وزیر صنعت، معدن و تجارت:

برنج های وارداتی به شالیکاران آسیب نمی زند | پوشاک و نساجی گیلان به دوران طلایی خود برگردد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در خصوص برنج های وارد شده به کشور، برنجکاران داخلی نگران نباشند، تدبیر لازم اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رحمانی در جلسه نشست فعالان اقتصادی گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان در حال برگزاری است، گفت: حضور پرشور صنعتگران در این جلسه پشتوانه مهمی برای ما محسوب می شود.

وی افزود: گیلان از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است و به دلیل همجواری با کشورهای حاشیه خزر و نزدیکی با تهران می تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش موثری ایفا کند.

وی ادامه داد: طبق آمار جهانی بخش اقتصادی به سمت مثبت می رود و آمارهای داخلی هم نشان می دهد که میزان صدور پروانه و مجوزها در بخش صنعت کشور رو به رشد است.

وزیر صمت ادامه داد: امسال ۷ محور را اعلام کردیم و مهمترین آنها نهضت توسعه ساخت داخل است.

رحمانی با اشاره به اینکه هدفگیری ما این است تا سال ۱۴۰۰ ده میلیارد دلار کالاهایی که وارد می شوند در داخل کشور ساخته خواهند شد، خاطرنشان کرد: اشتغال جوانان مهمترین برنامه است و هر چقدر بتوانیم باید برای ایجاد شغل در کشور تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: توانمان را باور کنیم و با بهره گیری از ظرفیتهایمان به جوانان کمک کنیم تا صاحب شغل شوند و این کار مقدسی است.

وزیر صمت اضافه کرد: صادرات از دیگر محورهای مهم هفتگانه است و انتظار دارم با وجود اتاق مشترک ایران و روسیه شاهد رونق صادرات در این کشور باشیم.

رحمانی با بیان اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده است، افزود: صادرات فرصتی خوب برای تولیدکنندگان است و باید به فکر افزایش سهم برای کسب بازارها باشیم.

وزیر صمت گیلان گفت: افزایش نرخ ارز، صادرات را توجیه پذیر و قاچاق را توجیه ناپذیر کرده است.

وی افزود: در شرایط فعلی پیوستن ایران به اوراسیا موفقیتی مهم است و ما هم اکنون ششمین عضو اوراسیا هستیم.

رحمانی با اشاره به اینکه برخی ها از پیوستن کشورمان به اوراسیا نگرانی افزایش واردات دارند، تصریح کرد: حواسمان جمع است و اگر تاثیر بد برای ما داشته باشد، تصمیمات لازم اخذ خواهد شد.

وی ادامه داد: گیلان در حوزه پوشاک و نساجی باید احیا شود و به دوران طلایی خود برگردد.هر حمایتی لازم باشد پیگیری خواهد شد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: باید منابع استان درست هدایت شود و این مسیر منجر به آبادانی و رونق خواهد شد.

رحمانی درخصوص واردات برنج گفت: ما امسال شرایط تحریم داریم و واردات کالاهای اساسی بیشتر بوده و این نشان از تدبیر است تا در برخی کالاها حتما ذخایر استراتژیک داشته باشیم.

وی افزود: برنج یکی از کالاهای پرمصرف کشور است و ما برنج های وارداتی را در انبارها ذخیره می کنیم تا در مواقع مقتضی توزیع شود.

رحمانی گفت: نگرانی وجود ندارد و قیمت بازار برنج هم اکنون به نفع برنجکار است. و ما پیگیر هستیم تا تولیدکنندگان برنج داخل کشور آسیب نبینند.

Share