چرا فولاد گیلان نباید با ظرفیت کامل تولید کند؟!

با عدم تخصیص ظرفیت کامل مواد اولیه؛ چشم طمع به شرکت بزرگ فولاد گیلان!

مجتمع فولاد گیلان، واقع در شهرک صنعتی رشت با متراژ کل زمین مجتمع حدود ۶۰ هکتار ( باسوله های تولید و تعمیرات و نگهداری و انبارها حدود ۱۰۰ هکتار) به عنوان یکی از شاخص ترین واحدهای تولیدی در استان گیلان شناخته می شود که از سال ۱۳۸۰ راه اندازی شد و از ۱۳۸۲ به عنوان بزرگ ترین تولید کننده فولاد کشوردر بخش خصوصی بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجتمع فولاد گیلان، واقع در شهرک صنعتی رشت با متراژ کل زمین مجتمع حدود ۶۰ هکتار ( باسوله های تولید و تعمیرات و نگهداری و انبارها حدود ۱۰۰ هکتار) به عنوان یکی از شاخص ترین واحدهای تولیدی در استان گیلان شناخته می شود که از سال ۱۳۸۰ راه اندازی شد و از ۱۳۸۲ به عنوان بزرگ ترین تولید کننده فولاد کشوردر بخش خصوصی بهره برداری رسید.

بنا به تاکید مدیران این مجتمع حدود ۱۲۰۰ پرسنل در آن مشغول به کار هستند که همیشه حقوق خود را سر ماه دریافت می کنند و از مزایایی چون سختی کار و خدمات رفاهی نیز برخوردار هستند. با این حال به دنبال حواشی اخیر خروج مالک فولاد از کشور، تلاش ها برای انتقال حاشیه به این مجتمع و از کار انداختن چرخ تولید آن افزایش پیدا کرده است.

هم اکنون ظرفیت این مجتمع، تولید سالانه ۲٫۵ میلیون تن محصولات نورد گرم، از جمله ورق سیاه، و۵۰۰ هزار تن محصولات نورد سرد دارا می باشد. هرچند واحد واردکننده مواد اولیه فولاد گیلان که یکی از شرکت های شاخص فولاد ایران است تنها یک پنجم ظرفیت مواد اولیه را در اختیار فولاد گیلان قرار می دهد.

یکی از مدیران مجتمع فولاد گیلان در گفتگو با گیل خبر با اشاره به توان تولید ماهانه صد هزار تن توسط این مجتمع خاطرنشان کرد: متاسفانه باوجود این که تاکید کردیم حاضر هستیم با تولید ظرفیت کامل طی دو ماه بدهی های فولاد گیلان پرداخته شود اما متاسفانه از این امر امتناع می کنند تا ظاهرا همیشه ما بدهکار باقی بمانیم.

این مدیر مجتمع فولاد ادامه داد: این مجتمع از سال ۱۳۹۱ تا کنون حتی یک ریال تسهیلات از بانکهای داخلی و خارجی دریافت نکرده و با درآمدهای خودش مخارجش رو تامین کرده است. وی با اشاره به این که در این مجتمع پرسنل ۲۸ هر ماه حقوق خود را دریافت می کنند بیان داشت: تاکنون حقوق پرسنل ما یک روز نیز به تاخیر نیفتاده است و حتی ما به اندازه ظرفیت کامل مجتمع که دریافت نمی کنیم حقوق ها را پرداخت می کنیم.

این مدیر مجتمع فولاد گیلان با رد شایعات مبنی بر فروش مجتمع فولاد گیلان ادامه داد: ما با قدرت به فعالیتمان ادامه می دهیم و چنین مجتمع عظیمی نمی تواند به همین راحتی سرمایه گذاری خود را رها کند. میزان بدهی های ما بسیار کمتر از ظرفیت و و سرمایه این مجتمع است و ما به پرسنل خود تعهداتی داریم.

وی با اشاره به این که بعد از حواشی اخیر مدیران استان همراهی بیشتری با مجتمع فولاد گیلان داشتند اظهار داشت: خوشبختانه استاندار محترم و معاونین اقتصادی ایشان حمایت خود را از ما اعلام داشتند که بتوانیم با قدرت فعالیتمان را ادامه دهیم.

Share