قربانعلی الماسخاله، کاندیدای ریاست هیأت فوتبال گیلان در گفتگو با دیارمیرزا:

افراد نا آگاه از هیأت فوتبال گیلان انتقاد می‌کنند | اگر من خودم را کاندیدا نکنم، چه کسی باید کاندیدا شود!؟

قربانعلی الماسخاله گفت: به گونه ای تبلیغات می‌شود که انگار ما ضعیف‌ترین هیأت کشور هستیم در صورتی که گیلان یکی از پنج هیأت برتر کشور است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انتخابات ریاست هیات فوتبال استان گیلان در حالی برگزار می‌شود که ۴ نفر برای ریاست هیات فوتبال گیلان با هم باید رقابت کنند(اینجا بخوانید).

در این راستا دیارمیرزا با افشین ناظمی، اسماعیل شاد، امیر فرحسینی و قربانعلی الماسخاله ۴ کاندیدای نهایی ریاست هیأت فوتبال استان گیلان جهت ارائه برنامه‌ها و اهداف آنها گفتگو کرده است.

قربانعلی الماسخاله سابقه بازی در تیم ایرانمهر رشت و ‌مدیرعاملی فجر سپیدرود را در کارنامه دارد و در هشت سال اخیر ریاست هیات فوتبال گیلان را برعهده داشته است.

دیگر باید چه‌کاری می‌کردیم که نکردیم!؟

قربانعلی الماسخاله در گفتگو با دیارمیرزا گفت: کابینه‌ مدیریتی که برای هیات فوتبال انتخاب شده، بسیار قوی است و طی این ۸ سال بازرسی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال، گواه صحت این مطلب  است. یک دوره به‌عنوان هیأت فوتبال برتر کشور انتخاب شدیم و همچنین در سال ۹۷ بازرسین فدراسیون، هیأت فوتبال گیلان را پنجمین هیأت فوتبال برتر کشور معرفی کردند.

وی در ادامه افزود: تا به امروز هیچ مشکلی در زمینه مباحث مالی، اخلاقی و فنی از هیأت فوتبال استان گیلان نگرفته‌اند و ما دیگر باید چه‌کاری می‌کردیم که نکردیم!؟ در کجا ضعیف بودیم!؟

رییس هیأت فوتبال استان گیلان با گلایه از انتقادات صورت گرفته به تیم مدریتی هیات فوتبال اشاره کرد و افزود: آقای فرزاد سیری به‌عنوان دبیر هیأت فوتبال گیلان مشغول فعالیت است که بازیکن تیم ملوان بوده و به عنوان بهترین دبیر هیأت فوتبال کشور انتخاب شد. نائب رئیس هیات نیز معاون اداره کل ورزش و جوانان گیلان بود. بنابراین یک کابینه مقتدر و قوی راه انداختیم و داریم کار خودمان را انجام می‌دهیم اما یکسری آدم‌های ناآگاه که شرح وظایف هیأت فوتبال را نمی‌دانند، یکسری انتقادهایی دارند که ابتدا باید از آنها آگاه باشند و اطلاعات کسب کنند تا بتوانند انتقاد کنند.

هرشخصی که بگوید تمامی کارهای من درست بود، باید برود

کاندیدای ریاست هیأت فوتبال استان گیلان با بیان اینکه تنها املای نانوشته است که غلط ندارد، یادآور شد:  هرشخصی که بیاید بگوید تمامی کارهای من درست بوده، انتهای کارش است و باید برود؛ کار ما یکسری ایرادات نیز داشته که باید نقد و بررسی لازم را انجام دهیم و مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

وی در گفتگو با دیارمیرزا، اظهار داشت: تعدادی از افراد می‌گفتند که تیم‌های پایه گیلان مشکل دارند و یا تعداد بازیکنان گیلانی در تیم ملی کم است، اگر آمار بخواهند همه به صورت مستند در هیأت فوتبال گیلان موجود است.

تکلیف این است که ما باشیم و کار خودمان را انجام دهیم

الماسخاله با اشاره به اینکه به گواه و تأیید فدراسیون طی بازرسی، سرکشی و ارزیابی عملکرد، سال گذشته هیات فوتبال گیلان جزو پنج هیأت برتر کشور بوده، تأکید کرد: با این وجود تکلیف این است که ما باشیم و کار خودمان را انجام دهیم اما یکسری از افراد آگاه نیستند و کاری که مربوط به ما نیست را به ما منتسب می‌کنند و آن کاری را که مربوط به ما است را به ما منتسب نمی‌کنند.

وی افزود: بهترین جایی که می‌تواند کار هیأت فوتبال را ارزیابی کنند، فدراسیون فوتبال است. اگر فدراسیون با رفاقت ما را به عنوان فدراسیون‌های برتر کشور انتخاب می‌کند پس این نشان‌دهنده‌ قدرت هیأت فوتبال گیلان در کشور است و باز هم این کار هنر ما محسوب می‌شود.

کاندیدای ریاست هیأت فوتبال گیلان با اشاره به اینکه ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون فوتبال داریم، اظهار کرد: در تمام رده‌های سنی که فدراسیون فوتبال برنامه دارد، ما نیز برنامه داریم. بالغ بر سه تا چهار هزار مسابقه فوتبال با کمترین تنش و مشکل در استان گیلان برگزار می‌کنیم، البته نمی‌گویم مشکل پیش نمی‌آید بلکه مشکلاتی نیز پیش می‌آید ولی همه مسابقات را برگزار کردیم.

الماسخاله در گفتگو با دیارمیرزا ادامه داد: کلاس‌های داوری متعددی که مورد درخواست فدراسیون بود در گیلان برگزار کردیم. تست‌های داوری لیگ برتر در گیلان برگزار شد، کلاس‌های دانش‌افزایی و مربی‌گری را در تمامی شهرستان‌های استان گیلان برگزار کردیم و فعالیت‌های ما فقط به رشت و انزلی معطوف نشده است.

آقای کاندیدا، مسئول بازاریابی ما بود که بسیار ضعیف عمل کرد

وی تأکید کرد: دیگر باید چه‌کار می‌کردیم که نکردیم!؟ بله مشکلات و کمبوداتی نیز داشتم و منکر این قضیه نیستیم برای مثال باید در زمینه اسپانسر برای هیأت فوتبال بیشتر تلاش می‌کردیم حالا یک عزیزی که خودش را کاندیدای ریاست هیأت فوتبال کرده است، مسئول بازاریابی هیات فوتبال بود که بسیار ضعیف عمل کرد.

الماسخاله افزود: باید برای هیأت فوتبال استان گیلان اسپانسر بگیریم و همچنین مالک باشگاه‌ها نیز برای تیمهایشان به دنبال اسپانسر باشند.

هیأت فوتبال استان گیلان نیاز به اسپانسر و بودجه دارد

رییس هیأت فوتبال استان گیلان یادآور شد: هرجایی رفتیم چه در گیلان چه در نقاط مختلف کشور از جمله پیش آقای نوبخت از تیم‌های گیلانی داماش، ملوان، سپیدرود، چوکا، شهرداری لنگرود و… صحبت کردیم و خواستار کمک به باشگاه‌ها شدیم. خود هیأت فوتبال گیلان نیاز به اسپانسر و بودجه دارد زیرا ما بودجه از جایی نمی‌گیریم و مردم این را نمی‌دانند و فکر می‌کنند ما مانند اداره‌کل ورزش و جوانان بودجه دریافت می‌کنیم اما باید خودمان پول در بیاوریم و خودمان هزینه کنیم.

وی در گفتگو با دیارمیرزا، ادامه داد: تا الان کسی دیده است ما برویم به مسئولی بگوییم به ما پول بدهد!؟ هرجا رفتیم، گفتیم به باشگاه‌های ما کمک بکنید، ضمن اینکه خودمان را نیز باید اداره کنیم و این موضوع یکی از هنرهای ما است.

 اگر من خودم را کاندیدا نکنم چه کسی باید خودش را کاندیدا کند!؟

الماسخاله با اشاره به برخی اظهارات گفت: گاهی به یاد حقوق بشر آمریکایی می‌افتم زیرا ما را محکوم می‌کنند ولی خودش کلی مشکل و عیب دارد، همه را نابود کرده است ولی باز هم می‌گوید حقوق بشر. اینجا نیز به گونه ای تبلیغات می‌شود که انگار ما ضعیف‌ترین هیأت کشور هستیم در صورتی که گیلان یکی از پنج هیأت برتر کشور است و من مستند صحبت می‌کنم، دیگر باید چه کاری می‌کردیم؟ اگر من خودم را کاندیدا نکنم چه کسی باید خودش را کاندیدا کند!؟ کسی که مثلاً دو سه سال فقط در فوتبال بوده است!؟

کاندیدای ریاست هیأت فوتبال گیلان ساخت یک دفتر برای هیأت فوتبال گیلان را یکی از اهداف خود دانست و افزود: آقای ساکت پس از حضور در گیلان به ما اعلام کرد که شما توانمندترین نیروها را دارید اما از لحاظ ساختمان ضعیف‌ترین هیأت هستید.

وی افزود: یک مکان اداری می‌خواهم و به دنبال زمینی هستم که پس از گرفتن آن با مشارکت مردم و فدراسیون می‌توانم ساختمان اداری شکیلی برای هیأت فوتبال استان گیلان احداث کنم. همچنین به دنبال احداث یک پایگاه استعدادیابی در حوزه فوتبال هستم تا استعدادهای درخشان این رشته را شناسایی کنیم.

رییس هیأت فوتبال گیلان در گفتگو با دیارمیرزا، با اشاره به راه اندازی کمیته پزشکی اظهار کرد: کلاس‌هایی برای پرورش پزشکیارها داریم که ان‌شاءالله فوتبال ما توسط پزشکیارهای کمیته فوتبال پوشش داده شود. یک کلینیک کوچک در هیأت فوتبال داریم که معاینه اولیه در آنجا انجام می‌شود و مشکلاتی که در برخی از کودکان مشاهده می‌شود به خانواده‌های آنها اطلاع می‌دهیم.

اینکه می‌گویند برگزاری انتخابات هیأت فوتبال عادلانه نیست، عاقلانه نیست

الماسخاله در خصوص برخی انتقادات نسبت به نحوه‌ برگزاری انتخابات هیأت فوتبال نیز گفت: اینکه می‌گویند برگزاری انتخابات هیأت فوتبال با ریاست من، عادلانه نیست، اظهارنظری عاقلانه نیست و چه ربطی دارد!؟ این موضوع در اساسنامه آمده است، بنده می‌گویم رییس جمهور مملکت در انتخابات ریاست جمهوری، به وزیر کشور حکم داده است، رییس جمهور که دارد انتخابات برگزار نمی‌کند، وزیر کشور انتخابات را برگزار می‌کند و در انتخابات هیأت فوتبال نیز بنده انتخابات برگزار نمی‌کنم بلکه دبیر هیأت فوتبال است که انتخابات را برگزار می‌کند.

وی گفت: اساسنامه‌ای نوشته شده است و فیفا تأیید کرده است و ای‌اف‌سی نیز از همین مورد در انتخابات خود استفاده می‌کند و اینها به من ارتباطی ندارد و برخی تازه آمده‌اند و فوتبال را دارند در دهانشان مزه‌مزه می‌کنند، نمی‌تواند در این خصوص حرفی بزنند.

کسی که خودش را به خواب زده است را نمی‌توان بیدار کرد

رییس هیأت فوتبال استان گیلان گفت: کسی را جدیداً عوض نکردم که بگویم بیایند به من رأی بدهند و بسیاری از افرادی که در سمت‌های خود هستند از گذشته باقی مانده‌اند و من آنها را عوض نکردم که حالا می‌گویند این کار را کرده که به من رأی بدهد، هیأتی که بیاید و ببینید من برای آنها کاری نکردم برای من کاری می‌کند و به من رأی می‌دهد تا دوباره برایشان کاری نکنم!؟ ۳۸ نفر باید رأی بدهند از جمله باشگاه‌هایی که در لیگ یک و دو فعالیت دارند، سه تا از باشگاه‌هایی که در استان اول تا سوم شدند و من آنها را انتخاب نمی‌کنم اما عزیزان این را نمی‌دانند البته برخی آگاه نیستند و برخی نمی‌خواهند آگاه شوند. کسانی که آگاه نیستند با این اطلاعاتی که می‌دهم آگاه می‌شوند اما برخی نمی‌خواهند آگاه شوند زیرا کسی را که خوابیده می‌شود بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد.

کاندیدای ریاست هیأت فوتبال گیلان در گفتگو با دیارمیرزا، ادامه داد: کسانی که می‌آیند و در روز رأی‌گیری، به کاندیدای ریاست هیأت فوتبال رأی می‌دهند براساس قانون انتخاب می‌شوند و به بنده ارتباطی ندارد.

ادعاها زیاد است | حرف که مالیات ندارد

وی با بیان اینکه به راحتی می‌شود حرف زد اما اینکه چه کسی می‌تواند عمل کند، مهم است، اظهار کرد: فردی که می‌گوید من برای همه اسپانسر می‌گیرم، خودش مسئول بازاریابی هیأت فوتبال بود اما یک ریال برای هیأت فوتبال درآمد کسب نکرد و اگر کار اداری بلد بود، باید استعفاء می‌داد اما استعفاء هم نداد.

الماسخاله  با اشاره به اینکه ادعاها زیاد است مثل همین که می‌گویند برای همه باشگاه‌ها اسپانسر می‌گیریم اولاً که وظیفه یک هیأت نیست که برای باشگاه‌ها اسپانسر بیاورد و کسی که این حرف را می‌زند یعنی کار خودش را بلد نیست و وظیفه خود را نمی‌داند که این حرف را می‌زند. می‌گوید بیاییم شق‌القمر می‌کنم و این‌ها حرف است که مالیات هم ندارد.

Share