رئیس سازمان اجتماعی کشور خبرداد:

ایجاد سامانه تصمیم در ۲۲ استان برای اجرای مشاوره‌های قبل از طلاق

رئیس سازمان اجتماعی کشور از ایجاد سامانه تصمیم در ۲۲ استان برای اجرای مشاوره‌های قبل از طلاق خبر داد و گفت: ثابت ماندن شاخص طلاق در کشور نشان اثرگذاری عملکرد و تلاش تمام دستگاه‌ها‌ست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، تقی رستم وندی شامگاه گذشته در جلسه کارگروه اجتماعی استان سمنان با اشاره به روند رو به رشد افزایش آسیب‌های اجتماعی در جهان اظهار داشت: افزایش این آسیب‌ها در کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی باعث به صدا درآمدن زنگ خطر در دیگر کشورها شده است.

وی با بیان اینکه فقر و محرومیت از عمده ترین آسیب‌های اجتماعی هستند و ارتباطی مستقیم بین فقر و محرومیت و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد گفت: حوزه اقتصاد کشور متأثر از آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس سازمان اجتماعی کشور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی افراد هر جامعه در افزایش یا کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون سرقت و خشونت نقش دارد گفت: بی‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی می‌تواند منجر به ایجاد چالش های سیاسی و امنیتی در کشور شود.

رستم وندی یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی را تقویت بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: در این راستا آموزش‌های پیش از ازدواج را در دستور کار قرار داده ایم.

وی از ایجاد سامانه تصمیم در ۲۲ استان برای اجرای مشاوره‌های قبل از طلاق خبر داد و اظهار داشت: ثابت ماندن شاخص طلاق در کشور نشان اثرگذاری عملکرد و تلاش تمام دستگاه‌ها است.

رئیس سازمان اجتماعی کشور با اشاره به بسته شدن پنجره جمعیتی در کشور اذعان داشت: انگیزه ازدواج در جوانان باید ارتقا یابد و در این راستا باید از ظرفیت خیران استفاده شود.

طرح افزایش آمار ازدواج در استان های کشور  در دستور کار است

معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی کشور از در دستور کار قرار گرفتن اجرای طرح افزایش آمار ازدواج در استان های کشور بدین صورت من موثران هر استان زمینه و بستر یک هزار ازدواج را در استان خود فراهم کنند تا از کاهش ازدواج در کشور جلوگیری شود.

رستم وندی با تأکید بر اینکه باید خانواده زندانیان حمایت شوند خاطرنشان کرد: برای این مهم نیز باید برنامه‌ای مدون تدوین شود.

وی افزود: در حال حاضر سازمان اجتماعی کشور ۲۵ هزار نفر از خانواده‌های زندانیان کشور را زیرپوشش برنامه‌های حمایتی خود قرار داده است.

طرح‌های ابتکاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌شود

رئیس سازمان اجتماعی کشور با اشاره به فعالیت گسترده خیران در استان سمنان گفت: از ظرفیت این خیران باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت.

رستم وندی با بیان اینکه الگوی محله محوری طرحی است که از سوی استان سمنان مطرح‌شده است گفت: این طرح قابلیت اجرا در تمام کشور را دارد.

وی بیان داشت: نظام مراقبت روانی و اجتماعی کشور با هدف غربالگری و درمان آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: تمامی طرح‌های ابتکاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

Share