فرماندار صومعه سرا تأکید کرد:

بانک آماری ایثارگران صومعه سرا تشکیل شود

فرماندار صومعه سرا تأکید کرد که در راستای ارائه خدمات بهتر به خانواده های ایثارگران و جانبازان، بانک آماری این جامعه به عنوان مرجع در شهرستان جمع آوری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدجلال سیدمحمدی غروب دوشنبه در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اظهار داشت: سستی و کاهلی در رسیدگی به خانواده شهدا باید رفع شود و دیدار با والدین شهدا در قالب طرح سپاس بنیاد شهید تداوم یابد.

وی با اشاره به اینکه ما مدیون شهدا و رزمندگان هستیم افزود: احیا نام و یاد شهدا وظیفه تمامی نهادها و مسئولان  است و در این راستا شهرداری ها و دهیاری ها در نامگذاری خیابان ها، کوچه ها و بازسازی تابلوهای شهدا تلاشی مضاعف داشته باشند.
سیدمحمدی با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا ۵۴۰ شهید تقدیم  انقلاب اسلامی کرده، گفت: نباید توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در حد سرکشی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشد بلکه باید باور داشته باشیم که با یاد شهدا می توانیم عاشورایی بودنمان را ثابت کنیم.
وی با اشاره به اصلاح معابر و اماکن عمومی برای جانبازان گفت: مناسب سازی معابر سطح شهر و اماکن عمومی برای جانبازان در دستور کار قرار گیرد تا جانبازان راحت تر بتوانند به امور خود بپردازند.
امام جمعه شهرستان صومعه سرا هم گفت: رسالت ما ترویج ارزش‌های دینی و عمل به آن ارزش‌هاست تا بتوانیم  فرهنگ شهادت را در نسل جوان جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی راشدنوری اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه دادن راه پر افتخار شهداست و این فرهنگ، می تواند راه گشای تمامی مسائل و مشکلات در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی باشد.
شهرستان  صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و سردارجنگل در ۲۵  کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

Share