مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت در گفتگو با دیارمیرزا:

اعتیاد دشمن ورزش نیست؛ شهردار غیربومی رشت دشمن ورزش است!

مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت اظهار کرد: بجای اینکه بگوییم اعتیاد دشمن ورزش است باید بگوییم شهردار غیربومی رشت دشمن ورزش است زیرا تیم‌های شهر رشت را نابود کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرداد ماه امسال بود که علیرضا وهابی، مدیر روابط عمومی هیأت فوتبال استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا، خبر انصرف فوتسال بانوان شهرداری رشت از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان را اعلام کرد.

پس از این موضوع فاطمه شیرزاد نیز در گفتگو با دیارمیرزا، به شهردار ۴۸ ساعت فرصت داد تا مشکل تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت را حل کند.(اینجا بخوانید) اما شهرداری رشت در پاسخ به این مسائل جوابیه‌ای را برای دیارمیرزا ارسال کرد که در این جوابیه بیان شد که «امکان تیمداری حرفه ای و قهرمانی از سوی شهرداری رشت میسر نیست»(اینجا بخوانید). پس از این ماجرا و عدم حضور تیم فوتسال بانوان شهرداری در مسابقات در مصوبه جلسه مورخه ۹۸/۰۷/۱۰ هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال مقرر شد که تیم فوتسال بانوان رشت به مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال کشور سقوط کند.

اما این تنها خبر ناراحت کننده در خصوص فوتسال استان گیلان و شهر رشت نبود در حالی که تیم فوتسال بزرگسالان رشت که در رقابت‌های لیگ دسته اول کشور حضور داشت و همچنین تیم فوتسال امید شهرداری رشت که پرافتخارترین تیم فوتسال امید از تاریخ شروع این لیگ در کشور است، باید در مسابقات شرکت می‌کردند اما آنها نیز به دلیل عدم حمایت مالی توسط شهرداری رشت، سرنوشتی بهتر از تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت پیدا نکردند و به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

در همین راستا نعیم باقری، مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا، اظهار کرد: این تیم از سال ۸۹ کار خود را در لیگ استان گیلان آغاز کرد و در همان سال به مقام قهرمانی دست یافت، سپس در سال ۹۰ در لیگ مناطق کشور نیز قهرمان شد و به لیگ دسته دوم کشور صعود کرد.

وی همچنین ادامه داد: بعد از حدود سه-چهار سال بازی در لیگ دسته دوم به این جمع بندی رسیدیم که امتیاز تیم را واگذار و امتیاز یک تیم لیگ یکی را خریداری کنیم که این کار پس از تأیید شهرداری رشت در سال ۹۴ انجام شد.

سراستعدادیاب تیم ملی فوتسال ایران در گفتگو با دیارمیرزا، با اشاره به اینکه اکثر بازیکنان تیم فوتسال شهرداری بومی و از جوانان همین شهر و استان بودند، گفت: در سال اول حضور در لیگ دسته اول توانستیم در نیمه بالای جدول قرار بگیریم و در سال دوم نیز با یک امتیاز اختلاف به پلی‌آف مسابقات جهت حضور در لیگ برتر نرسیدیم.

مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت با اشاره به اینکه در سال ۹۷ یک ماه پس از اتمام مسابقات ۳۰ تا ۵۰ درصد طلب بازیکنان و کادرفنی تیم را پرداخت کردند، افزود: علاوه بر طلب سال ۹۷، از سال‌ ۹۶ نیز ۵۰ درصد مطالبات باقی مانده است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران در گفتگو با دیارمیرزا ادامه داد: تعدادی از اعضای شورای شهر در تمرینات تیم شرکت می‌کردند و اعلام می‌کردند که هزینه‌های تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت ناچیز است و شهرداری به راحتی می‌تواند آن را پرداخت کند.

شهرداری رشت هزینه ۲۰ میلیون تومانی حق ورود به لیگ دسته اول را به فدراسیون پرداخت نکرد

مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت ادامه داد: امکاناتی که در سال ۸۹ و در لیگ استانی داشتیم بسیار بیشتر از امکانات ما در سال ۹۷ و در لیگ دسته اول بود اما با این وجود بازیکنان و کادرفنی تیم با تمام وجود به کار خود ادامه دادند.

باقری با اشاره به اینکه تیم فوتسال شهرداری رشت بازیکنان بسیاری را به عرصه ورزش کشور تقدیم کرد، گفت: هم‌اکنون یکی از بازیکنانی که با ما بود در لیست ۱۸ نفره تیم ملی فوتسال کشور است و سه بازیکن در لیگ برتر همچنین بیش از ۵ بازیکن نیز در لیگ دسته اول کشور حضور دارند.

وی همچنین افزود: کادر تیم فوتسال شهرداری رشت دارای رزومه بسیار بالایی است و حتی قادر به هدایت تیم ملی فوتسال نیز هستند، اینجانب بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال امید و هم اکنون مربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان جهت اعزام به مسابقات آسیایی هنگ کنگ و جام جهانی سوئیس که در آبان ماه برگزار می‎گردد هستم، آقای ارسلانی بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال و که سابقه حضور در جام جهانی اسپانیا را در کارنامه خود دارد، آقای رامین بلوری دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتسال بزرگسالان بود، آقای پیام شیرعلی هم اکنون سرمربی تیم ملی سپک تاکرا است و آقای مرتضی رمضانی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال نابینایان و در مجموع کادر فنی دارای بالاترین مدارک مربیگری فوتسال و از اساتید دانشگاه هستند؛ همچنین بازیکنان ما نیز تحصیل کرده و برخی دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت هزینه ۲۰ میلیون تومانی حق ورود به لیگ دسته اول را به فدراسیون پرداخت نکرد، اظهار داشت: مسئولین کمیته برگزاری مسابقات با ما نهایت همکاری را کردند تا در مسابقات شرکت کنیم اما به دلیل عدم تمایل شهرداری رشت به تیمداری، تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت در مسابقات شرکت نکرد و به یک دسته پایین‌تر سقوط کرد.

بارها به شهردار رشت نامه زده شد ولی ایشان حتی به نامه‌ها جواب هم ندادند

مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت با انتقاد از عملکرد شهردار رشت به دیارمیرزا، گفت: نمی‌دانم چه تدبیری پشت پنجره فکری شهردار رشت قرار دارد که تیمی را که با این همه هزینه به لیگ دسته اول آوردیم به نابودی کشاند.

وی با اشاره به اینکه بارها از هیأت فوتیال استان گیلان به شهردار رشت نامه زدیم ولی آقای حاج‌محمدی حتی به نامه‌های هیأت فوتبال جواب نداد، تصریح کرد: حاج‌محمدی حداقل باید به نامه‌های هیأت فوتبال پاسخ می‌دادد اما ایشان هیچ پاسخی به نامه‌های ما ندادند، حتی برای آقای حاجی‌پور، رئیس شورای شهر رشت نیز نامه داده شد که ایشان نیز جواب نامه را ندادند.

فدراسیون فوتبال اعلام کرد که تیم فوتسال حرفه‌ای نیست

باقری در خصوص اینکه شهرداری رشت اعلام کرد که به دلیل منع قانونی، قصد تیمداری حرفه‌ای را ندارد، نیز به دیارمیرزا، گفت: پس از صحبت‌ها ما نامه‌ای را از هیأت فوتبال استان گیلان به فدراسیون فوتبال ارسال کردیم و از ‌آنها درخواست کردیم که اعلام کنند آیا لیگ دسته اول فوتسال کشور جزو لیگ‌های حرفه‌ای است که آرش جابری، دبیر سازمان لیگ فوتسال در نامه‌ای رسماً اعلام کرد این مسابقات حرفه‌ای نیستند.

وی همچنین افزود: در لیگ دسته اول و جایی که تیم شهرداری رشت حضور دارد، تیم‌های شهرداری قرچک، شهرداری قزوین و شهرداری ساوه نیز حضور دارند. پس چرا شهرداری‌های این شهرها اعلام نمی‌کنند که نمی‌توانیم تیمداری حرفه‌ای کنیم!؟ و این موضوع فقط در شهر رشت اتفاق می‌افتد، گویا شهردار رشت می‌خواهد در این زمینه جزو اولین‌ها باشد.

اعتیاد دشمن ورزش نیست بلکه شهردار رشت دشمن ورزش است

مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت اظهار کرد: بجای اینکه بگوییم اعتیاد دشمن ورزش است باید بگوییم شهردار غیربومی رشت دشمن ورزش است زیرا تیم‌های شهر رشت را نابود کرد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران گفت: شهردار رشت به‌جای اینکه سبب نابودی تیم می‌شد می‌توانست امتیاز این تیم را بفروشد تا حداقل بدهی‌های بازیکنان و کادرفنی تیم را پرداخت کند که دستمزدی بسیار ناچیز بود و با فروش سهمیه برای ورزش رشتوندان عزیز هزینه می‌کرد.

باقری افزود: با این کار شهردار رشت سهمیه‌ ۲۰۰ میلیون تومانی شهرداری رشت در لیگ دسته اول فوتسال کشور و تمام هزینه‌هایی که برای این تیم شد، همچنین آمال و آرزوی‌های تعدادی جوان از بین رفت.

آیا آقای حاج‌محمدی با شهرهای دیگر هم همین کار را می‌کردند؟

وی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا بیان کرد: آقای حاج‌محمدی در شهرداری رامسر، شاهرود و اسلامشهر نیز سمت داشتند و چند سالی نیز به عنوان مشاور و رئیس دفتر در شهرداری‌های مناطق شهر تهران بودند، سوال من اینجاست آیا ایشان با ورزش این شهرها نیز همین کار را کردند!؟

باقری با بیان اینکه تمام هزینه‌های تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت ۴۰۰ میلیون تومان می‌شد، گفت: حتی ما برای اینکه سهمیه این تیم از بین نرود پیشنهاد دادیم تیم امید به این مسابقات برود اما بازهم خبری از شهرداری نشد و تیم ما به یک دسته پایین‌تر سقوط کرد.

مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت در خصوص آخرین وضعیت تیم فوتسال امید شهرداری رشت نیز به دیارمیرزا، گفت: شهردار رشت علاوه بر تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت، تیم فوتسال امیدهای شهرداری رشت که پرافتخارترین تیم فوتسال امید از تاریخ شروع این لیگ در کشور است و بنده خودم با این تیم دو بار قهرمان کشور شدم را نیز نابود کرد.

وی ادامه داد: تیم فوتسال امید شهرداری رشت تمرینات خود را امسال به خوبی آغاز کرد اما پس از اتفاقاتی که برای تیم بزرگسال افتاد آنها نیز روحیه خود را از دست دادند. همچنین این تیم باید جمعه به مسابقات اعزام می‌شد که بازیکنان و کادرفنی این تیم از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۶ منتظر اتوبوس ماندند که به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها به سرپرست تیم این تیم نیز از حضور در رقابت‌ها جا مانده و به یک دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد.

باقری افزود: تیم امید باید شنبه با تیم امید گیتی‌پسند بازی می‌کرد که در روز مسابقه اعلام کردند پول واریز می‌شود و بازیکنان به مسابقه بروند که دیگر دیر شده بود و طبیعتاً تیم به مسابقات نمی‌رسید!

آقای شهردار این همه کلکسیون افتخارات را ندیدید؟!

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران همچنین ادامه داد: از تیم فوتسال شهرداری رشت بازیکنانی چون عرفان عبدالعلی زاده و نیما راجعی عضو تیم ملی فوتسال امید اعزامی به تورنمنت روسیه، عباس عاشورزاده عضو تیم ملی فوتسال دانشجویان، علیرضا جوان عضو تیم ملی فوتسال دانشجویان، عمید مدنی عضو تیم ملی فوتسال امید اعزامی به تورنمنت چین، دانیال کیویلی بازیکن تیم ملی فوتسال دانشجویان اعزام به کشور قزاقستان و چین، سالار وظیفه‌شناس دروازه‌بان تیم ملی فوتسال امید رشد کردند و سرپرست آقای شعربافان بیش از یک دهه در کلیه رده های سنی برای این مجموعه زحمت کشیدند اما آقای شهردار این همه کلکسیون افتخارات را ندیدند.

وی در پایان در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه شرمنده خودم هستم که ده سال عمر خود را در راه فوتسال استان گیلان گذاشتم و موقعیت‌های بسیار زیادی را در زندگی از دست دادم اما امروز حال فوتسال گیلان اینگونه است، اظهار کرد: بعضی استان‌ها و شهرهای کشور برای داشتن یک تیم در مسابقات هزینه‌های بسیار زیادی می‌کنند اما در شهر رشت و استان گیلان از این فرصت‌ها به راحتی می‌گذرند.

Share