معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در رشت:

انتصاب یک بانو به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان در تاریخ ورزش کشور بی‌سابقه بود

تندگویان با اشاره به انتصاب یک بانو در مسند مدیر کلی ورزش و جوانان گیلان گفت: انتصاب خانم بخشی و یک بانو در سمت مدیر کلی ورزش و جوانان گیلان در تاریخ ورزش کشور بی سابقه بوده است و البته جایگاه بانوان در جامعه بسیار حایز اهمیت می باشد و حضور و نقش بانوان در حوزه های مختلف را نمی تواند کتمان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا، محمد مهدی تندگویان در نشست صمیمی با جوانان و سازمانهای مردم نهاد جوانان گیلان اظهار داشت: در وزارت ورزش و جوانان تلاش کردیم که به صورت چهره به چهره با جوانان به گفتگو بنشینیم و با دغدغه های آنها از نزدیک آشنا شویم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به انتصاب یک بانو در مسند مدیر کلی ورزش و جوانان گیلان گفت: انتصاب خانم بخشی و یک بانو در سمت مدیر کلی ورزش و جوانان گیلان در تاریخ ورزش کشور بی سابقه بوده است و البته جایگاه بانوان در جامعه بسیار حایز اهمیت می باشد و حضور و نقش بانوان در حوزه های مختلف را نمی تواند کتمان کرد.

تندگویان با اشاره به ظرفیت های بالقوه گیلان خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه جوانان جز ۵ استان برتر کشور است.

وی در زمینه ی تشکیل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان ادامه داد: مجمع ملی در سال نخست فعالیت خود قرار دارد و می تواند گام های خوبی بردارد و انتخابات مجامع کشور که فردا در گیلان برگزار می شود موجب تقویت مجامع و تشکل های حوزه ی جوانان خواهد شد و جوانان در آینده می توانند دیدگاهها و مطالبات خود را در ساختار تشکیلاتی در جامعه  مدنی بیان کرده و به یک قانون و مصوبه تبدیل کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این ساختار برای جوانان از طریق وزارت ورزش ایجاد شده است و جوانان باید این مراحل را در مجامع طی کنند و در سطح ملی بیان کنند تا مطالبات از طریق مجمع ملی در شورای عالی جوانان به تصویب برسد.

تندگویان اظهار کرد: اگر چرخ دنده های فعالیت ها در حوزه ی جوانان اکنون کمی سخت می چرخد اما این قدم ها برداشته شده است و خوشبختانه بحث های فنی و اعتباری و نوع نگرش به سمن های مردم نهاد و مجمع ها تغییر کرده و در بحث اشتغال از طریق سمن های فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اختصاص اعتبارات حوزه ی جوانان در دولت تدبیر و امید گفت: دولت به فراهم شدن فرصت های معیشتی و اشتغال جوانان تاکید فراوانی دارد و به همین سبب الگوی اشتغال برای تشکل های حوزه جوانان ایجاد شد.

وی تاکید کرد: تحول در جهت کار تشکیلاتی و ایجاد اشتغال از طریق سمن ها و تشکل ها انجام شده است.

تندگویان با اشاره به موضوع امریه و تخصیص آن برای جوانان اظهار کرد: موضوع سهمیه برای امریه ی تشکل ها نیز از سوی مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفته است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: توانستیم دیدگاه برخی نهادها را نسبت به سمن ها، تشکل ها و کارهای تشکیلاتی تغییر دهیم.

تندگویان گفت: تیم معاونت جوانان وزارت در وزارت ورزش هدفش این بود که در حوزه ی جوانان بتواند اثر گذار باشد و به حمد الله این وعده ها عملی شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص انتصابات جوانان عنوان کرد: سن معاونت های جوانان و مدیرکل ها در وزارت ورزش و جوانان کاهش یافته است و در وزارت کشور، معاونین استانداران، بخشداران و غیره جوانگرایی صورت گرفته اما حجم مطالبات جوانان به حدی زیاد است که اقدامات انجام شده به نظر نمی آید و البته این اقدامات همچنان ادامه دارد. همچنین بخشنامه ی جدید دولت در حوزه ی انتصابات در سطوح مدیران کل و استانداران نیز ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: باید بسترهای مختلفی در بخش های خصوصی و سازمانهای مردم نهاد برای فعالیت جوانان فراهم شود تا جوانان بتوانند در بخش های خصوصی به فعالیت بپردازند و کارآفرینی کنند.

تندگویان با اشاره به بحث های انتخاباتی مطرح شده از سوی جوانان حاضر در جلسه در خصوص بهره گیری از جوانان در ایام انتخابات گفت: جوانان، زنان و مردم سرمایه های این کشور هستند و تمامی فعالیت ها برای حفظ نظام و پاسداشت خون شهداست و قصد همه ی ما خدمت به کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد که انتخابات مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان که در استان گیلان برگزار می شود مشارکت حداکثری داشته باشد.

Share