اهالی روستا مجبور به فرستادن فرزندان خود به شهر هستند

احداث غسالخانه‌ در حیاط مدرسه ای در اشکور رحیم آباد!+ فیلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، غسالخانه‌ای در حیاط یک مدرسه در روستای “نیاسان” اشکور رحیم‌آباد شهرستان رودسر در استان گیلان ساخته شده است که باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی برای مردم این منطقه شده است.

با تماس‌های اهالی منطقه به این روستا رفتیم و دریافتیم در حالی‌که اهالی روستا سال‌ها در این مدرسه تحصیل کرده‌اند در حال حاضر مجبور به فرستادن فرزندان خود به شهر مجاور برای تحصیل هستند.

یکی از اهالی روستا خبر از حکمی داد که طبق آن باید این غسالخانه ۳ سال پیش تخریب می‌شد و اظهار داشت: این حکم آمده اما اقدامی تاکنون انجام نشده است؛ از دادستان و دیگر مسئولان خواستار رسیدگی، تخریب این بنا و مرمت مدرسه روستای نیاسان اشکور رحیم‌آباد رودسر هستیم.

یکی دیگر از اهالی روستا با بیان اینکه این روستا با ۸۰ خانوار نیاز به مرمت تنها مدرسه خود دارد تصریح کرد: مشخص نیست بنای غسالخانه با چه مجوزی ساخته شده است.

یکی از بانوان روستا با اشاره به اینکه این بنای غیراصولی و غیرمجاز سبب اختلاف و دو دستگی بین اهالی روستا شده است افزود: اگر در روستا مشکلی هم وجود داشته باشد باید به کمک هم حل کنیم اما این مسئله باعث مشکلات بیشتری در روستا شده است.

یکی از اهالی روستا با تاکید بر اینکه زمینی توسط او و پدرش خریداری و وقف ساخت غسالخانه شده است گفت: نمی‌دانیم چرا در مدرسه غسالخانه ساخته شده است.

یکی از جوانان روستا با بیان اینکه ما خودمان سال‌های پیش در این مدرسه تحصیل کرده‌ایم افزود: اکنون هم می‌خواهیم فرزندان ما در مدرسه‌ای که در این روستا و توسط اهالی همین روستا ساخته اما مستهلک شده است، تحصیل کنند.

Share