائم به شخص است و همانطور که بنده پاسخگوی عملکردم در محضر مردم شریف انزلی خواهم بود، امیدوارم آن عزیزان همکار نیز پاسخگوی تناقضات رفتاری خود باشند که روزی از حامیان سر سخت شهردار بوده و شرط ریاست شورا را تعهد حفظ شهردار در هر شرایطی دانسته و همواره چشم بر تخلفات ایشان بستند، امروز در چرخشی قهرمانانه لب به انتقاد از شهردار گشوده و او را مورد شماتت قرار می دهند. این فرار به جلو نمی تواند مسؤلیت آنها را در ایجاد وضعیت موجود و پاسخگویی به افکار عمومی را سلب نماید.

آقای مهندس پورقربان، شهردار محترم بندرانزلی؛ امروز پس از گذشت دو سال از دوران ریاست شما بر مسند شهرداری انزلی، همانگونه که در جلسه انتخاب شهردار به مدیریت شما اعتقادی نداشته و به نشانه اعتراض به انتخاب از پیش تعیین شده شما رای سفید دادم؛ در این قسمت از نطق پیش از دستور نیز قطعاً به مانند برخی از همکارانم زبان به تشکر از زحماتتان نخواهم گشود، چرا که آنچه شما با این شهر و با اعتماد مردم این شهر به شورای پنجم کردید، دشمنان نیز نمی توانستند بکنند.

آقای شهردار؛ مستحضرید کارگران و کارمندان زحمتکش، ارزشمندترین سرمایه های شهرداری هستند که در شالوده ی انسانی این نهاد، فرصت تغییر در روند مدیریت شهر به شمار می آیند، در این دو سال با این سرمایه ها چه کردید؟ معتقدم مدیریت هیجانی شما در تغییرات گسترده رؤسای دوایر و نیروهای اداری و اجرایی چنان به دور از درایت و عقلانیت بود که نه تنها وعده ی اصلاح و ارتقای ساختار شهرداری که از وعده های این شورا بود را میّسر نساخته، بلکه تمام نیروهای کاردان و متعهد مورد غضب حضرتعالی قرار گرفته و از چرخه ی تصمیم گیری حذف شدند، به گونه ای که گاهی یک انتقاد سازنده و ایستادگی در برابر خواسته های نا بحق تان منجر به حذف نفرات ارزنده با تجربه ی این نهاد شده است. و ریاست کارتابلی شما ساعت ها مدیران محترم شهرداری و شهروندان شریف انزلی را پشت درهای اتاقتان معطل نگاه داشته، تو گویی هدفتان بهم ریختن اعصاب و روانشان است تا بیشتر با شیوه تکفکرانه اینگونه مدیریت ها آشنا شوند!

آقای شهردار؛ دایره تنگ نظری شما در ابتدا به حذف معاونین انجامید و افرادی که شهرمان برایشان هزینه داده بود تا امروز از تجربیاتشان بهره مند شود، هر کدام به گوشه ای تبعید شدند. سپس رؤسای دوایر را وارد دور تسلسل نمودید و یکی پس از دیگری بر صندلی لرزان نشاندید و دراین انتخاب ها گاهاً به تخصص و دانش لازم برای وظیفه ی محوله توجهی نکردید، به گونه ای که در طول دو سال واحد اداری ۶ مدیر، واحد مالی ۵ مدیر، شهرداری نواحی ۴ مدیر، سازمان حمل و نقل ۳ مدیر و واحد معماری و شهرسازی که قلب تپنده شهرداری است و در دو دهه اخیر تنها ۴ مدیر به خود دیده بود، در دوران زمامداری شما در آشفته ترین شرایط خود قرار گرفته و چندین بار در سمت مدیریت و کارشناسان دچار تغییرات عجیب و غریبی شده است. مدیری شایسته بخاطر ایستادگی در برابر تخلفات گسترده شما در واحد مذکور از سمتش برکنار می شود که هیچ، دستور می دهید چند روزی در راهروهای شهرداری سرگردان باشد و با شخصیت او بازی می کنید و اضافه کاریش را حذف می کنید تا به نیروی پاکدست بگویید، پاکدستی جریمه دارد!

آقای مهندس پورقربان، به قول همکارم سرکار خانم نصیری؛ شاید شما رئیس خوبی باشید، اما مدیر شایسته ای نیستید. شما از دردهای جان بر کفان آتش نشانی و کارگران زحمتکش شهرداری چه خبر دارید؟ که از ابتدا فقط به حذف اضافه کاری و تعطیل کاری این عزیزان پرداختید؟ و اعتراض های چندین باره بنده و دیگر همکارانم را پشت گوش انداختید و هربار به شورا آمدید از افتخاراتتان در پرداخت به موقع حقوق و مزایای این عزیزان سخن بی راه گفتید! شما چه می دانید در دوران مدیریتتان درآمد پاکبانان زحمتکش شهرم چگونه ذره ذره کاهش یافته و خانواده  این عزیزان زیر فشارهای اقتصادی یک سال گذشته چه کشیده اند.
در همین وانفسای مدیریتی بطور غیر قانونی و پنهانی دو تن از هم شهری هایتان خانم محمد دوست و مولایی را در لیست نیروهای شرکتی شهرداری قرار می دهید و بدون حتی یک روز کارکرد، ماه ها حقوق و اضافه کار ۱۷۰ ساعتی به همراه سایر مزایا به ایشان پرداخت می کنید و آنگاه که نماینده شرکت مذکور پرده از این راز بر می دارد، در اسرع وقت او را از کار برکنار می کنید! چه کسی به شما اجازه داده است تا حق و حقوق پرسنل خدوم و کارگران زحمتکش این شهر را تضییع نمایید و از درآمدشان بکاهید و بر ارقام دریافتی نورچشمی هایتان بیافزایید؟!

آقای شهردار؛ معتقدم اولین اصل برای هر مدیری صداقت است و اولین اساس مدیریت شفافیت. متاسفانه عملکرد شما در دو سال اخیر صداقتتان را زیر سوال می برد و ریاست غیر شفاف شما مجال را برای دلالان می گشاید.
گزارش شما در خصوص پروژه های عمرانی در دهه فجر گذشته به مانند بودجه پیشنهادی بصورت مجازی افزایش داشته به گونه ای که هفتاد میلیارد تومان از آنچه که به عنوان عملکرد خود به مردم شریف انزلی ارائه دادید، آماری واهی بیش نبود و ۲۵ میلیارد باقی مانده نیز جای اما و اگر زیادی داشت! چگونه سه آیتم دوربین های پایش شهری با رقم سی و دو میلیارد تومان، تملک پارک ها و اراضی شهرداری با رقم سی و شش میلیارد و پانصد میلیون تومان و احداث مرکز بازدید کنندگان تالاب با رقم یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به عنوان پروژه های عمرانی که توسط این شهرداری هزینه شده است اعلام نمودید؟ تو گویی هر آنچه را که در دل نیت کرده اید در آمال و آرزوهایتان به آن فکر کرده اید، به عنوان پروژه های انجام شده به مردم انزلی تقدیم کردید! چه کسی به شما اجازه داده تا این چنین به شعور مردم بزرگ انزلی توهین کنید؟!
آقای شهردار، شما مدیر صادقی نبودید و نیستید. شما همواره در سخنانتان به توسعه زیر ساخت های شهری اشاره کرده اید و بر عکس گفته هایتان با بی تدبیری، اجرای GIS، یکی از حیاتی ترین پروژه های مدیریت شهری را متوقف کردید و پس از تذکرات متعدد بنده و سایر اعضا، به جای از سر گرفتن مجدد پروژه به مسئولین مربوطه ماموریت دادید تا هر طور شده قرارداد فی مابین با مشاور این موضوع را فسخ نمایند. فقط به آن دلیل که دکتر کیاورز که صد البته مدرک دکترایش برای همگان محرز شده است، جوان نخبه ی انزلی چی و از سرمایه های شهرمان و طرف قرارداد این پیمان از منتقدین شما بود و در پروسه ی انتخاب شهردار از رقبایتان.

آقای شهردار، عدول شما از سر فصل های بودجه یکی دیگر از نقاط تاریک دوران مدیریتی شماست، آنجا که در پی دو تذکر جدی اینجانب از کمیسیون عمران در خصوص بازگشتن به ردیف های بودجه ی مصوب و رعایت آیین نامه های مالی شهرداری در انتخاب پیمانکاران و ترجیح پیمانکاران بومی بر غیر بومی های نورچشمی، نه تنها به قانون تمکین نکردید بلکه علی رغم عدم توان فنی نورچشمی ها، به یکی از شیر مرغ تا جان آدمی زاد پروژه می دهید و دیگری با نظر شما هرچه نیمکت و سطل زباله مانده در انبار داشته را به شهرمان قالب می کند.
و در آخرین سکانس این بازی تلخ، با وجود تذکرات سه عضو شورا درباره عدم همکاری با این پیمانکاران، بلوار تاریخی انزلی را به دستان ناتوان ایشان سپردید تا شهر من در انتظار فاجعه ای دیگر برای تنها پارک تاریخی و خاطره انگیز انزلی باشد!

شهردار محترم، روزی که به عنوان گزینه شهرداری خود را معرفی کردید، اعلام نمودید یکی از معجزات شما افزایش بودجه شهرداری است! معجزه ای که در همان سال نخست چون عصای موسی به ماری تبدیل شد و به جان شهرداری افتاد و نه تنها در تحقق درآمدها هیچ گلی به سر شهرمان نزدید، بلکه بدهی زیادی را برای آیندگان به یادگار گذاشتید و در جلسه ی علنی شورا خود اعتراف نمودید که در سال ۹۷ بیش از ۶۰ میلیارد تومان شهرداری را بدهکار کرده اید.

آقای شهردار؛
مردم انزلی می‌توانند شهادت دهند که شما هیچوقت در کوچه و خیابان‌های این شهر قدم نزدید!!!
آخر شما کجا و کوچه‌های کلویر، نویر، قارویر، سوسر، سامانسر و نیمه شعبان کجا! مدیری که از اتاقش خارج نمی‌شود از حال و روز شهر چه خبر دارد؟ همین می‌شود که کل رزومه‌ی عمرانی شما در محدوده‌ی املاک شهرداری انجام می‌شود و یک خیابان هم آنسوتر نمی‌رود و اگر هم می‌رود به تخلف خیابان حافظ مشهور می‌گردد.
نقطه ضعف بزرگ شما انتقاد ناپذیریتان است، ضعفی که موجب شد نتوانید با اصحاب رسانه، کنشگران اجتماعی و نخبگان شهری ارتباط مناسبی داشته باشید، شما کوچکترین انتقادی را بر نمی تابید و حتی شجاعت رودررویی را هم ندارید و در پشت پرده یا در صدد معامله بر می آیید یا در صدد خاموش کردن صدای معترضین، غافل از اینکه اینجا انزلی است و مردمانش منافع شهر را با هیچکس معامله نکرده اند و نمی کنند.
آقای شهردار بنده به عنوان یک عضو شورای پنجم پیشنهاد می دهم یا روند مدیریتی خود را اصلاح نمایید یا استعفا دهید و بیشتر از این به انزلی بزرگمان آسیب نزنید، هر چند معتقدم
گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله ماست، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!

دعوای اقلیت و اکثریت یک دعوای زرگری است

ابراهیم برفچالانی در نطق پیش از دستور خود در هشتادو دومین جلسه عادی و علنی شورا گفت: همکار محترم در شورا مطالبی را عنوان کردند و بنده را خطاب قرار داند که مجبور هستم برخلاف میلم به برخی مسائل حاشیه ای ورود کنم. ایشان امروز بحث ۴ بر ۳ را مطرح می کنند. سال گذشته در انتخاب کمیسیون‌ها، همین دوستان چهار نفر ائتلاف کردند و همه کمیسیون‌ها را ۴ بر ۳ بردند، چرا آن زمان مظلوم‌ نمایی نشد و این صحبت ها مطرح نشد. در انتخاب کمیسیون ها در سال گذشته، ما در اقلیت بودیم اما به خاطر منافع شهر حرفی نزدیم و شورا را به حاشیه نبردیم.
وی ادامه داد: انتخابات داخلی شورا و کمیسیونهای ادارات چرخشی است. سال گذشته که دوستان در اکثریت قرار گرفتند و همه کمیسیون ها را گرفتند چرا بحث اقلیت و اکثریت مطرح نکردند.
برفچالانی با اعلام اینکه دعوای اقلیت و اکثریت یک دعوای زرگری است، تصریح کرد: همه ما با یک لیست وارد شورا شدیم و دعوای اقلیت و اکثریت یک دعوای زرگری است. دوستان به دلیل کم کاری و عدم تحقق وعده ها این بازی را راه می‌اندازند تا مثل ادوار گذشته پشت پرده اقلیت و اکثریت پنهان شوند. اقلیت و اکثریت در شورا وجود ندارد که اگر وجود داشت دوستان سال گذشته در انتخابات کمیسیون ها در اکثریت بودند و این موضوعات مطرح نشد. هیئت رئیسه شورا نیز چرخشی است و ان شالله سال دیگر شخص دیگری برای ریاست شورا انتخاب می شود.
وی با اعلام اینکه انتخاب هیئت‌رئیسه یک موضوع داخلی شورا است و ارتباطی به بحث شهردار ندارد، گفت: بنده در اغلب جلسات شورا نسبت به عملکرد شهردار انتقاد کردم، در جلسه تدوین برنامه و بودجه هم از شهردار انتقاد کردم. خط قرمز بنده منافع شهر و مردم شهر است و چرخش قهرمانانه ای که دوستان می‌گویند هیچوقت نبوده است.
برفچالانی ادامه داد: بنده در گذشته موافق اجرای برخی از پروژها بودم و امروز هم موافقم، حال ممکن است پیمانکاری نسبت به اجرای یک پروژه بد عمل کرده باشد و از این منظر جای انتقاد است. نسبت به اجرای پروژه پیاده سازی و سنگفرش در بافت تاریخی شهر موافق و با آسفالت در آن منطقه مخالف بوده و هستم.
نایب رییس شورا تاکید کرد: نمی خواستم وارد این موضوعات شوم. همیشه تهمت زدن آسان است اما کار اجرایی کردن مشکل است. دوستان صحبت از شهر فروشی می کنند اما همین ساختمانی که پشت خیابان سپه دید و منظر مناره را کور می کند نماینده شورای شهر در کمیسیون ماده صد چه کسی بود؟ کسی که صحبت از تخصص می کند رییس کمیسیون عمران شورا بود، در همین کمیسیون ماده صد بود چرا به جای حکم تخریب برای آن ساختمان حکم جریمه صادر کرد؟
وی افزود: بنده امسال به عنوان عضو کمیسیون ماده صد با هر پروژه ای که بخواهد در نقاط حساس مهم شهر باشد، دید مناره و نمای تاریخی را کور کند، دید ساحل را نسبت به مردم کور کند صد درصد با حکم تخریب برخورد خواهم کرد اگر انتخابات هیئت رییسه لابی گری است، لابی گری در انتخاب کمیسیون ها در سال گذشته بود که در دفاتر جلسات شبانه گذاشتید و همه را بردید.
برفچالانی در این جلسه مطرح کرد: خانم نصیری در مصاحبه پرسیدند چرا شهرداری در ۱۵ اسفند ۹۶ تقاضای وکیل برای خانواده واحدی کرد. باید بگویم که شهرداری در آن تاریخ اشتباه کرد چون حکم قطعی خانواده واحدی در ۲۱ آذر ۹۶ قطعی شده بود. بنابر این نه بنده و نه آقای شیرین کام دخالتی در این پرونده نداشتیم.

برفچالانی یکی از مهم ترین اولویت های شهرداری در شرایط اقتصادی پیش رو را پرداخت به موقع حقوق پرسنل دانست و گفت: مشکلات اقتصادی باعث شده که شهرداری در پرداخت حقوق پرسنل با مشکل مواجه شود و کارگران زحمت کش شهرداری که امروزه با مشکل معیشت روبرو هستند سختی های فراوانی را متحمل شوند. البته اعتقاد دارم که در دوسال گذشته کاری برای کسب درآمد پایدار انجام ندادیم و هیچ برنامه مشخصی در این خصوص نداشتیم که امروز به اینجا رسیدیم. از شهردار محترم می خواهم هرچه سریع تر نسبت به پرداخت حقوق و اضافه کار پرسنل اقدام کند تا اندکی از مشکلات این قشر زحمت کش مرتفع گردد.
وی در ادامه به برخی دیگر از مشکلات شهری اشاره کرد و گفت: در اکثر نقاط شهر مشکل آسفالت داریم که باید هرچه سریع تر مرتفع گردد. نسبت به اتمام پروژه های نیمه کاره از جمله پروژه پارک شهر دوربین اقدام گردد. سگ های ولگرد امروز باعث آزار مردم شده و موجب شده امنیت مردم در سطح شهر به خطر بی افتد که با توجه به آماده سازی محل جمع آوری سگ های ولگرد باید هرچه زودتر تجهیز شود تا سگ ها جمع آوری و در این محل نگهداری شوند. یکی دیگر از مشکلاتی که شهر ما با آن دست به گریبان است بحث سد معبر به خصوص در خیابان میرزاکوچک خان است که خواهش می کنم طرح مدونی برای سد معبر تدوین شود تا این مشکل را به صورت اساسی رفع کنیم. بحث GIS یکی از مواردی بود که شواری پنجم بر آن تاکید داشت اما متاسفانه شهرداری محترم به تذکرات ما در این موضوع توجه نکرد که خواهشمندیم این موضوع پیگیری شود. در خصوص تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت متاسفانه در دو سال گذشته برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت از سوی شهرداری ارائه نشد. در انزلی همواره بحث بارندگی و آبگرفتگی را داریم که باید نسبت به لوله گذاری نواحی حساس و مستعد اقدام گردد.

Share