پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کشور به هرشکل و به هر نحو به ورزش حرفه‌ای کشور ممنوع است

توضیحات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت درباره علت عدم تیمداری شهرداری

تبصره ۲ ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور که بر اساس آن پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کشور به هرشکل و به هر نحو به ورزش حرفه‌ای کشور ممنوع و حکم صرف غیر قانونی در وجوه و اموال دولتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت درخصوص موانع تیمداری شهرداری توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیحات ارائه شده که نسخه ای از آن در اختیار دیارمیرزا قرار گرفته بدین شرح است:

با عنایت بر اینکه حمایت از ورزش همواره از دغدعه های اعضای محترم شورای اسلامی، شهردار محترم و مدیران شهری بوده و در سالهای گذشته نیز تا حد امکان نسبت به حمایت از تیم‌های ورزشی بویژه تیم‌های فوتبال و فوتسال اقدامات ارزنده‌ای از سوی این شهرداری صورت پذیرفته و از ابتدای سال جاری نیز نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان برای اعزام باشگاه ورزشی شهرداری هزینه شده، علی ایحال در سال جاری بر اساس مغایرتهای قانونی و شائبه‌هایی که در خصوص تیمداری شهرداری‌ها وجود داشته، مکاتبه‌ای توسط شهردار محترم رشت جناب آقای دکتر حاج محمدی جهت رفع مشکل با سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور انجام پذیرفت که در پاسخ به این نامه ریاست محترم مرکز مطالعات و برنامه ریزی سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور خطاب به شهردار محترم در خصوص فعالیت رشته‌های مختلف ورزشی، ملاحظاتی را اعلام داشتند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
تبصره ۲ ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور که بر اساس آن پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کشور به هرشکل و به هر نحو به ورزش حرفه‌ای کشور ممنوع و حکم تصرف غیر قانونی در وجوه و اموال دولتی است.
– ابلاغیه شماره ۹۷۸۴۲ معاون محترم وقت عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور که در خصوص ممنوعیت فعالیتهای ورزشی حرفه‌ای از سوی شهرداریهاست.

از طرفی بر اساس بند ث ماده ۲ لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان (مصوبه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مورخ ۹۸/ ۳ / ۲۱) ورزش حرفه‌ای بشکل زیر تعریف شده است:

ورزش حرفه‌ای ورزشی است سازمان یافته که با رعایت مقررات خاص هر رشته با هدف کسب انتفاع مالی ورزشکار و سایر ذینفعان در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی انجام شود. بنابراین بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و هم چنین ملاحظاتی که از طریق سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور به شهرداری رشت ابلاغ گردیده، شهرداری حق تیمداری نداشته و در صورت هزینه کرد در این بخش بر خلاف قوانین و مقررات عمل کرده است. از آنجاییکه فصل الخطاب قوانین و مقررات جاری کشور می‌باشد شهرداری رشت نیز به تبعیت از قانون از تیمداری در لیگ برتر بانوان و لیگ دسته اول فوتسال آقایان اجتناب نموده است.

شهرداری رشت در بحث ورزش شهروندی همانند گذشته در حال فعالیت می‌باشد و برنامه‌های بسیاری از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی در قالب مدارس فوتبال و فوتسال، برگزاری مسابقات ورزشی در قالب المپیاد ورزشی محلات با مشارکت اداره ورزش و جوانان، برگزاری مسابقات مناسبتی از جمله مسابقات فوتسال جام رمضان، برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی، حمایت از تیمها و هیات های ورزشی، تقدیر از قهرمانان ورزشی و … در دو بخش آقایان و بانوان را در دستور کار دارد.

Share