مدیرعامل آبفای گیلان با حضور در تالش:

حفر چاه رزرو در چوبر در اولویت است | احداث مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی اسالم از محل تنش آبی

با توجه به سیاستهای اجرایی در شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ، شهرهایی که از یک منبع برای تأمین آب برخوردارند به منظور برقراری و پایداری منابع آبی، سیاست براین است چاه رزرو حفر گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل آبفای گیلان در جلسه بررسی پروژه های آب و فاضلاب شهرستان تالش که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تشریح پروژه های اجرایی آب و فاضلاب در تالش گفت: احداث مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی اسالم از محل تنش آبی در دستور کار است.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر اجرای پروژه های آب و فاضلاب در سطح شهرستان تالش روند رو به رشدی داشته است افزود: با توجه به مشکلات تأمین اعتبار پروژه ها، مواردی در سطح ملی مورد پیگیری است که احداث مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی اسالم از محل تنش آبی از این موارد است.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به سیاستهای اجرایی در شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، شهرهایی که از یک منبع برای تأمین آب برخوردارند به منظور برقراری و پایداری منابع آبی، سیاست براین است چاه رزرو حفر گردد و شهرهای که وضعیت اضطراری و بحرانی دارند، همچون چوبر در اولویت می باشند.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه افزود: توسعه شبکه توزیع آب شهرستان تالش نیز در دستور کار شرکت است که با همکاری شهرداران در حال اجراست و عملکرد منطقه در این حوزه حاکی از مساعدت ویژه شهرداران جهت تسریع در روند اجرای پروژه هاست.

حسینی با اشاره به برنامه های وزارت نیرو جهت یکپارچه سازی پروژه های آب و فاضلاب شهری و روستایی تصریح کرد: با اجرای این طرح، خدمات در قالب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شهرستان نیازمند اعتبار قابل توجهی است، خواستار نگاه ویژه کمیته برنامه ریزی شهرستان در تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای پروژه های اولویت دار شهرستان تالش شد.

سپس مهدوی فرماندار شهرستان تالش با تأکید بر تعین تکلیف فاضلاب بهداشتی شهرک بسیجیان و تغییر و تحول مسکن مهر ثارالله، خواستار تسریع در اجرای اصلاح شبکه توزیع آب تالش شد.

در ادامه علیرضا غیاثی معاون مهندسی و توسعه آبفای گیلان نیز با تشریح وضعیت اجرای پروژه های فاضلاب شهرستان تالش اظهار داشت: جمع آوری بهداشتی فاضلاب شهرک بسیجیان با اجرای شبکه داخلی و احداث تصفیه خانه برای ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب پیش بینی شده است که با اخذ مصوبه ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار ملی استانی شده دارد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۵ کیلومتر از شبکه داخلی اجرا شده تصریح کرد: ساماندهی طرح فاضلاب شهرستان تالش بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به تزریق تدریجی اعتبارات باید بصورت فازبندی اجرا گردد.

گفتنی است این بازدید در راستای اجرای بخشنامه استاندار گیلان مبنی بر حضور موثر مدیران کل در شهرستانها به منظور بررسی مشکلات حوزه آبرسانی و اجرای طرحهای فاضلاب شهرستان صورت گرفت که ضمن بازدید از پروژه ها و تأسیسات شرکت، مدیرعامل آبفای گیلان در دیدار چهره به چهره با شهروندان پاسخگوی مشکلات آنان در حوزه آب و فاضلاب بود .

Share