در جریان برگزاری انتخابات هیات مدیره

انتخاب مجدد تیزهوش تابان به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه

در جریان برگزاری انتخابات هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه، هادی تیزهوش تابان دوباره به‌عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده برای انتخاب پنج نفر از اعضا هیئت مدیره و انتخاب یک نفر بازرس برای دوره سه ساله جدید برگزار و در این جلسه که اعضا گزارش مالی و عملکرد اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه را ارائه دادند، پس از رای گیری و شمارش آرا از ۱۰۳ آرای ماخوذه اعضای جدید برای فعالیت در یک دوره سه ساله انتخاب شدند.

پس از رای گیری و شمارش آرای انتخاب هیئت مدیره جدید هادی تیز هوش تابان با کسب ۹۴ رای از کل آرای ماخوذه بیشترین آرا را کسب و روشن علی یکتا، کامبیز میر کریمی، غلامرضا عشریه و سید جلیل جلالی فر به عنوان اعضای هیات مدیره جدید برای فعالیت یک دوره سه ساله جدید انتخاب شدند.

همچنین ماریتا خوش مو به عنوان بازرس اتاق مشترک ایران و روسیه انتخاب شد. سید فاطمه مقیمی عضو علی البدل شد که از پذیرش این عنوان انصراف داد.

این گزارش می افزاید؛ اعضای هیئت مدیره جدید همچنین بر اساس انتخابات داخلی مجددا هادی تیز هوش تابان را تا پایان دوره به عنوان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه انتخاب کردند.

همچنین نواب هیئت مدیره به ترتیب از آن غلامرضا عشریه و کامبیز میرکریمی شد و مسئولیت خزانه داری هم بر عهده روشن علی یکتا گذاشته شد و سید جلیل جلالی فر هم که پیش از این مسئولیت مشاور اتاق ایران و روسیه را داشت و در امور روسیه یکی از نیروهای فعال و آشنا به فدراتیو روسیه است؛ به عنوان عضو هیئت مدیره اتاق مشترک انتخاب شد.

اتاق بازرگانی تشکلی است که در آن تجار عمده و صاحبان صنایع برای هماهنگی فعالیت های خود با نهادهای حکومتی جهت تامین منافع شان تلاش می کنند. هدف از راه اندازی اتاق های مشترک تسهیل روابط تجاری بین دو کشور است. اتاق ها سعی در گسترش سطح روابط بین بازرگانان دوطرف از روش های مختلف مانند برگزاری سمینارها و شرکت در نمایشگاهها دارند.
با فروپاشی نظام اتحاد جماهیر شوروی اتاق بازرگانی ایران و شوروی به اتاق مشترک ایران و روسیه تغییر نام داد و در بهمن سال ۱۳۷۲ تصویب شد. آخرین انتخابات هیأت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه طبق مصوبه شورای عالی نظارت بر اتاق ایران و اساسنامه جدید در سال ۹۳ با استقبال قابل ملاحظه اعضا برگزار و اعضای ایرانی هیأت مدیره انتخاب و اعضای انتصابی روسی از طرف نمایندگی بازرگانی روسیه معرفی شدند.
اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه از ابتدای تأسیس تلاش داشت با برقراری ارتباط مؤثر و قوی با نهادها و سازمان های اقتصادی روسیه زمینه پیوند فعالیت اعضا را با بازار بزرگ روسیه فراهم کند. با وجود تحولات بزرگ سیاسی و اقتصادی دو کشور، اتاق هم چنان به فعالیت های خود ادامه داد و با سازمان های مهمی در روسیه مانند اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه و بنیاد توسعه همکاری های روسیه و ایران تفاهم نامه های همکاری دو جانبه امضا کرد.

Share