دکتر اسدی: متاسفانه تکرار این گونه حوادث می تواند بسیار نگران کننده باشد

جزئیات ضرب و شتم تکنسین اورژانس ۱۱۵ رودسر توسط همراه بیمار

تکنسین های ۱۱۵ رودسر که برای خدمت رسانی به نوجوان ۱۶ ساله ای که در اثر سقوط دچار آسیب شده بود اعزام شده بودند، در حال ارایه خدمت، در کمال ناباوری مورد تهاجم و ضرب شتم همراه بیمار قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تکنسین های اورژانس ۱۱۵ شهر رودسر جهت درمان بیماری اعزام شده بودند که متاسفانه توسط همراه بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

دکتر پیمان اسدی – رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با اعلام این خبر، گفت: تکنسین های ۱۱۵ رودسر که برای خدمت رسانی به نوجوان ۱۶ ساله ای که در اثر سقوط دچار آسیب شده بود اعزام شده بودند، در حال ارایه خدمت، در کمال ناباوری مورد تهاجم و ضرب شتم همراه بیمار قرار گرفتند.
دکتر اسدی در ادامه افزود: تکنسین های اورژانس ۱۱۵ پس از این اتفاق نیز دست از خدمت برنداشتند و بیمار را به داخل آمبولانس انتقال داده و ضمن انجام اقدامات پیش بیمارستانی وی را به بیمارستان شهید انصاری رودسر انتقال دادند. به دنبال وقوع این حادثه متاسفانه یکی از تکنسین های اورژانس که از پایان خدمت وی زمان زیادی نمانده است، از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد و تکنسین دیگر هم از ناحیه دست دچار آسیب شد.
دکتر اسدی تاکید کرد: اولویت پرسنل فوریت های پزشکی نجات جان مردم و خدمت رسانی به مصدومان و بیماران است. در این زمینه، ایجاد حس همدلی، صبر، خویشتن داری و احترام متقابل بین بیمار و همراهان وی با کادر درمان، از راهبردهای اورژانس گیلان است. اما متاسفانه تکرار این گونه حوادث می تواند بسیار نگران کننده باشد.
رییس اورژانس گیلان ضمن اعلام اینکه، این مورد را حتما از مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد گفت: تکنسین های اورژانس در سخت ترین شرایط آب و هوایی، به صورت ۲۴ ساعته و حتی در تعطیلات در حال خدمت رسانی بوده و در خط مقدم جبهه درمان هستند و ایجاد چنین برخوردهایی علاوه بر هتک حرمت، می تواند میزان توان و کارایی کادر اورژانس را در ارایه خدمات موثر کاهش دهد.

Share