در سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به گیلان

اختصاص ۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل شبکه‌های توزیع آب فومن و شفت

در سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به گیلان ۳۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل شبکه های توزیع آب فومن و شفت اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به گیلان و بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان فومن و شفت ۳۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل شبکه‌های توزیع آب شهری فومن و شفت اختصاص یافت.

در ابتدا سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل آبفای گیلان، میزان برخورداری شهروندان از آب شرب شهری را ۹۹.۳۹درصد اعلام کرد و گفت: ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی فومن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۴ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام کار نیاز است که از محل سفر ریاست جمهوری تأمین شده است.

وی همچنین افزود: ۲ میلیارد تومان برای سال ۹۸ و ۲ میلیارد تومان نیز برای سال ۹۹ اختصاص خواهد یافت و خط انتقال این مخزن بطول ۸ کیلومتر نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است که بخشی از منابع آن از محل ردیف آبرسانی به شهرهای فومن، صومعه سرا، شفت (غرب نزدیک) تأمین خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان مبلغ مصوب شده برای سال جاری را ۶.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار دیگری به میزان ۷ میلیارد تومان از محل ماده ۱۸۰ برای غرب نزدیک تصویب شد که مساعدت مهمی برای این پروژه است.

حسینی در خصوص اجرای طرح فاضلاب نیز افزود: برای سال جاری ۸۷۰ میلیون تومان اعتبار مصوب وجود دارد و همچنین یک میلیارد تومان از محل تنش فاضلاب برای شهر فومن ابلاغ شده است تا خطوط انتقال به تصفیه خانه متصل شود، که با توجه به تخصیص اعتبار مورد نیاز در سال جاری پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

سپس رضایی سرپرست فرمانداری فومن با اعلام مسائل و مشکلات آب و فاضلاب شهری و روستایی خواستار پیگیری آنها شد و افزود: در شهر فومن که مرکز شهرستان است نیازمند اصلاح شبکه، بازسازی تصفیه خانه، خط انتقال و اتمام مخزن نیمه تمام فومن است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درخصوص اجرای پروژه فاضلاب، میزان پیشرفت فیزیکی آن ۲۰ درصد بوده و افق انجام آن تا سال ۱۴۲۵ می‌باشد که شامل احداث خط انتقال، ساخت سوله و زمین‌های مورد نیاز برای ایستگاههای پمپاژ فاضلاب می‌باشد.

در ادامه اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به مبلغ پایین تخصیص یافته از محل اعتبارات مصوب برای پروژه فاضلاب شهر فومن افزود: به منظور رفع بخشی از این مشکلات با اولویت بندی به مناطق مورد درخواست اجرا خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: پیش بینی پکیج برای این پروژه باعث می‌شود بخشی از پروژه تکمیل شده و محدوده‌هایی از شهر که اولویت دارند از شبکه فاضلاب بهداشتی بهرمند گردند.

گفتنی است در این نشست ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل شبکه‌های آب شهری فومن و شفت درنظر گرفته شد که مقرر شد پس از اولویت بندی و برآورد اعتبار لازم برای تکمیل شبکه فاضلاب مناطق شهری فومن، اعتبار براساس اولویت تعیین و تخصیص یابد.

Share