رئیس دامپزشکی شهرستان آستانه اشرفیه خبرداد:

بررسی مرگ پیرزن آستانه‌ای به‌دلیل حمله سگ

رئیس دامپزشکی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: در حال بررسی علت مرگ پیرزن ۸۰ ساله به دلیل حمله یک قلاده سگ هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، یک قلاده سگ، غروب دوشنبه به یک پیرزن ۸۰ ساله اهل روستای لشکام دهستان دهشال حمله کرد که بر اثر این حادثه، این زن جانش را از دست داد.

سرهنگ عیسی روشن قلب فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه با تایید این حادثه گفت: هنگامی که این پیرزن از باغ خود به سمت منزل در حرکت بود، سگ به او حمله کرد، سپس او را به زیر چند لوله آبرسانی کشاند و قسمت هایی از بدنش ازجمله صورت، دست و … را مورد آسیب قرار داد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بر اثر شدت جراحات ناشی از حمله این سگ، پیرزن لشکامی جانش را از دست داد، اظهار داشت: نیروهای انتظامی به همراه عوامل اورژانس، قاضی کشیک و با هماهنگی دادستان بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه، در محل حاضر شدند.

سرهنگ روشن قلب با بیان اینکه طبق شواهد موجود این سگ مهاجم دارای صاحب بوده، افزود: پرونده این حادثه در دست اقدام و بررسی است و جسد این پیرزن به منظور طی مراحل قانونی به پزشکی قانونی منتقل شده است.

سید علی قائمی رئیس دامپزشکی آستاته اشرفیه نیز با اشاره به این حادثه اظهار داشت: حمله سگ به انسان دلیل بر هاری او نخواهد بود زیرا سگ های غیرهار نیز به انسان حمله می کنند.

وی ادامه داد: با نمونه گیری مغزی از سگ و انجام آزمایشات لازم، می توان هاری حیوان را تشخیص داد و بر این اساس دامپزشکی این شهرستان علت وقوع این حادثه تلخ را پیگیری و نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

حسین شفیعی دهیار روستای لشکام آستانه اشرفیه نیز اظهار داشت: اهالی این روستا پس از اطلاع از وقوع حادثه،  به سرعت خود را به محل می رسانند و این سگ مهاجم که دارای صاحب نیز است، به آنان نیز حمله و سپس فرار می کند.

رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه نیز گفت: پس از اطلاع از وقوع این حادثه اکیپی از عوامل فرمانداری،  بخشداری، دامپزشکی، محیط زیست، دهیاری و نیروی انتظامی تشکیل و روند این پرونده با هماهنگی داستان شهرستان مورد بررسی قرار گرفته است.

جعفر میرزایی افزود: با توجه به اهمیت این حادثه یگان محیط زیست گیلان نیز در منطقه حضور یافته و هرگونه اقدامی از سوی محیط زیست با هماهنگی مقامات قضایی انجام خواهد شد.

روستای لشکام  با ۱۳۰ خانوار و حدود ۳۰۰ نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری شهر آستانه اشرفیه است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.

Share