معاون راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

حفاظت محیط‌ زیست مانع آسفالت شدن راه خلخال به ماسوله است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اداره کل محیط زیست با طرح شکایتی علیه تنها کارخانه آسفالت منطقه، مانع اجرای آسفالت شدن راه ارتباطی خلخال، شال، ماجولان به ماسوله در استان گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اداره کل محیط زیست با طرح شکایتی علیه تنها کارخانه آسفالت منطقه، مانع اجرای آسفالت شدن راه ارتباطی خلخال، شال، ماجولان به ماسوله در استان گیلان است.

علی یوسف‌زاده افزود: عملیات زیرسازی راه ارتباطی خلخال به ماسوله پایان یافته و این مسیر برای عملیات آسفالت‌ریزی آماده شده اما مسئولان  اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با طرح شکایتی در محاکم قضایی و توقف فعالیت تنها کارخانه تولید تامین کننده آسفالت پروژه‌های راه‌سازی منطقه مانع از  عملیات آسفالت این راه ارتباطی شده‌اند.

او اظهار کرد: شکایت اداره کل محیط‌زیست استان در دادگاه بدوی خلخال مردود اعلام شده اما اصرار این اداره کل در طرح شکایت در دادگاه تجدید نظر مرکز استان موجب توقف تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه را به تعویق انداخته است.

یوسف زاده گفت:با توجه به محدودیت زمان کاری در این منطقه سردسیر، در صورت طولانی شدن زمان اعلام رای دادگاه تجدید نظر و ادامه توقف عملیات اجرایی آسفالت این راه موکول شدن زمان بهره برداری از آن  به زمان و فصل کاری سال آینده دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به وعده مسئولان استان و شهرستان برای تکمیل و بهره‌برداری ازاین پروژه در پاییز امسال با توجه به اعتبار کلان هزینه شده در این پروژه خواستار همکاری اداره کل محیط‌زیست استان در راه‌اندازی و فعالیت کارخانه آسفالت برای فراهم شدن مواد لازم و آسفالت مسیر باقیمانده راه و تکمیل آن قبل از آغاز فصل سرما و بارش برف دراین منطقه شد.

او گفت: درحال حاضر اجرای ۳۸ پروژه راه روستایی در دست اقدام بوده که با تامین اعتبار از محل ابلاغ سال ۹۷ و براساس قرارداد تنظیم شده با پیمانکاران این پروژه‌ها اداره کل توسط راه و شهرسازی استان در سال جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

یوسف زاده اظهار کرد: وظیفه ما در حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل با توجه به تغییرات ساختاری انجام شده در سال ۹۵ احداث راه‌ها بوده و در نقطه مقابل وظیفه نگهداری راه‌ها نیزبرعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گذاشته شده است.

وی با اشاره به میزان شاخص برخورداری جمعیت روستایی استان اردبیل از راه آسفالته نیز گفت: در حال حاضر تنها ۱۴۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل فاقد آسفالت است که امیدواریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ماموریت جدید خود بتواند این راه‌ها را نیز آسفالت ودر اختیار اهالی روستاهای منطقه قرار دهد.

Share