محیط مدرسه به فضای آرام، پرنشاط و لذت بخش تبدیل شود

برگزاری همایش مدیران آموزش و پرورش گیلان با حضور وزیر آموزش و پرورش

استاندار گیلان بکارگیری فناوری های نوین در راستای بهبود فضای آموزشی را بسیار موثر و نتیجه بخش دانست و گفت: باتوجه به درخشش خیره کننده دانش آموزان گیلانی در رقابت های علمی کشوری با بهره‌گیری از دو مولفه خلاقیت و نوآوری نسبت به تقویت این ظرفیت، اهتمام ویژه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع عصر امروز در همایش مدیران آموزش و پرورش استان گیلان که با حضور دکتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در بندرانزلی برگزار شد، نهاد آموزش و پرورش را نهادی استراتژیک و بنیادی ترین رکن توسعه کشور دانست که به تربیت و تعلیم منابع انسانی اهتمام دارد، افزود: هشتمین دوره کشوری جشنواره جابربن حیان که به تازگی شاهد برگزاری آن در گیلان بودیم فرصت خوبی برای شناسایی دانش آموزان منتخب از سراسر کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان این جشنواره در بخشهای مختلف علمی، فعالیت های خود را به نمایش گذاشتند و با بروز ایده های خلاق بر اساس تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تقویت مهارت های زندگی، اقدامات گروهی و تعامل با یکدیگر را تجربه کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جامعه پذیرکردن دانش آموزان، از دوره ابتدایی ممکن است، اظهار داشت: یکی از راه های تحقق آن، آموزش های علمی و نیز مهارتی است که باید در دستور کار باشد تا حرکت روبه توسعه کشور شتاب گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان ظرفیت های خوبی در حوزه مهارت افزایی و جذب نخبگان هستند، گفت: در گیلان، فعالیت های مناسبی از سوی این شرکت ها در حال انجام است که باید اقدامات حمایتی لازم از سوی آموزش و پرورش صورت گیرد تا دانش آموزان در کنار تکاپوهای علمی به سمت این گونه فعالیت ها نیز سوق یابند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سیستم آموزشی توانمند و هدفمند در توسعه کشور اثرگذار است، افزود: بروزرسانی آموزش و پرورش در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری در مدارس باید مورد توجه قرارگیرد زیرا بکارگیری فناوری های نوین در راستای بهبود فضای آموزشی موثر و نتیجه بخش است.

وی اظهار داشت: در کنار علم آموزی دانش آموزان، متولیان آموزش و پرورش بایستی محیط مدرسه را به فضای آرام، پرنشاط و لذت بخش تبدیل کنند تا ثمرات یادگیری دوچندان شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری در آغاز سال تحصیلی جدید در بیستمین پرسش مهر از دانش آموزان سوال کردند ”محیط مدرسه از نظر شما چگونه است؟ دولت، معلمان و خانواده ها برای دلپذیرتر و شادترشدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند؟“

دکتر زارع یکی از ملزومات اشتغالزایی را داشتن مهارت دانست و گفت: هدف غایی توسعه‌ی مهارت نیز افزایش اشتغال پایدار در جامعه است و براین اساس، مهارت آموزی ضرورت امروز و فردای کشورمان محسوب می‌شود و نهاد آموزش و پرورش باید به آن توجه داشته و برنامه‌ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

رییس شورای آموزش و پرورش گیلان به آغاز باشکوه سال تحصیلی جدید و بازگشایی کلاس های درس در استان با برنامه‌ریزی و تلاش بی وقفه تمامی فرهنگیان عزیز و تمهیدات اندیشیده شده متولیان این بخش اشاره کرد و افزود: در سالی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی در راستای بزرگنمایی مشکلات هستند، حضور باشکوه دانش آموزان در مدارس و رضایتمندی خانواده‌ها مایه افتخار و مباهات است.

دکتر زارع تصریح کرد: پیشینه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی گیلانیان و افتخارآفرینی آنان در عرصه های مختلف مسئولیت مارا دوچندان می‌کند.

وی به کسب جایگاه ششم گیلان در میان رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری امسال اشاره کرد و گفت: دانش آموزان استان گیلان همه ساله درخشش های خیره کننده ای در آزمون سراسری و دیگر رقابت های علمی کشوری دارند که این ظرفیت ها باید به طور ویژه مورد ملاحظه قرار گیرد و نسبت به تقویت آن با بهره‌گیری از دو مولفه خلاقیت و نوآوری اهتمام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: انتظارم از مجموعه آموزش و پرورش گیلان این است که در سال آینده شاهد ارتقاء حداقل یک رتبه در شاخص آزمون سراسری باشیم.

وی اظهار داشت: یقین دارم که برای ارتقاء همه شاخص‌های آموزشی با تلاش فرهنگیان، برنامه‌ریزی و مدیریت آموزش و پرورش و همکاری خانواده ها، همانگونه که در کسب رتبه های برتر جزء بهترین ها در کشور بوده ایم در سایر شاخص‌های آموزش مراتب تعالی را طی کنیم.

Share