مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

اولین «کتابخانه مدرسه» گیلان در انزلی افتتاح می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از افتتاح اولین «کتابخانه مدرسه» گیلان به ‌منظور ساماندهی کتابخانه‌های مدارس با محوریت محله‌ و دانش‌آموزان در روز پنجشنبه جاری در شهر بندرانزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پریسا کرمی با اشاره به راه‌اندازی نخستین «کتابخانه مدرسه» در استان گیلان، گفت: برای مدارسی که در حوزه‌های درون شهری قرار دارند کتابخانه‌هایی تعریف شده که محله‌محور اداره می‌شوند. این کتابخانه‌ها در ساعات اداری به مدارس و در ساعات غیر اداری به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به همکاری سازنده اداره کل کتابخانه های عمومی استان با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان، از افتتاح نخستین «کتابخانه مدرسه» استان طی هفته جاری خبر داد و افزود: اولین کتابخانه مدرسه گیلان با عنوان «آیت الله طالقانی» همزمان با هفته کودک ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه، ۱۸ مهرماه در مدرسه زنده‌یاد محمد موثق شهر بندرانزلی افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان این کتابخانه‌ها را پیوست فرهنگ کتابخوانی برای مدارس اعلام کرد و متذکر شد: تا پایان سال جاری سه کتابخانه‌ها مدرسه‌ در شهرهای صومعه‌سرا، شفت و رشت نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گیلان و نوسازی مدارس استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کرمی تاکید کرد: این طرح به ابتکار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای تداوم اجرای «طرح فانوس» جهت ساماندهی کتابخانه‌های مدارس استان با محوریت محله‌ و دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه آیت الله طالقانی دارای یکصد مترمربع زیربنا و دری های مجزا از محیط مدرسه جهت ارائه خدمات به شهروندان است، تصریح کرد: کتابخانه مذکور شامل بخش جستجوی کتاب در بستر سامانه «سامان»، بخش کودک، مطالعه و مخزن، نشریات، مرجع و مطبوعات بوده که با بیش از دو هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کند.

Share