مدیرعامل موسسه سبزکاران بالان

برای عبور از چالش‌ها نیاز به آگاهی و مسئولیت‌پذیری جامعه داریم

طواف زاده با اشاره به اینکه امروزه توسعه پایدار در بسیاری از کشورها با چالش هایی روبرو است، گفت: کشور ما نیز در این امر مستثنا نیست و برای اینکه بتوانیم چالش‌ها را شناسایی و رفع کنیم نیاز به آگاهی و مسئولیت پذیری جامعه داریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نسیم طواف زاده مدیرعامل موسسه سبزکاران بالان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که پروژه سرا (سیر رهیافت آگاهی) به مدت دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: «سرا» رویدادی تکرار پذیر و بر مبنای چند وجهی و مشارکتی است که یکشنبه های آخر هر ماه برگزار می شود.

طواف زاده افزود: سرا با هدف کلی گسترش آگاهی که به توسعه پایدار کمک می‌کند، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ نشست در این مدت برگزار شده است، یادآور شد: تیم ۲۰ نفره سرا در دو بخش اجرایی و شورای سیاست گذاری مشغول فعالیت هستند.

این فعال اجتماعی ادامه داد: این پروژه توسط دو مجموعه سبزکاران و انجمن پویندگان صلح گیل انجام می شود. اگرچه در سال اول انجمن علمی پدافند غیر عامل هم همکاری داشت که به علت برگزار نکردن انتخابات خود در گیلان از نیمه های سال همکاری خود را با سرا ادامه نداد.

وی با اشاره به اینکه امروزه توسعه پایدار در بسیاری از کشورها با چالش هایی روبرو است، گفت: کشور ما نیز در این امر مستثنا نیست و برای اینکه بتوانیم چالش‌ها را شناسایی و رفع کنیم نیاز به آگاهی و مسئولیت پذیری جامعه داریم.

طواف زاده با اشاره به اینکه شعار «سرا» احتیاج به شهروندان آگاه و مسئول است، یادآور شد: بر همین اساس سرا به عنوان رویدادی آگاهی بخش برای حل دو چالش مهم کمبود آگاهی درباره اهداف توسعه پایدار و نبود جایگاهی برای اشتراک گذاری مفاهیم مختلف توسط متخصصین و عام در راستای پایداری توسعه تلاش می کند.

وی با بیان اینکه سرا با ایجاد شبکه ای از انسان‌های آگاه و مسئولیت پذیر در راه تغییر گام بر می‌دارد، گفت: در سایت سرا بخشی به عنوان هاگو واگو که در زبان گلیکی به معنای گفتگوی نرم است راه اندازی شده و عموم مردم می‌توانند در مورد دغدغه‌های اجتماعی و معضلات خود در این بخش صحبت کنند و بر اساس همان موضوعات جلسات انتخاب و سخنرانان مرتبط تعیین می‌شوند.

مدیرعامل موسسه سبزکاران بالان به جلسه یکشنبه آخر ماه جاری اشاره کرد و گفت: جلسه یکشنبه مهر ماه در کتاب خانه ۱۷ اردبیهشت گلسار با موضوع اسکان های غیر رسمی برگزار می شود.

وی در پایان با بیان اینکه رسانه و خبرنگاران از اقشار جامعه مدنی هستند، گفت: در این مدت ضعف اطلاع رسانی سرا سبب شد که فعالیت های این پروژه مغفول بماند و از اصحاب رسانه می خواهیم در کنار سرا برای توسعه آگاهی مردم ما را یاری کنند.

Share