در جلسه امروز شورای شهر رشت

آیا کارگران شهرداری نباید نان بخورند؟ | موافقت مشروط شورا با احداث پارک آبی در کنار آرامستان

علیپور خطاب به اعضای شورا گفت: سوال من این است آیا کارگران زیرمجموعه شهرداری نباید نان بخورند؟ چرا صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و نهمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضا در ساختمان شورا برگزار شد.

شهرداری رشت نیاز به تغییرات اساسی دارد

در این جلسه محمد حسن علیپور خطاب به اعضای شورا گفت: سوال من این است آیا کارگران زیرمجموعه شهرداری نباید نان بخورند؟ چرا صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد؟ متاسفانه ما را تخریب می‌کنند که کارگران را تحریک می کنید! آیا کارگران گناه کرده اند که با شهرداری رشت کار می‌کنند؟

علپیور اظهار کرد: چرا حرف و عمل ما یکی نیست، می ترسم از آه و ناله کارگران که روزی گریبانگیر ما شود. کمی چشم ها و گوش هایمان را باز کنیم تا بتوانیم واقعیت ها را بهتر درک کنیم.

وی تصریح کرد: مدتهاست که کارگران آرامش را تجربه نکرده اند و ما امروز فقط و فقط شعار می دهیم.

این عضو شورا با بیان اینکه شهرداری رشت نیاز به تغییرات اساسی دارد، افزود: پست و مقام برای کسی آبرو نمی آورد. مدیران و مسئولان دلسوز الان کجا هستند؟

نامگذاری میدان ورودی پیربازار به نام زنده یاد رضازاده

رضا رسولی دیگر ناطق این جلسه در ادامه گفت: ۷ مهر ماه سالگرد فوت استاد مصطفی رضازاده ورزشکار و پهلوان رشتی است.
وی افزود: طرحی را سال گذشته به شورا دادم که میدان ورودی از پیربازار را به نام این ورزشکار نامگذاری شود. بنده معتقد هستم که ما نیاز داریم جوانمردی و گذشت را تمرین کنیم. از رئیس شورا می‌خواهم که این طرح را در آستانه سالگرد فوت این بزرگوار پیگیری کند.

کارکنان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری دو ماه است حقوق نگرفته اند

در ادامه جلسه لایحه جابجایی ردیف بودجه بابت حقوق دستمزد و پاداش باقیمانده سال ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت.
پارسا مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافربری شهرداری رشت اظهار کرد: کارکنان حمل و نقل و بار مسافر ۷۰۰ میلیون معوقه دارند و دو ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.

وی افزود: درآمدی سازمان از ارائه خدماتی است که به شهروندان می دهد. از ماشین های برقی مصوب شد که پول دریافت نکنیم و همچنین ماشین هایی که برای نماز جمعه است بدون پول خدمات را ارایه می دهد.

پارسا گفت: متاسفانه عوارض ها را از سازمان گرفتند و ارائه خدمات را بیشتر کردند و در بیشتر خدمات پولی دریافت نمی کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ میلیارد ۳۸۰ میلیون بخشی از مشکل سازمان را برطرف می کند، گفت: از اعضای شورا می خواهیم که با دو فوریت این لایحه موافقت کنند.

انتقاد رمضانپور از کسری بودجه شهرداری در نیمه اول سال

رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه با گرامیداشت دفاع مقدس گفت: در ۸ سال دفاع مقدس با رشادت رزمندگان هیچ بخشی از کشور از دست نرفت.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان رزمنده امروز در بستر بیماری هستند، افزود: هفته دفاع مقدس گرامی داشت همین رزمندگان و شهدایی است که جان خود نثار کردند.

رمضانپور در مورد لایحه جابجابی بودجه نیز اظهار کرد: این خبر خوشی نیست. معمولا اصلاحیه بودجه یک ماه تا پایان سال انجام می شود. شهردار باید درآمد شهرداری را بالا ببرد.
وی ادامه داد: پول شهرداری در جیب مردم است که شهرداری باید برای تحقق آن و وصول مطالبات از مردم کار اساسی کنند.
رمضانپور با بیان اینکه از هم اکنون باید برای بودجه فکر اساسی کنیم گفت: راههای تحقق بودجه را پیدا کنیم. متاسفانه امروز شاهد این هستیم که شش ماه مانده به پایان سال با کسری بودجه مواجه ایم.

گفتنی است با دوفوریت این لایحه موافقت شد.

موافقت مشروط شورا با احداث پارک آبی در کنار آرامستان

همچنین در ادامه جلسه با توجه به اینکه موضوع پارک آبی گیل لند در جلسه پانزدهم کمیسیون تلفیق مطرح شده بود، پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا و ارائه توضیحات معاون مالی اقتصادی شهرداری با کلیات پیشنهادی شهرداری و احداث آن در کنار زمین آرامستان موافقت شد، به شرطی که شهردار پس از مطالعات سرمایه گذاری و اخذ استعلامات لازم قبل از فراخوان سرمایه گذاری نسبت به اخذ تاییده دو سوم اعضای شورا اقدام کنند.

Share