با هدف گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث؛

خانه هلال اصحاب فرهنگ و هنر گیلان تشکیل شد+ اعضای خانه هلال

انوش نصر ماسوله به عنوان ریس خانه هلال اصحاب فرهنگ و هنر منصوب شد و همچنین علیرضا مددی به عنوان نائب رئیس و آمنه فتوحی به عنوان دبیر و منشی خانه هلال استان گیلان انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی ولی‌پور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه خانه‌های هلال با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل تیم‌های واکنش سریع شهری و روستایی راه‌اندازی می شوند، گفت: تمام فعالیت‌های خانه هلال، داوطلب محور و بر اساس ظرفیت‌های انسانی موجود در شهر و روستا انجام می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه از نیازهای اساسی گیلان داشتن آموزش در برابر خطرها و بلاهای طبیعی است گفت: استان گیلان بر روی سه گسل که از غرب تا شرق گسل های لاهیجان و البرز و خزر قرار دارد و همچنین ۴۰ رودخانه سیل خیز و نیز مسیله سونامی در دریای خزر و جنگل ها ی انبوه و ضریب تراکم جمعیت سبب شده استان را در رتبه ی پنجمین استان های خطر پذیر قرار دهد.

وی افزود: اعضا خانه‌های هلال، سفیران هلال احمر در سراسر کشور هستند و خانه‌های هلال به شکل کاملا مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به نقش موثر هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: هنرمندان می توانند ضمن اینکه خود آموزش های مربوطه را فراگیرند، به هلال احمر نیز در امر جذب داوطلبان همچنین آموزش هموطنان و نیز کمک رسانی در مواقع نیاز بسیار موثر باشند.به همین منظور خانه هلال اصحاب فرهنگ و هنر گیلان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۵ خانه هلال در استان گیلان فعالیت می کنند گفت: خانه های هلال سبب می گردد که با جذب و ساماندهی علاقه‌مندان تشکیل تیم‌های آموزش دیده در مواقع نیاز، واکنش سریع برای مواقع بحرانی را داشته باشیم.

لازم به ذکر است انوش نصر ماسوله به عنوان رئیس خانه هلال اصحاب فرهنگ و هنر منصوب شد و همچنین علیرضا مددی به عنوان نائب رئیس و آمنه فتوحی به عنوان دبیر و منشی خانه هلال استان گیلان انتخاب شدند.

Share